Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 2-takt turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #44945 - 2-takt turbo
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Salamander 3-9-2007 12:54 Print topicpost

Posts: 190
Jaja, ik weet het wel, weer zo'n ding over een tweetakttubo.
Maar dit is er een die ik heb gevonden speciaal gemaakt voor de snelle potjes van de Mobylette.
Ongelofelijk he?
En dan nu de vraag maar weer, zou het wat uithalen!
Ik denk dat ik hem zoiezo ga kopen voor de hep en het vago-gehalte, ... kan ik ook zo'n turbosticker op m'n Moby plakken.
http://cgi.ebay.fr/k...QQrdZ1QQcmdZViewItem






Dit bericht is gewijzigd door sander bouwhuis op 3-9-2007 om 12:58 uur.
 

Derbi Joris 3-9-2007 12:56 Print reply
Posts: 1165
Heb je er mss wat informatie over, internetsite ofzo?
 
Royal Club 3-9-2007 12:56 Print reply

Posts: 60390
niet echt een serieus topic imo...

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Salamander 3-9-2007 12:59 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
niet echt een serieus topic imo...


jawel jawel er staat nu ook een verwijzing bij, check en laat die kronkel tot je doordringen.
Mobylette is echt de mafste, ... YEAH!!
 
Salamander 3-9-2007 13:04 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Heb je er mss wat informatie over, internetsite ofzo?

jaja hiero
 
THOMASJEUHHH 3-9-2007 13:19 Print reply

Posts: 4159
eerst zien dan geloven,, klinkt wel intressant

 
bwoaahhppp,,..
Joel_koningslust 3-9-2007 13:23 Print reply

Posts: 14514
het is meer een brandstofdruk verhoger dan een turbo hoor

dit is wat ik ermee bedoel:


bij het rode pijltje wordt druk opgebouw m.b.v uitlaatgassen ( dit is nog wel het turbo idee)
bij het blauwe pijltje wordt de druk op de brandstofleiding gezet en bij het gele pijltje wordt de onder druk gezette brandstof in de carburateur gebracht ( daar gaat je turbo idee, want een turbo zet de lucht onder druk en niet de brandstof )

overigens denk ik ook niet echt dat dit veel nu zou hebben

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 3-9-2007 om 13:34 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Neluhz 3-9-2007 14:00 Print reply

Posts: 4032
waarom zou je brandstofdruk willen verhogen?
 
Joel_koningslust 3-9-2007 14:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
waarom zou je brandstofdruk willen verhogen?


geen idee, maar een turbo is het zeker niet

je kan meer mengsel in je cilinder krijgen als je een hogere brandstofdruk hebt, maar de vermogenswinst is nihil als je geen heel serieus getunede motor heb
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Neluhz 3-9-2007 14:05 Print reply

Posts: 4032
dat slaat natuurlijk nergens op, je brandstof druk is het probleem niet, de cilindervulling echter wel, en dat gaat vooral om de zuurstof.
 
Joel_koningslust 3-9-2007 14:09 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
dat slaat natuurlijk nergens op, je brandstof druk is het probleem niet, de cilindervulling echter wel, en dat gaat vooral om de zuurstof.


jawel hoor

als je een echt goed getunede ( het liefst turbo ) motor hebt dan heeft het wel degelijk zin om met een hogere brandstofdruk te rijden omdat hij dan meer mengsel in je cilinder krijgt geperst
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi Joris 3-9-2007 14:12 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


jawel hoor

als je een echt goed getunede ( het liefst turbo ) motor hebt dan heeft het wel degelijk zin om met een hogere brandstofdruk te rijden omdat hij dan meer mengsel in je cilinder krijgt geperst

Het is dus eerder een compressor dan een turbo aangezien ie brandstof onder druk brengt. Alleen hebben ze nu de uitlaatgassen als aandrijving voor de "turbo" gebruikt.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 3-9-2007 om 14:17 uur.
 
KaWaReZ 3-9-2007 14:16 Print reply

Posts: 20582
verzuipt, alsie alleen benzine erinspuit...
turbo knalt er lucht doorheen (als je een blow-trough hebt) en de benzine komt in de carbs mbv benzinepomp onder "constante" druk.

site is vaag
en wil je meer weten over turbo's
gebruik de search, of kijk eens op motor-forum, zitten ook een paar gekken die er mee bezig zijn
tip: lees eerst alle xxx topics door voordat je uberhaupt met vragen komt
tip2: ze houden niet zo van brommertjes (als je ouder bent snap je dat denk ik wel :P )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Salamander 3-9-2007 21:31 Print reply

Posts: 190
Ik denk dan dat het met die oude carbs te maken heeft.
Denk aan de bing en vooral de bing 15mm van de Puch mv50 als je daar mee volgas gaat kun je de verstelbare sproeier ook iets opschroefen en dan gaat het net ietsje harder, dit wordt tegenwoordig met acc. volgas stationairsproeiers opgelost.
Dit is gewoon een grappige manier om dit op te lossen.
Ik heb ook wel eens gedacht aan een stappenmotor op mijn verstelbare sproeier afgesteld d.m.v. een lambdasonde in de uitlaat voordat die verroet.
 
Niek de Wildt 3-9-2007 23:31 Print reply
Posts: 7168
hebben rc autotjes ook gewoon druk van uitlaat duwd mengsel in carb (dit wordt vaak gebruikt bij roterende inlaat)
verder zou ik er niet aan beginnen, want zonder roterende inlaat vervuild het je mengsel behoorlijk.
en onmogelijk af te stellen,
ga gewoon wat anders veranderen aan je brom

 
Neluhz 11-9-2007 18:10 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
hebben rc autotjes ook gewoon druk van uitlaat duwd mengsel in carb (dit wordt vaak gebruikt bij roterende inlaat)
verder zou ik er niet aan beginnen, want zonder roterende inlaat vervuild het je mengsel behoorlijk.
en onmogelijk af te stellen,
ga gewoon wat anders veranderen aan je brom


dat komt omdat rc auto's geen vlotter hebben, en de tank zich onder het nivo van de carb bevind.
bij een brommer is dit overbodig.
 

Dit topic is 3472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved