Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #44942 - MTX 80 Start heel(!) slecht
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 894 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Maximilliano |
2-9-2007 22:04 |
Posts: 666 |
Hey,
Zoals jullie kunnen zien heb ik een Honda MTX, ben er ook heel blij mee! Heb laatst nieuwe onderdelen erop gezet, zoals tandwielen, nieuwe demper enz enz. Heb ook mijn tank ontroest (FAQ gebruikt) en carburateur schoongemaakt. Alles netjes in elkaar gefixed.
Maar nu het probleem, nu de titel het al verklapt. Hij start wel, Rijdt perfect, maar hij starten daar moet ik toch effe mn been voor opwarmen .
Ik moet best wel vaak kicken voordat hij start, voordat ik die carburateur uit elkaar haalde en weer in elkaar heb gezet, moest ik altijd 2 keer kicken (vindt ik ook al 1 te veel en als het even kan 2 keer te veel )
Als ik hem nu wil starten, choke off natuurlijk, kost het me toch gauw 10 keer kicken.
Iemand een oplossing ervoor?
Alvast bedankt, Max
Setup:
80cc MBX, Athena cilinder
26mm Mikuni
Gianelli bocht.
sproeier 135
Heb trouwens mijn luchtfilter ingevet met luchtfilterspul, (voor beter filteren... Luchtschroef staat goed, Ik kan eventueel foto van bougie maken)
Dit bericht is gewijzigd door Maximilliano op 2-9-2007 om 22:06 uur.
|
|
|
|
honda marcel |
2-9-2007 22:24 |
Posts: 340 |
kan aan je spoel liggen heb ik gehoord
|
|
|
|
Baasbas |
2-9-2007 22:25 |
Posts: 2176 |
hoe is je compressie?
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
-simon- |
2-9-2007 22:26 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Hey,
Zoals jullie kunnen zien heb ik een Honda MTX, ben er ook heel blij mee! Heb laatst nieuwe onderdelen erop gezet, zoals tandwielen, nieuwe demper enz enz. Heb ook mijn tank ontroest (FAQ gebruikt) en carburateur schoongemaakt. Alles netjes in elkaar gefixed.
Maar nu het probleem, nu de titel het al verklapt. Hij start wel, Rijdt perfect, maar hij starten daar moet ik toch effe mn been voor opwarmen .
Ik moet best wel vaak kicken voordat hij start, voordat ik die carburateur uit elkaar haalde en weer in elkaar heb gezet, moest ik altijd 2 keer kicken (vindt ik ook al 1 te veel en als het even kan 2 keer te veel )
Als ik hem nu wil starten, choke off natuurlijk, kost het me toch gauw 10 keer kicken.
Iemand een oplossing ervoor?
Alvast bedankt, Max
Setup:
80cc MBX, Athena cilinder
26mm Mikuni
Gianelli bocht.
sproeier 135
Heb trouwens mijn luchtfilter ingevet met luchtfilterspul, (voor beter filteren... Luchtschroef staat goed, Ik kan eventueel foto van bougie maken)
Dit bericht is gewijzigd door Maximilliano op 2-9-2007 om 22:06 uur.
mischien helpt het om je choke er wel op te zetten.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Shifty |
2-9-2007 22:30 |
Posts: 1113 |
Misschien?
Zeker weten.
Snap ook niet wat er zo natuurlijk is aan de choke off...
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Maximilliano |
2-9-2007 22:34 |
Posts: 666 |
Nee de choke heb ik al geprobeert. Maakt geen verschil. En de compressie is prima dacht ik, misschien morgen nog even nachecken.
Nog enige andere opties wat het zou kunnen zijn?
|
|
|
|
mtx-motard |
2-9-2007 22:38 |
Posts: 14947 |
membraamkleppen goed dicht?
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
ploe |
2-9-2007 22:55 |
Posts: 635 |
waarom choke off??????
en dan ga ik met baasbas mee hoe is de compressie
en membraamkleppen
|
|
www.placeonearth.nl |
|
erwin fs1 |
3-9-2007 11:43 |
Posts: 897 |
staat de onsteking goed?, mooie helder blauwe vonk?
|
|
vake bej te bange.... |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
3-9-2007 12:43 |
Posts: 8622 |
Als hij niet start na twee keer proberen, best enkele keren proberen met de gas volledig open, de choke niet gebruiken, en het benzinekraantje even dichtzetten bij het starten.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Cross lover |
3-9-2007 12:46 |
Posts: 210 |
Heb je geen problemen met je gaskabel??
|
|
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow |
|
Maximilliano |
3-9-2007 18:23 |
Posts: 666 |
Ik zal dalijk eens kijken wat ik allemaal kan doen met de luchtschroef, die schijnt ook een impact te hebben (redelijk grote). Misschien ligt het daaraan...
|
|
|
|
Barrel |
3-9-2007 18:32 |
Posts: 493 |
heb je de luchtfilter goed uitgemasseert dat er niet teveel van die olie inzit? want anders wil het nog wel is soort van te vet mengsel zijn waardoor hij wat slechter start. had ik eerst ook met mn twinair
|
|
Maar dat is mijn mening... |
|
Maximilliano |
3-9-2007 20:14 |
Posts: 666 |
Nee die heb ik goed uitgemasseerd, beetje tegen dat schuim drukken en dr kwam allemaal van dat spul eruitgedropen. dus dat zit goed.
gaskabel is goed
compressie is goed
ontsteking is prima
dus misschien kleinere sproeier halen binnenkort
|
|
|
|
Shifty |
3-9-2007 21:14 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
dus misschien kleinere sproeier halen binnenkort
Lijkt me een strak plan, aangezien je filter nu ingeolied is zuigt hij minder lucht aan.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
MX Racing |
4-9-2007 13:19 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]
Lijkt me een strak plan, aangezien je filter nu ingeolied is zuigt hij minder lucht aan.
ja probeer hem eens te starten zonder luchtfilter, misschien dat hij dan start. Als dat het geval is moet je er even een kleinere sproeier in draaien
|
|
|
|
Dit topic is 894 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|