Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder gsm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45004 - cilinder gsm
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JroenSM 6-9-2007 18:03 Print topicpost

Posts: 307
ik wil graag een snelle 70cc voor mijn gsm gaan kopen
welke cilinder kan ik het beste kopen?
welke zijn er allemaal ?
en hoe gaat dat lopen met ori carb ?
en hoe kan ik het het beste inrijden?

mvg jeroen
 
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR

Jarco 6-9-2007 18:03 Print reply

Posts: 4520
budget? zelf al eens gezocht op het forum(zijn wel meer topics over geweest) heb je morini of derbi blok?
 
JroenSM 6-9-2007 18:10 Print reply

Posts: 307
morini

en ja ik heb zelf gezocht maar k zag alleen
MK gietijzer
en gila 70
 
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR
kees2501 6-9-2007 18:10 Print reply

Posts: 522

welke zijn er allemaal ?
kijk op 50cc.nl opvoeren.nl of andere onderdelen site

en hoe gaat dat lopen met ori carb ?
70cc gaat niet echt heel goed lopen met een 12mm denk ik.

en hoe kan ik het het beste inrijden?
gewoon beetje rustig rijden... goed warm laten draaien... niet volgas... kan af en toe wel eventjes maar niet teveel...

maar voor inrijden heeft ook iedereen weer zijn eigen ideeen komt er allemaal op neer dat je beetje rustig moet rijden niet meteen heletijd bovenin de toeren...


Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 6-9-2007 om 18:13 uur.
 
erwin fs1 6-9-2007 21:09 Print reply

Posts: 897
met wat voor uiltaat wil je rijden?
 
vake bej te bange....
Arjanus 6-9-2007 21:15 Print reply

Posts: 9073
ik heb een jaartje rondgereden met gila 70 en ori carb (15 mm) en een metrakit uitlaat

ging eigenlijk prima liep netjes 105-110 km/h trok nog best aardig

ik ree naar ong 8000 km alleen een zuigertje kapot maar das niet bijzonder met een 70cc
 
lieber nurburgring als ehering
kees2501 6-9-2007 21:54 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
ik heb een jaartje rondgereden met gila 70 en ori carb (15 mm) en een metrakit uitlaat

ging eigenlijk prima liep netjes 105-110 km/h trok nog best aardig

ik ree naar ong 8000 km alleen een zuigertje kapot maar das niet bijzonder met een 70cc


carb origineel bij gsm is 12mm.... dus was jou 15 niet origineel lijkt me
 
Bonomel 6-9-2007 21:58 Print reply

Posts: 1363
Er zijn idd bijna geen 70cc's voor gsm te krijgen.
je hebt gila en mk en als je goed zoekt kan je ook nog een polini nemen.
verder ben ik nooit wta tegen gekomen en ik heb veel gezocht
Anders mischien op buitenlandse sites en late importeren ofzo

(en ori carb is idd 12mm en niet 15mm)

Dit bericht is gewijzigd door Bonomel op 6-9-2007 om 22:02 uur.
 
BMW
Arjanus 6-9-2007 22:04 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees2501
[...]

carb origineel bij gsm is 12mm.... dus was jou 15 niet origineel lijkt me


ehh , nee hoor is origineel 14,5 mm om precies te zijn , heb het voor de zekerheid net nog ff opgemeten (en ja das de binnenkant van het spruitstuk)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
Er zijn idd bijna geen 70cc's voor gsm te krijgen.
je hebt gila en mk en als je goed zoekt kan je ook nog een polini nemen.
verder ben ik nooit wta tegen gekomen en ik heb veel gezocht
Anders mischien op buitenlandse sites en late importeren ofzo


ik heb er momenteel een polini onder zitten , gekocht op 50cc.nl, maar die moet ik nog inrijden enz , dus ff afwachten hoe dat gaat


wat staat hier dan ?

http://www.brommerfo...rofile/voertuig/8352



Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 6-9-2007 om 22:05 uur.
 
