Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - snap niks meer van die 17.5mm carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 905 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44930 - snap niks meer van die 17.5mm carb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

speedvechter2 2-9-2007 12:46 Print topicpost
Posts: 34
Hallo,

Zoals jullie de laatste tijd hebben kunnen lezen ben ik aant kloten geweest met me 17.5mm carb... en hij is nog steeds niet afgesteld en ik moet morgen naar school om me boeken op te halen. Nu wou ik me 12mm er gewoon maar onderdoen met sproeier 80....deze is wel te groot maar groot is toch beter als te klein? of kan het kwaad dat ik met een te grote sproeier rij ( hij moet nog ingereden worden)

Dit is me setup dan

Setup:
DR70
12mm std carb
Yasuni R
P1 vario
Stage6 race koppeling

P.S ik heb een speedfight 2

Alvast bedankt
 

Shifty 2-9-2007 12:49 Print reply

Posts: 1113
Iets te grote sproeier is niet echt schadelijk nee, maar let wel op dat als hij echt veel te groot is je bougie snel vet kan slaan (en dan sta je stil )

Te klein is wel erg schadelijk, minder smering hogere temparatuur, dus veel slijtage en kans op een warmloper.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
speedvechter2 2-9-2007 13:49 Print reply
Posts: 34
Wat zijn de plaatsen waar hij valse lucht kan zuigen en wat gebeurt er als hij valse lucht zuigt?

Want mijn membraan is een hoekje van af en zit nu met 3 boutjes vast ipv de normale 4. kan het zijn dat die hierdoor uitgaat? het hoekje dat eraf is is maar heel klein.
 
EIERBOER 2-9-2007 14:35 Print reply

Posts: 1207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speedvechter2
Wat zijn de plaatsen waar hij valse lucht kan zuigen en wat gebeurt er als hij valse lucht zuigt?

Want mijn membraan is een hoekje van af en zit nu met 3 boutjes vast ipv de normale 4. kan het zijn dat die hierdoor uitgaat? het hoekje dat eraf is is maar heel klein.

jah hij moet tog echt met 4 boutjes vast
 
kalm an!!
Red-dragon 2-9-2007 14:43 Print reply

Posts: 1486
Neem ff een duo bus, spuit rond je blok en hoor je dat toeren verschil dan weet je dat ie valse lucht zuigt maar weet bijna wel zeker dat het het ene boutje ligt..
 
Fly like an Eagle...
speedvechter2 2-9-2007 14:46 Print reply
Posts: 34
Hier zijn foto's van me membraan











Nu kunnen jullie er een duidelijker beeld van krijgen kan hij hierdoor valse lucht krijgeN?
 
Viertakt 2-9-2007 14:54 Print reply

Posts: 3586
Ja
 
Viertakt uber alles.
.puch_chopper 2-9-2007 15:50 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Ja


nee
er is een ruimte tussen de buitenrand van het membraam ende binnenkant die de pakking zal bedekken
 
speedvechter2 2-9-2007 16:16 Print reply
Posts: 34
Oke,

Ik had nog een vraag... wat is het effect van de luchtschroef in/uit draaien.. hij krijgt dan meer lucht maar wat doet dat?
 
Ciedric 2-9-2007 22:04 Print reply

Posts: 88
Luchtschroef helemaal indraaien en dan drie halve slagen uit. Zo laten
 
tuony 2-9-2007 22:12 Print reply

Posts: 297
Als je dat nog niet wist is het ook niet heel verwonderlijk dat met 17.5 heb lope kutte
maar zoals je membraam nu is hoef je geen last te hebben van valse lucht!
 
Poekoe!
Shifty 2-9-2007 22:29 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tuony
Als je dat nog niet wist is het ook niet heel verwonderlijk dat met 17.5 heb lope kutte
maar zoals je membraam nu is hoef je geen last te hebben van valse lucht!



Hoeft niet, kan wel.

Spuiten met deo dus.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
speedvechter2 3-9-2007 2:18 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tuony
Als je dat nog niet wist is het ook niet heel verwonderlijk dat met 17.5 heb lope kutte
maar zoals je membraam nu is hoef je geen last te hebben van valse lucht!


Als ik nog niet wat wist? ik wist wel dat standaard afstelling 1.5 slag open is hoor.. :L maar wat gebeurt er als er meer lucht komt...? rijker, armer? valt eerder uit of wat?

 
Jelmer MX 3-9-2007 6:36 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speedvechter2
[...]


Als ik nog niet wat wist? ik wist wel dat standaard afstelling 1.5 slag open is hoor.. :L maar wat gebeurt er als er meer lucht komt...? rijker, armer? valt eerder uit of wat?


Armer..

meer lucht, dus in verhouding minder benzine..
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 3-9-2007 om 6:37 uur.
 

Dit topic is 950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved