Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 125cc NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44928 - 125cc NSR
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2315 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

John Huijben 2-9-2007 17:59 Print reply

Posts: 2433
das n foutje
had ergens gelezen dat t 50,8 was, maar ga t maar ns nameten, dan is het 49,50
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Sypie_Honda 2-9-2007 18:05 Print reply

Posts: 13830
ow oke, weet ik dat ook weer

heb ik al die tijd met een verkeerde maat gerekend :P
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
honda nsr50 3-9-2007 11:36 Print reply
Posts: 178
dus het komt er op neer dat er geen blok is die zomaar past op een nsr een blok dus waar een 125 op kan mag trouwens ook wel ac wezen maakt niets uit
 
NOTHING RUNS LIKE A HONDA
Joosenm 3-9-2007 11:58 Print reply

Posts: 364
Ik meen dat op nsr een mtx200r blok past .

op een mtx sh heb ik het al wel is gezien

( ik kan het ook fout hebbe )
 
vooruitnietachteruit 3-9-2007 12:02 Print reply

Posts: 618
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joosenm
Ik meen dat op nsr een mtx200r blok past .

op een mtx sh heb ik het al wel is gezien

( ik kan het ook fout hebbe )


Nee, dit blok kun je niet zo in je frame laten vallen. Ook hier zal dus weer gelast moeten worden.
 
MTX-speed 3-9-2007 12:11 Print reply

Posts: 1229
MTX200R past niet. Dit is namelijk vergelijkbaar met het blok van een RII alleen dan groter.
Dan komen er nog andere problemen bij kijken:
- onderdelen voor 200-blok zijn echt tiefduur
- uitlaat?
- carburateur?

Ik raad je aan om een watergekoeld (MBX) 80-blok te kopen en daar een 93-malossi op te gooien. Je hebt weliswaar ook nog een Eurocilindro 98cc, maar deze zijn iets minder snel, en naar de ervaringen van anderen is de Malossi iets betrouwbaarder.
98cc is echt het grootste wat je relatief gemakkelijk op je brommer krijgt.

De cilinderinhoud is nog niet eens zo heel belangrijk wanneer je je brommer op wilt gaan voeren. Afstellen, daar is pas echt winst uit te halen. Neem van mij aan dat zo'n 93-malossi echt bloedsnel is wanneer je hem goed afstelt, goede cilinderkop hebt, grote carburateur, goede uitlaat enz enz.
Over de afstelling van zo'n cilinder is genoeg te vinden hier op brommerforum.nl
 
honda nsr50 3-9-2007 12:31 Print reply
Posts: 178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
MTX200R past niet. Dit is namelijk vergelijkbaar met het blok van een RII alleen dan groter.
Dan komen er nog andere problemen bij kijken:
- onderdelen voor 200-blok zijn echt tiefduur
- uitlaat?
- carburateur?

Ik raad je aan om een watergekoeld (MBX) 80-blok te kopen en daar een 93-malossi op te gooien. Je hebt weliswaar ook nog een Eurocilindro 98cc, maar deze zijn iets minder snel, en naar de ervaringen van anderen is de Malossi iets betrouwbaarder.
98cc is echt het grootste wat je relatief gemakkelijk op je brommer krijgt.

De cilinderinhoud is nog niet eens zo heel belangrijk wanneer je je brommer op wilt gaan voeren. Afstellen, daar is pas echt winst uit te halen. Neem van mij aan dat zo'n 93-malossi echt bloedsnel is wanneer je hem goed afstelt, goede cilinderkop hebt, grote carburateur, goede uitlaat enz enz.



en een blok van een MBX kan zo in een nsr frame gehangen worden of moet ern nog aan gelast en geslepen worden?
Over de afstelling van zo'n cilinder is genoeg te vinden hier op brommerforum.nl


 
NOTHING RUNS LIKE A HONDA
Baasbas 3-9-2007 12:33 Print reply
Posts: 2176
nee, dat past direct.. 'plug-and-play'

 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Derbi Joris 3-9-2007 12:33 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda nsr50
[...]



Blok van een MBX gaat er zo in
 

Dit topic is 2315 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved