occ1s |
2-9-2007 13:46 |
Posts: 131 |
Wat is de kleur van je bougie?! denk toch dat je een kleinere sproeier moet. Toen ik een grotere carburateur kreeg, moest ik in een keer ook een kleinere sproeier...
|
|
|
|
van bussel |
2-9-2007 13:49 |
Posts: 695 |
Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kleine sproeier=
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de .
denk dat je er toch een grotere sproeiert in moet doen
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 2-9-2007 om 21:19 uur.
|
|
|
|
NSR-Brian |
2-9-2007 13:52 |
Posts: 364 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van bussel
Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kleine sproeier=
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de .
denk dat je er toch een grotere sproeiert in moet doen
met sproeier 80 kreeg ik hem aan en dan kon de lucht schoef eigelijk niet vedder uit maar ik vind 70 nog al klijn op een 70 cc
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 2-9-2007 om 21:19 uur.
|
|
|
|
van bussel |
2-9-2007 13:55 |
Posts: 695 |
prik er eens een 90 in dan, kijken wat ie dan doet
|
|
|
|
NSR-Brian |
2-9-2007 13:58 |
Posts: 364 |
dan gaat hij heel moeilijk aan (al geprobeerd)
|
|
|
|
van bussel |
2-9-2007 14:24 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR-Brian
dan gaat hij heel moeilijk aan (al geprobeerd)
oké, al op valse lucht gecontroleerd?
mbv een deobus
|
|
|
|
Hardstyle |
2-9-2007 14:26 |
Posts: 1077 |
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
mblover |
2-9-2007 14:39 |
Posts: 5391 |
Gooi er eens 110 in en kijk eens wat ie dan doet? Gaat hij dan ook niet aan?
Bij een grote sproeier zou hij makkelijk moeten starten, bij een te kleine is hij niet aan te krijgen, tenzij je een uur staat te kicken met chocke...
|
|
|
|
NSR-Brian |
2-9-2007 21:41 |
Posts: 364 |
vandaag 110 geprobeerd ik kon volgas geven bijna zonder brobleem
aleen was wel de hele luchtschroef eruit.
nu hebben we ondekt dat er nog een afvoer of invoer gaatje in zit (warschijnlijk voor olie ofz). ik heb nog niet gebrobeerd wat er gebeurd als ik hem afstel met dat ding dicht want ik moest weg.
maar het kwam er op neer dat de luchtschroef dan nog vedder open moest.
maar nu zat mijn vader er aan te denken op die op het gat van de pouwer box aan te sluiten en dan krijg je een soort van turbo achtig iets want dan word het mengsel weer voor een klijn beetje de carb in gedrukt (zal wel veel afstellen worden voor we hem goed hebben).
zou dit werken ??
Brian
|
|
|
|
Eat My Dust |
2-9-2007 21:47 |
Posts: 2562 |
luchtschroef is alleen voor het stationair lopen?
volgas en halfgas kom de lucht gewoon door het filter door de tunnel heen
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
NSR-Brian |
2-9-2007 21:51 |
Posts: 364 |
je heb een lucht sdcroef en stationair schroef dus lijkt mij dat de stationair schoef voor het stationair lopen is en de luchtscroef voor de afstelleing (of licht dat aan mij)
|
|
|
|
Shifty |
2-9-2007 22:28 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR-Brian
vandaag 110 geprobeerd ik kon volgas geven bijna zonder brobleem
aleen was wel de hele luchtschroef eruit.
nu hebben we ondekt dat er nog een afvoer of invoer gaatje in zit (warschijnlijk voor olie ofz). ik heb nog niet gebrobeerd wat er gebeurd als ik hem afstel met dat ding dicht want ik moest weg.
maar het kwam er op neer dat de luchtschroef dan nog vedder open moest.
maar nu zat mijn vader er aan te denken op die op het gat van de pouwer box aan te sluiten en dan krijg je een soort van turbo achtig iets want dan word het mengsel weer voor een klijn beetje de carb in gedrukt (zal wel veel afstellen worden voor we hem goed hebben).
zou dit werken ??
Brian
Powerbox, werkt voor geen fuck op een 50cc tenzij je hem zelf berekend en maakt.
Zorg nou eerst maar dat je je brommer goed aan de praat krijgt voordat je über technisch gaat doen.
En ja, dat gaatje op je spruitstuk is voor de olie en daar zuigt hij nu dus valse lucht. Slangetje erop met een boutje erin, met andere woorden DICHT maken die handel.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Woutjuh |
2-9-2007 22:32 |
Posts: 4422 |
ga eens rijden, en trek eens aan je choke?
loopt hij dan beter?
zo ja, grotere sproeier erin.
Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 2-9-2007 om 22:32 uur.
|
|
veel MT spul te koop! |
|
Jelle rs50 |
2-9-2007 23:20 |
Posts: 521 |
ik denk het zelfde als shifty. Volgens mij, wat ik toen zag bij ej nsr, was dat dat gaatje open was. Daardoor moet je er wel een hele grote sproeier inknikkeren om 'm goed af te stellen.
|
|
|
|
Menu2t |
3-9-2007 14:19 |
Posts: 2815 |
zoals shifty zei: gat afsluiten, en luchtschroef is voor het afstellen onderin. Om de dip weg te werken als je vanaf stationair gas geeft. Deze stel je af icm met de stationairschroef
|
|
NSR Supersprint special! |
|