Hardstyle |
31-8-2007 17:26 |
Posts: 1077 |
Stotteren/inhouden boven in toeren = te grote sproeier
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
Viertakt |
31-8-2007 17:29 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Stotteren/inhouden boven in toeren = te grote sproeier
Niet altijd, en aangezien hij zijn setup niet veranderd had is het wel erg vreemd dat er opeens een te groote sproeier in zit, omdat het ervoor goed reed.
Zit je luchtfilter niet verstopt?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
dokocrosser |
31-8-2007 17:45 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]
Niet altijd, en aangezien hij zijn setup niet veranderd had is het wel erg vreemd dat er opeens een te groote sproeier in zit, omdat het ervoor goed reed.
Zit je luchtfilter niet verstopt?
dat gaan we zo ff proberen
|
|
|
|
Derbi Joris |
31-8-2007 17:50 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]
dat gaan we zo ff proberen
Even vraagje wat voor een originele ontsetking heb je? Heb al 2x keer een leonelli ontsteking gort gereden en was hetzelfde symptoom net als jij heb en een keer doet ie niks meer...
|
|
|
|
BenjaminDG |
31-8-2007 18:13 |
Posts: 4605 |
Houd je brommer in, bv wil hij niet voorbij een bepaald toerental ( bij mij was het 8-9000 toeren hield hij in ) dan is er iets met je bougie,bougiekabel,bobijn,onsteking,cdi.
Bij was het de bougiekabel die verkoold was en de bobijn die ook verkoold was.
Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 31-8-2007 om 18:13 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
dokocrosser |
1-9-2007 8:40 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Houd je brommer in, bv wil hij niet voorbij een bepaald toerental ( bij mij was het 8-9000 toeren hield hij in ) dan is er iets met je bougie,bougiekabel,bobijn,onsteking,cdi.
Bij was het de bougiekabel die verkoold was en de bobijn die ook verkoold was.
Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 31-8-2007 om 18:13 uur.
bougie en bougie dop hebben we ook al vervangen dus daar lag het niet aan maar als hij hoog in toeren komt dan begint hij slecht te lopen en heeft hij geen kracht meer
dit was trouwens ook gebeurd toen we een ander voortandwiel erop zetten van 11 naar 13 mischien dat het daar aan licht maar dat lijkt me sterk
|
|
|
|
Shifty |
1-9-2007 11:23 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]
bougie en bougie dop hebben we ook al vervangen dus daar lag het niet aan maar als hij hoog in toeren komt dan begint hij slecht te lopen en heeft hij geen kracht meer
dit was trouwens ook gebeurd toen we een ander voortandwiel erop zetten van 11 naar 13 mischien dat het daar aan licht maar dat lijkt me sterk
... Wat denk je zelf --> Groter voortandwiel voor = minder trekkracht.
Dus ook bovenin
En onderin
En hij kan waarschijnlijk daardoor niet meer op toeren komen.
Dus ja, zet je ander tw er weer op.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
dokocrosser |
1-9-2007 19:41 |
Posts: 1433 |
hij heeft een 71 plaat achter zitten
dus hij trekt het gemakkelijk met deze setup
hij begint gwoon te stotteren en heeft daardoor niks geen vermogen meer en af en toe ploft hij iets
|
|
|
|
zundappchef |
1-9-2007 20:06 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
hij heeft een 71 plaat achter zitten
dus hij trekt het gemakkelijk met deze setup
hij begint gwoon te stotteren en heeft daardoor niks geen vermogen meer en af en toe ploft hij iets
goed als ik dit goed begrijp :
- je ging met je brommer mee doen aan een brommercross klopt?
- toen je daarmee mee deed was er nogal veel stof en vuil klopt?
- daarna toen je alles schoon gemaakt hebt heb je dus niet gecontroleerd of je luchtfilter mischien van dit alles niet vies is geworden klopt?
- toen je daarna ging rijden hielt hij boven in in omdat hij te weinig lucht krijgt en te veel mengsel klopt?
- omdat je waarschijnlijk wel ales goed afgesteld had staan komt er nu onvoledig verbrand mengsel in je uitlaat en af en toe een vonkje met een plof als uitkomst klopt?
waar denk je nu dat het probleem licht
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
dokocrosser |
1-9-2007 20:17 |
Posts: 1433 |
nee hij begon na een kwartier slecht te lopen dus met een schoon filter want het was niet stoffig of zo
thuis hebben we alles gecontroleerd en ook filter schoon gemaakt en carberateur enzo
de cilinder is er ook af geweest daar licht het ook neit aan en we hebben er een andere carb achter gezet en nog doet hij het zo slecht
|
|
|
|
HONDA MTX-TREME |
1-9-2007 20:51 |
Posts: 1486 |
Klinkt als een kapotte ontsteking
|
|
|
|
dokocrosser |
5-9-2007 16:29 |
Posts: 1433 |
heb blijken dus toch versleten zuigerveren of zuiger te zijn want met een andere ontsteking liep hij niet beter en nu met een andere zuiger plus veren wel
|
|
|
|
dokocrosser |
6-9-2007 17:03 |
Posts: 1433 |
dit was het trouwens ook niet want hij rijdt nog net zo slecht
heeft iemand nog een idee want echt niets helpt
en het moet morgen klaar zijn want dan moet hij weggebracht worden voor de keuring
|
|
|
|
-simon- |
6-9-2007 17:05 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
dit was het trouwens ook niet want hij rijdt nog net zo slecht
heeft iemand nog een idee want echt niets helpt
en het moet morgen klaar zijn want dan moet hij weggebracht worden voor de keuring
zijn je membraam kleppen nog goed? mischien dat die een beetje lekken en je daar op hogere toeren last van hebt.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
dokocrosser |
7-9-2007 9:17 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
zijn je membraam kleppen nog goed? mischien dat die een beetje lekken en je daar op hogere toeren last van hebt.
nee die hebben we ook vervangen en daar lag het ook niet aan.
het blijkt dus de carberateur te zijn die kapot was
we hadden m helemaal schoongemaakt en nagekeken ma toen was ons niks opgevallen dus we dachten wel dat het goed was.
ondertussen hebben we de hele brommer zoon beetje vervangen en was de carb nog het enige wat niet vervangen was dus toen moest dat het wel zijn. nu hebben we er een andere op gezet en loopt hij weer lekker
|
|
|
|