lieber nurburgring als ehering
kees2501 6-9-2007 22:05 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]


ehh , nee hoor is origineel 14,5 mm om precies te zijn , heb het voor de zekerheid net nog ff opgemeten (en je das de binnenkant van het spruitstuk)


[...]




spruitstuk.... moet je voor de grap is carb ook meten
op spruitstuk staat ook 14,5... maar op carb stond duidelijk 12
 
Arjanus 6-9-2007 22:06 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees2501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]


ehh , nee hoor is origineel 14,5 mm om precies te zijn , heb het voor de zekerheid net nog ff opgemeten (en je das de binnenkant van het spruitstuk)


[...]


spruitstuk.... moet je voor de grap is carb ook meten
op spruitstuk staat ook 14,5... maar op carb stond duidelijk 12


ja is goed , is nl 18 mm , heb ik ook ff opgemeten

Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 6-9-2007 om 22:07 uur.
 
lieber nurburgring als ehering
Bonomel 6-9-2007 22:07 Print reply

Posts: 1363
bij mij en een vriend van mij allebei 12mm ori carb...
staat er ook op.. maja daar gaat t even niet om:P
Ik denk dan een mk samen met de mk uitlaat wel lekker zal lope
 
BMW
Arjanus 6-9-2007 22:11 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
bij mij en een vriend van mij allebei 12mm ori carb...
staat er ook op.. maja daar gaat t even niet om:P
Ik denk dan een mk samen met de mk uitlaat wel lekker zal lope


naja , maakt niet uit wat erop staat , meer op wat je meet met de schuifmaat , probeer het zelf maar eens

maarreh, ik zou voor de gilardoni gaan, heeft iets meer power bovenin naar mijn weten, uitlaatpoort is volgens mij ook een stuk groter, afwerking is niet je van het, hoe dat bij de mk is durf ik niet zo te zeggen.
 
lieber nurburgring als ehering
kees2501 6-9-2007 22:11 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
bij mij en een vriend van mij allebei 12mm ori carb...
staat er ook op.. maja daar gaat t even niet om:P
Ik denk dan een mk samen met de mk uitlaat wel lekker zal lope



maar hij vroeg of het met ori carb goed zou lopen... denk dat je bij 70cc MK wel minimaal 15 nodig hebt...
maar als ze dan gaan lope schreeuwe dat 15 origineel is maken ze um in de war...
dus was wel even belangrijk lijkt me..


@ hierbove: heb mijn ori carb gemeten en was tog echt 12... heb zelfs keer een nieuwe moeten halen heeft de bromboer um ook gemeten...


Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 6-9-2007 om 22:13 uur.
 
Arjanus 6-9-2007 22:13 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees2501
[...]



maar hij vroeg of het met ori carb goed zou lopen... denk dat je bij 70cc MK wel minimaal 15 nodig hebt...
maar als ze dan gaan lope schreeuwe dat 15 origineel is maken ze um in de war...
dus was wel even belangrijk lijkt me..


ja idd , laat ik het zo zeggen , ik heb hier 2 ori carbs liggen en die meet ik net allebei 14,5 mm

en ik heb een jaar lang zonder probs rondgecrosst met 70 gilardoni , mk auspuff en diezelfde carb :P

iig het belangrijkste is , het kan zonder dat het kapot loopt , en het rijdt nog goed ook

Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 6-9-2007 om 22:18 uur.
 
lieber nurburgring als ehering
oenoehoofd 6-9-2007 22:25 Print reply

Posts: 17851
Ik zou voor een 74cc Gilardoni gaan.
Met een leuke 21mm en SPR3 pijp of als je bovenlangs wilt een Gianelle.
Zelf ook gehad, rijd leuk. Goeie cilinder.

Filmpje wat je kan verwachten met een slippende koppeling (ff sterkere veertje er in drukken dus).

http://nl.youtube.com/watch?v=uZ-iwjQPB4c
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY

Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved