Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi Senda Xtreme sneller krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1180 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45009 - Derbi Senda Xtreme sneller krijgen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-R-Xtreme 6-9-2007 19:33 Print topicpost
Posts: 17
Ik heb al een tijdje een R Xtreme van 2006. Stond al tijdje in showroom maar heb hem nu paar weken en heb 1000km gereden.
Wat kan ik doen om hem meer vermogen te geven? Of iets sneller te laten lopen?
Nu haalt hij net niet de 45 en heel soms als hij zin heeft de 50 maar dat is zeldzaam :? en wou rond de 60 laten lopen. Alleen hoe kan ik dat doen zonder hem harder te laten gaan of problemen te krijgen met ome agent. Want die staan hier wel vaak...
Krijg ik daar problemen mee als ik hem zo veel (weinig) opvoer? Of maakt dat klein beetje niet uit? Weet wel dat dat met kracht gaat, maar op papieren staat 1,33 kW weet niet wat dat precies mee te maken heeft maar misschien fijn om te weten.
En hoe zou ik dat beste kunnen doen? Hoorde wel dat ik ring in uitlaat moest uitboren maar ik weet niet wat beste is.
 

Frutje 6-9-2007 19:35 Print reply

Posts: 812
ring in uitlaat uitboren is het handigste ja, moet je wel je sproeier 2 of 4 maten groter ongeveer als je 60 wilt gaan rijden
 
Nouwk 6-9-2007 19:38 Print reply

Posts: 4242
Die kW op je papieren zijn niet gemeten aan je achterwiel maar aan je krukas. Door overbrenging etc treed verlies op en krijg je als je meet aan het achterwiel een kleiner aantal kW. Meneer agent (of mevrouw) meet aan het achterwiel.

Als je je brommer iets harder wilt laten lopen kun je de prop in je uitlaat wat uit (laten) boren. Hierna moet je hem wel weer opnieuw afstellen. Je kunt dat zo gek maken als je wilt, dus 60 rijden of 85 rijden. Dat moet je zelf weten. Hoe harder je constructiesnelheid, hoe hoger de boetes natuurlijk Maar over het algemeen vant 60/65 nog wel mee hoor !
 
Pau1 7-9-2007 21:16 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
Die kW op je papieren zijn niet gemeten aan je achterwiel maar aan je krukas. Door overbrenging etc treed verlies op en krijg je als je meet aan het achterwiel een kleiner aantal kW. Meneer agent (of mevrouw) meet aan het achterwiel.

Als je je brommer iets harder wilt laten lopen kun je de prop in je uitlaat wat uit (laten) boren. Hierna moet je hem wel weer opnieuw afstellen. Je kunt dat zo gek maken als je wilt, dus 60 rijden of 85 rijden. Dat moet je zelf weten. Hoe harder je constructiesnelheid, hoe hoger de boetes natuurlijk Maar over het algemeen vant 60/65 nog wel mee hoor !

Voor 60 krijg je geen boete. Ik moest gister op de roller en de teller gaf 59/60 aan en toen zij die agent dat het precies goed was.
 
Dtje 7-9-2007 21:19 Print reply
Posts: 1107
Dan is die ook scheel:P. Maar die nieuwe rollerbank valt best mee rij je ong 80 op je teller rijd je ong 55 op de roller. Die wordt gemeten met tegen wind 2personen ect.
 
je mama
Pau1 8-9-2007 10:04 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Dan is die ook scheel:P. Maar die nieuwe rollerbank valt best mee rij je ong 80 op je teller rijd je ong 55 op de roller. Die wordt gemeten met tegen wind 2personen ect.

Dat is bullshit, ik rij net iets meer dan 60 op mn teller, en die roller gaf 59/60 aan
 
Jorn 8-9-2007 10:34 Print reply

Posts: 2780
mensen... we dwalen af...

Prop uitboren en een groter sproeiertje
 
Geert Jan 8-9-2007 20:52 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jorn
mensen... we dwalen af...

Prop uitboren en een groter sproeiertje


Idd,
Je kan ook iets groter voortandwiel nemen, maar dan trekt ie wel minder.
beter boor je prop dus beetje uit.

Dit bericht is gewijzigd door Geert Jan op 8-9-2007 om 20:53 uur.
 
Derbi-R-Xtreme 13-9-2007 18:34 Print reply
Posts: 17
Oke, en is die sproeier noodzakelijk?
Want heb er niet veel verstand van, laat ook boren door buurman.
 
senda etten 14-9-2007 9:32 Print reply
Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-R-Xtreme
Oke, en is die sproeier noodzakelijk?
Want heb er niet veel verstand van, laat ook boren door buurman.


ja anders loopt je brommer vast
 
Derbi-R-Xtreme 12-1-2008 18:16 Print reply
Posts: 17
Ondertussen is het gedaan, liep eerst 85 maar vond ik net wat tè. Nu loopt hij ruim 70. Buisje in uitlaat eruit gehaald, buisjes op luchtfilter eraf en sproeier. Maar moet nog een andere halen deze is neit helemaal perfect.

Alleen er zat paar liter water in uitlaat :S flink gerookt toen eruit was maar heb geen id hoe het erin kwam want aan poetsen doe ik niet... dus heb dat schroefje uit uitlaat gehaald, nu maakt hij ook wel mooi geluidje.
 
zwarte-beuner 12-1-2008 18:31 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda etten
[...]


ja anders loopt je brommer vast


Je bougie zal niet gelijk spierwit uitslaan maar het is niet lekker voor je brom.

En btw je tvw aanpassen helpt ook
 
brommerloos
Derbi-R-Xtreme 13-1-2008 19:57 Print reply
Posts: 17
de bougie ziet er nu zo uit:

net eruit


na keer met staalborstel overheen zijn geweest


Is deze goed of moet toch nog anders sproeiertje in?
 
Rick_koningslust 13-1-2008 20:02 Print reply

Posts: 1467
ik zou net wat groter gaan
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Derbi-R-Xtreme 13-1-2008 20:05 Print reply
Posts: 17
wat zit standaard in een senda :-$ want zit nu te twijfelen wat was, heb nog een 58 liggen maar weet niet meer wat erin zat. Heb ook een 62 en 65 besteld dus moet even kijken wat beste is. Denk dat ik gewoon een 65 erin zet en dan nog eens kijk.

Of heeft hier iemand suggesties?
 

Dit topic is 1505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved