Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kawa ar50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 939 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44984 - kawa ar50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

credez 5-9-2007 17:14 Print topicpost
Posts: 37
ik was aan het rijden op mn kawasaki toen ie opeens veel vermogen verloor, ik kon wel nog rijden. dus ik zet em in me garage en probeer er even later weer op te rijden, nu loopt hij nog wel, maar dr komt een heel vaag geluid uit. het lijkt een beetje op een tikje die pijn aan je oren doet. wat kan dr gebeurt zijn?
 

koekie - Administrator 5-9-2007 17:15 Print reply

Posts: 12588
zuigerveeren gebroken?
 
Haaks de hoek om!
rik hulkenberg 5-9-2007 17:16 Print reply

Posts: 10029
trek de cilinder kop er een eens af en zou hem nu niet meer starten of op rijden voor je dat hebt gedaan
edit trek je hele cilinder er maar af

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 5-9-2007 om 17:20 uur.
 
Matthijsar50 5-9-2007 17:49 Print reply

Posts: 1029
heb je cilinder gehoond en dus nieuwe zuiger erin gedaan? en heb je toen een prox zuiger gekocht? dan heb je nu je cil. wss aan gort net zoals ik want die prox zuiger heeft de zuigerveerslotjes net niet goed zitten!!!!

dus niet meer mee rijden..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
rik hulkenberg 5-9-2007 17:51 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
heb je cilinder gehoond en dus nieuwe zuiger erin gedaan? en heb je toen een prox zuiger gekocht? dan heb je nu je cil. wss aan gort net zoals ik want die prox zuiger heeft de zuigerveerslotjes net niet goed zitten!!!!

dus niet meer mee rijden..

heb ook een prox zuiger alleen voor mijn honda mb maar ik weet niet of ie hetzelfde zijn maar.
rijd er al een hele tijd mee
 
koekie - Administrator 5-9-2007 17:52 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

heb ook een prox zuiger alleen voor mijn honda mb maar ik weet niet of ie hetzelfde zijn maar.
rijd er al een hele tijd mee



Kawa AR <==> Honda MB..

hmm.... Kawa AR <==> Honda MB

Tsja... wat denk jij?
 
Haaks de hoek om!
credez 5-9-2007 17:52 Print reply
Posts: 37
wat moet ik dan wel doen?
 
rik hulkenberg 5-9-2007 18:24 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



Kawa AR <==> Honda MB..

hmm.... Kawa AR <==> Honda MB

Tsja... wat denk jij?

heb vrij weinig verstand van zuigers van daar
 
Matthijsar50 5-9-2007 19:26 Print reply

Posts: 1029
neu is niet echt etzelfde ofzoo.. maar bij kawa zit er een ernstige fout in! een van het slotje loopt BIJNA door een spoelpoort heen, maar een zuigerveer kan iets draaien, dus dan loopt ie door de spoelpoort heen.. maar bij die van mij viel het mee.. rijd nu nog steeds
 
Peugeot 106 rallye ph2!
bunji 5-9-2007 19:28 Print reply

Posts: 1861
wat hij probeert te zeggen is dat de zuigerveerslotjes precies in de inlaatpoorten vallen van de AR cilinder.

Wat het zou kunnen zijn = vastnaaier aan de uitlaatpoort

kop er sowieso aftrekken
zie je krassen in je cilinder kun je overwegen te laten honen/andere cilinder te monteren.

Peugeot buxy zuigers passen en werken goed (gaan zelfs verder in overmatendan ori/imi kawa zuigers )
 
Kawasaki ZXR 400
Matthijsar50 5-9-2007 19:38 Print reply

Posts: 1029
dat zeg ik..:P
 
Peugeot 106 rallye ph2!
credez 5-9-2007 19:44 Print reply
Posts: 37
ok, zometeen effe kop eraf werken..en alvast bedankt voor de reacties
 
credez 6-9-2007 15:03 Print reply
Posts: 37
pffffff..die kop eraf halen gaat wel lastig zeg, een van de bouten is iets te groot voor een 12 mm en te klein voor een 13, en een is te klein voor een 12 maar te groot voor een 11 mm, en ze zitten moervast
 
credez 7-9-2007 19:36 Print reply
Posts: 37
ok eindelijk is de cilinder eraf. maar de cilinder heeft geen krassen en de zuigerveren lijken ook in orde...
 
rik hulkenberg 7-9-2007 19:49 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: credez
ok eindelijk is de cilinder eraf. maar de cilinder heeft geen krassen en de zuigerveren lijken ook in orde...

mischien een heel makkelijk probleem heb je al gekeken naar je koppaking
 
credez 7-9-2007 19:56 Print reply
Posts: 37
die is goed..maar hoe zou daar dan een tik/ratel vanaf kenne kome..iemand nog ideeen..?




Dit bericht is gewijzigd door credez op 8-9-2007 om 21:49 uur.
 

Dit topic is 1234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved