Nou haalde ik net mijn vliegwiel kapje eraf en kwam ik erachter dat als ik aan het vliegwiel draai er een speling van 1á 2mm in zit welk lager zou dit kunnen zijn?
Want dit is denk ik de oorzaak van het getik
En ik had mijn bigend gechecked voordat de cil erop ging
Dit bericht is gewijzigd door honda hiddy op 3-9-2007 om 16:52 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: honda hiddy
Nou haalde ik net mijn vliegwiel kapje eraf en kwam ik erachter dat als ik aan het vliegwiel draai er een speling van 1á 2mm in zit welk lager zou dit kunnen zijn?
Want dit is denk ik de oorzaak van het getik
En ik had mijn bigend gechecked voordat de cil erop ging
Dit bericht is gewijzigd door honda hiddy op 3-9-2007 om 16:52 uur.
en je small end? kan het miss ok aan liggen
of uitgesleten carters?
Dit bericht is gewijzigd door blub666 op 3-9-2007 om 16:58 uur.
ok op het bigend zat een hele kleine speling (bijna niet voelbaar).
Dus nu heb ik er een andere krukas ingedaan zonder bigend speling ook heb ik een ander naaldlager erin gedaan.
Toen heb ik de zuiger erop gedaan en was er geen voelbare speling op de drijfstang.
Dus ik cilinder erop alles gemonteerd.
Alleen nu heb ik nogsteeds een klein beetje speling als ik aan het vliegwiel draai wat kan het anders nog zijn?
Dit bericht is gewijzigd door honda hiddy op 5-9-2007 om 18:55 uur.
Nou, als je je cilinderkop er eens af haalt en dan met het vliegwiel draait, dan kan je zien of de zuiger boven de cilinder uit komt. Als dat niet het geval is zal je zuiger ook niet tegen je kop aan tikken.