Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #44938 - 24mm carb ipv 18mm (Honda Mt5)
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1092 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Quad racer |
2-9-2007 17:38 |
Posts: 103 |
hallo mensen ik heb nu een crossertje (honda mt5)
met de volgende set-up
70cc athena
18mm (power filter erop)
techno uitlaat
nou zat ik te denken om er een 24 mm op te zetten
zal dit ook nog veel uitgaan maken in prestaties (dus hogere top?/meer trekkracht)
|
|
|
|
Hardstyle |
2-9-2007 18:51 |
Posts: 1077 |
Je zal iets meer kracht onderin krijgen, maar ik zou pas een 24mm nemen als je die 70cc athena goed tuned.. Dan merk je het verschil wel goed, en heb je er meer rendement van..
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
S1lv3r |
2-9-2007 18:54 |
Posts: 5213 |
bovenin krijg je juist meer kracht, onderin zal het minder worden (of gelijk blijven, meer zal het zéker niet meer worden)
top gaat beetje omhoog, en eenmaal in de powerband heeft ie veel meer vermogen.
goed afstellen kan nog wel eens lastig worden (iig, ik had er moeite mee ;p)
|
|
|
|
Viertakt |
2-9-2007 19:16 |
Posts: 3586 |
Een grotere carb dan je spoelpoorten heeft zowiso geen nut
|
|
Viertakt uber alles. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-9-2007 19:19 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Een grotere carb dan je spoelpoorten heeft zowiso geen nut
als je maar genoeg toeren maakt om veel liters mengsel te verpompen , kun je ook met kleine spoelpoorten een aardige doorstroming creeren in een grotere carb imo
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Viertakt |
2-9-2007 19:22 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
als je maar genoeg toeren maakt om veel liters mengsel te verpompen , kun je ook met kleine spoelpoorten een aardige doorstroming creeren in een grotere carb imo
Nee, want de carb is zo gemaakt dat hij een bepaalde luchtsnelheid in de carb zelf krijgt, als je te kleine spoelpoorten hebt neemt die snelheid af waardoor je het mengsel verpest en dan word het heel lastig afstellen, als je een heel erg extreem getunede cilinder hebt kan een grotere carb wonderen doen, maar als je een 70cc athena hebt (die zowiso al niet zo extreem snel is) is een te grote carb al snel overkill.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-9-2007 19:26 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]
Nee, want de carb is zo gemaakt dat hij een bepaalde luchtsnelheid in de carb zelf krijgt, als je te kleine spoelpoorten hebt neemt die snelheid af waardoor je het mengsel verpest en dan word het heel lastig afstellen, als je een heel erg extreem getunede cilinder hebt kan een grotere carb wonderen doen, maar als je een 70cc athena hebt (die zowiso al niet zo extreem snel is) is een te grote carb al snel overkill.
snelheid heeft niet alleen met grootte spoelpoorten te maken , als jij 2x zoveel toeren maakt zal hij meer lucht nodig zijn waardoor de lucht sneller stroomt...
het is gewoon een totaal plaatje.. spoelpoorten zijn hier een klein deel van maar zeggen op zichzelf weinig over een te nemen carb
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 2-9-2007 om 19:27 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Viertakt |
2-9-2007 19:30 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
snelheid heeft niet alleen met grootte spoelpoorten te maken , als jij 2x zoveel toeren maakt zal hij meer lucht nodig zijn waardoor de lucht sneller stroomt...
Ja maar als je zelf even nadenkt is dat makkelijker gezegt dan gedaan, als jij zegmaar 12k toeren maakt met een 17-18mm, maak je geen 24k toeren met een 24mm, dus het beste kun je gewoon een precies goede carb zoeken.
Meeste mensen hebben zoiets van zo groot mogelijke carb ga je sneller, maar dit werkt in de meeste gevallen averechts.
Ik heb me laten vertellen door mijn oom, die zelf ook in de brommer-autotechniek zit, dat op 50cc 17-18mm de max was, en op 70cc iets rond de 20-21.
24 is imo tog overkill, tenzij je dan weer extreem gaat tunen.
Maar we gaan weer ver offtopic:
ontopic: je zal wel iets meer top krijgen enzo, maar je kunt er meer uit halen als je er tussen in gaat zitten.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 2-9-2007 om 19:31 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-9-2007 19:34 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]
Ja maar als je zelf even nadenkt is dat makkelijker gezegt dan gedaan, als jij zegmaar 12k toeren maakt met een 17-18mm, maak je geen 24k toeren met een 24mm, dus het beste kun je gewoon een precies goede carb zoeken.
Meeste mensen hebben zoiets van zo groot mogelijke carb ga je sneller, maar dit werkt in de meeste gevallen averechts.
Ik heb me laten vertellen door mijn oom, die zelf ook in de brommer-autotechniek zit, dat op 50cc 17-18mm de max was, en op 70cc iets rond de 20-21.
24 is imo tog overkill, tenzij je dan weer extreem gaat tunen.
Maar we gaan weer ver offtopic:
ontopic: je zal wel iets meer top krijgen enzo, maar je kunt er meer uit halen als je er tussen in gaat zitten.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 2-9-2007 om 19:31 uur.
ik snap ook wel dat je niet zo van 12 naar 24 k gaat
maar uitleggen met simpele cijfers is nu eenmaal iets eenvoudiger omdat ik er al vanuit was gegaan dat jij het anders niet begreep..
nu blijkbaar nog niet
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
xps80sm |
2-9-2007 19:54 |
Posts: 873 |
24 gaat best op een athena 70.. hoef je niet te tunen.. hij zal wel moeilijk doen onderin maar verder rijdt het prima en aangezien je ermee gaat crossen jank je m tog wel in toeren dus waarom niet??
succes ermee
|
|
please come rate my project:) |
|
Dit topic is 1092 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|