Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - HPI ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4501 - HPI ontsteking
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 29-6-2002?19:43 Print topicpost

Posts: 2339
ik zat vanmiddag bij 50cc.nl te loeren en daar stond dus een HPI onsteking alleen was die 200euro, maar toen keek ik ff verder en toen zag ik dat je het ook gescheiden kan kopen dus bv, alleen lichtspoelen of vliegwiel heeft het ook effect als je alleen zon HPI vliegwiel op je orginele onsteking zet aangezien dat vliegwiel nog wel te betalen is, 30 euro ofzew
 

SIWWN 29-6-2002?19:56 Print reply
Posts: 7079
Vliegwiel zal wel lichter zijn denk ik.. heeft niet echt nut
 
dick1 29-6-2002?20:00 Print reply
Posts: 971
ik denk dat het niet eens kan

iig niet als het een binnenrotor is
 
NSR JunK 29-6-2002?20:14 Print reply

Posts: 2339
ja wat houd dat eigelijk in binnenrotor onsteking? en met HPI heb je geen licht meer das kut ow is er wel een manier om dat er dan op te fixen?
 
SIWWN 29-6-2002?20:15 Print reply
Posts: 7079
gewoon vanaf je accu en accu om de ? week ? aan de lader Je moet er wel wat voor over hebben he!

[This message is edited by SIWWN ( JUNK TWOEH ) on 29-6-2002 20:20]
 
speedymark 29-6-2002?21:08 Print reply
Posts: 605
bij een binnenrotor (hpi) zit de ontsteking om het vliegwiel heen, dus je hebt een heel klein en licht vliegwielletje die dus minder weerstand heeft, en die past niet op je std ontsteking
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Martijn 29-6-2002?22:49 Print reply
Posts: 10000
idd...want waar dat vliegwiel komt zitten nu je spoelen....en die spoelen van de hpi (wat betekent dat?? high power ignition??) die komen dus waar nu je vliegwiel zit...het zit dus meer een soort omgedraaid...

maar binnenrotor heeft ook nadelen...nick had ene paar mooie argumenten...


 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 29-6-2002?22:52 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Martijn

idd...want waar dat vliegwiel komt zitten nu je spoelen....en die spoelen van de hpi (wat betekent dat?? high power ignition??) die komen dus waar nu je vliegwiel zit...het zit dus meer een soort omgedraaid...

maar binnenrotor heeft ook nadelen...nick had ene paar mooie argumenten...




Ja, geen licht meer en....
 
Blukaap 29-6-2002?23:08 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: Martijn
(wat betekent dat?? high power ignition??)


Horse Power Ignition dacht ik.
 
Bastila is lief
Martijn 29-6-2002?23:37 Print reply
Posts: 10000
was ook dat vliegwiel energie opslaat...kinetische energie...dus als je een berg op rijdt ofzo....dat ie dan gewoon vet weinig kracht heeft tenzij je em superveel toeren laat maken...

krukas krijgt eerder speling geloof ik omdat het vliegwiel em normaal in balans houdt...loopt allemaal niet meer zo soepel...stationair wordt hoger...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 30-6-2002?03:46 Print reply

Posts: 13825
...afremmen op de motor (gas terug zonder te ontkoppelen) wordt vrijwel onmogelijk gemaakt....
Quote:
omdat het vliegwiel em normaal in balans houdt
hij zit toch gewoon tussen de lagers dus maak het in principe niet uit wat je waar aan hangt toch??

[This message is edited by Honda NSR freak on 30-6-2002 03:48]
 
Pertijn 1-7-2002?00:57 Print reply
Posts: 846
Zoals de meesten wel weten rijd ik er dus al een poosje mee.
En ja het is de moeite zolang het geen schoolfiets moet blijven.

Hij word onwijs veel feller op het gas, hij loopt lekkerder onderin etcetc.

Dat hij hoger stationair gaat lopen is onzin.
Die van mij draait mistens zo rustig als hij met de std ontsteking deed.
Ook het berg verhaal spoort niet vind ik.
Als je een hpi hebt is je machine sterk genoeg om geen last te hebben van dat soort onzin.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Nick - Administrator 1-7-2002?01:02 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

Quote:
omdat het vliegwiel em normaal in balans houdt
hij zit toch gewoon tussen de lagers dus maak het in principe niet uit wat je waar aan hangt toch??


Ja maar als je krukas heel erg in onbalans is slijten je lagers wel veel harder.
En als je lagers heel erg zijn versleten ontstaat er uiteindelijk speling op je krukas(lagers)...
 
speedymark 1-7-2002?01:56 Print reply
Posts: 605
je heb ook speciale hpi's die wel licht hebben
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Siepie Wokkel 1-7-2002?01:58 Print reply
Posts: 3888
bij de brommerboer zag ik laatste een binnenrotor met lichtspoel oor 200 pleuro, wil ik maybe later ook op mn toekomstige race zip bouwen
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
MB50TUNED 1-7-2002?20:11 Print reply
Posts: 1054
cr80 buitenrotor heerst. Heeft voordelen van een hpi, alleen iets zwaarder vliegwiel, maar goedkoper(2e hands). En geen licht, maar dat boeit niet. Ze horen me toch wel .

Montage is simpel, alles past perfect. Geen hpi afwerking, maar honda afwerking. Mag ook wel, zoon ding kost niet ongeveer het dubbele van een hpi :n

Heeft een erg leuk effec. Mijn vader en buren vinden het alleen minder
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 2200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved