Derbi Joris |
3-9-2007 12:56 |
Posts: 1165 |
Heb je er mss wat informatie over, internetsite ofzo?
|
|
|
|
Royal Club |
3-9-2007 12:56 |
Posts: 60390 |
niet echt een serieus topic imo...
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Salamander |
3-9-2007 12:59 |
Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
niet echt een serieus topic imo...
jawel jawel er staat nu ook een verwijzing bij, check en laat die kronkel tot je doordringen.
Mobylette is echt de mafste, ... YEAH!!
|
|
|
|
Salamander |
3-9-2007 13:04 |
Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Heb je er mss wat informatie over, internetsite ofzo?
jaja hiero
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
3-9-2007 13:19 |
Posts: 4159 |
eerst zien dan geloven,, klinkt wel intressant
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Joel_koningslust |
3-9-2007 13:23 |
Posts: 14514 |
het is meer een brandstofdruk verhoger dan een turbo hoor
dit is wat ik ermee bedoel:
bij het rode pijltje wordt druk opgebouw m.b.v uitlaatgassen ( dit is nog wel het turbo idee)
bij het blauwe pijltje wordt de druk op de brandstofleiding gezet en bij het gele pijltje wordt de onder druk gezette brandstof in de carburateur gebracht ( daar gaat je turbo idee, want een turbo zet de lucht onder druk en niet de brandstof )
overigens denk ik ook niet echt dat dit veel nu zou hebben
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 3-9-2007 om 13:34 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Neluhz |
3-9-2007 14:00 |
Posts: 4032 |
waarom zou je brandstofdruk willen verhogen?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
3-9-2007 14:03 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
waarom zou je brandstofdruk willen verhogen?
geen idee, maar een turbo is het zeker niet
je kan meer mengsel in je cilinder krijgen als je een hogere brandstofdruk hebt, maar de vermogenswinst is nihil als je geen heel serieus getunede motor heb
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Neluhz |
3-9-2007 14:05 |
Posts: 4032 |
dat slaat natuurlijk nergens op, je brandstof druk is het probleem niet, de cilindervulling echter wel, en dat gaat vooral om de zuurstof.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
3-9-2007 14:09 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
dat slaat natuurlijk nergens op, je brandstof druk is het probleem niet, de cilindervulling echter wel, en dat gaat vooral om de zuurstof.
jawel hoor
als je een echt goed getunede ( het liefst turbo ) motor hebt dan heeft het wel degelijk zin om met een hogere brandstofdruk te rijden omdat hij dan meer mengsel in je cilinder krijgt geperst
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi Joris |
3-9-2007 14:12 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
jawel hoor
als je een echt goed getunede ( het liefst turbo ) motor hebt dan heeft het wel degelijk zin om met een hogere brandstofdruk te rijden omdat hij dan meer mengsel in je cilinder krijgt geperst
Het is dus eerder een compressor dan een turbo aangezien ie brandstof onder druk brengt. Alleen hebben ze nu de uitlaatgassen als aandrijving voor de "turbo" gebruikt.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 3-9-2007 om 14:17 uur.
|
|
|
|
KaWaReZ |
3-9-2007 14:16 |
Posts: 20582 |
verzuipt, alsie alleen benzine erinspuit...
turbo knalt er lucht doorheen (als je een blow-trough hebt) en de benzine komt in de carbs mbv benzinepomp onder "constante" druk.
site is vaag
en wil je meer weten over turbo's
gebruik de search, of kijk eens op motor-forum, zitten ook een paar gekken die er mee bezig zijn
tip: lees eerst alle xxx topics door voordat je uberhaupt met vragen komt
tip2: ze houden niet zo van brommertjes (als je ouder bent snap je dat denk ik wel :P )
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Salamander |
3-9-2007 21:31 |
Posts: 190 |
Ik denk dan dat het met die oude carbs te maken heeft.
Denk aan de bing en vooral de bing 15mm van de Puch mv50 als je daar mee volgas gaat kun je de verstelbare sproeier ook iets opschroefen en dan gaat het net ietsje harder, dit wordt tegenwoordig met acc. volgas stationairsproeiers opgelost.
Dit is gewoon een grappige manier om dit op te lossen.
Ik heb ook wel eens gedacht aan een stappenmotor op mijn verstelbare sproeier afgesteld d.m.v. een lambdasonde in de uitlaat voordat die verroet.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
3-9-2007 23:31 |
Posts: 7168 |
hebben rc autotjes ook gewoon druk van uitlaat duwd mengsel in carb (dit wordt vaak gebruikt bij roterende inlaat)
verder zou ik er niet aan beginnen, want zonder roterende inlaat vervuild het je mengsel behoorlijk.
en onmogelijk af te stellen,
ga gewoon wat anders veranderen aan je brom
|
|
|
|
Neluhz |
11-9-2007 18:10 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
hebben rc autotjes ook gewoon druk van uitlaat duwd mengsel in carb (dit wordt vaak gebruikt bij roterende inlaat)
verder zou ik er niet aan beginnen, want zonder roterende inlaat vervuild het je mengsel behoorlijk.
en onmogelijk af te stellen,
ga gewoon wat anders veranderen aan je brom
dat komt omdat rc auto's geen vlotter hebben, en de tank zich onder het nivo van de carb bevind.
bij een brommer is dit overbodig.
|
|
|
|