Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blijft in toeren hangen..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1217 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44898 - Blijft in toeren hangen..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6969 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stefan00 31-8-2007 16:31 Print topicpost
Posts: 130
Hallo,

Ik probeer al een tijdje een rieju rr met een am6 blok 17.5 mm en een technigas rsg goed afgesteld te krijgen. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Als ik kick, start ie niet, als ik kick en gas bijgeef wil ie wel starten.

En dan loopt ie een tijdje hoog stationair, en daarna zakt ie weg en loopt ie heel laag stationair. Ik heb al verschillende sproeiers geprobeert, en in de richting van 98 rijd ie het lekkerst. Alleen hij blijft in z'n toeren hangen..

Dus als je volgas rijd, en je laat je gas los, dan blijft ie nog fftjes hangen en daarna weer rustig stationair. Zelfde is in z'n neutraal, je geeft volgas, en soms blijft ie een beetje hangen, en hij gaat vanzelf weer rustiger lopen.

Ik heb dus sproeier 98 erin, (ook verschillende geprobeerd hoger en lager), de luchtschroef rond de 2 slagen open. En ik krijg hem niet mooi stationair, omdat ie steeds verandert van toerental.. En de gasnaald staat op standje 3 van onderaf gezien (net zoals mijn brommer)

Ik kom er niet meer uit, weet iemand wat het kan zijn? misschien is de carburateur gewoon stuk? Ik heb trouwens ook een nieuw membraam erin gedaan. Maakt ook geen verschil.

Alvast bedankt,
Stefan
 
Owner of a Rieju RR Spike

Jelle rs50 31-8-2007 16:38 Print reply
Posts: 521
ik heb er zelf ook last van. Ik heb het alleen bij een koude motor, eenmaal warm doet ie het niet meer. Hij loopt koud zo'n 4k, en warm gewoon netjes 1,5k. Rijd 'm is warm en kijk of ie het dan nog steeds doet?
 
Vuile Beunkoe 31-8-2007 16:39 Print reply

Posts: 6114
Klinkt als valse lucht, zet motor aan en spuit er ff langs met deo. Verandert er iets in toerental heb je het probleem.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Jozeff - Forum en Sales Moderator 31-8-2007 16:40 Print reply

Posts: 10835
onrustig stationair is vuile carb. valse lucht kan ook, icm met een net iets te kleine sproeier
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Stefan00 31-8-2007 16:56 Print reply
Posts: 130
ik ga ff kijken.. heb hier nog 2 12mm 'ers liggen, dus ga die ff proberen, dan weet ik dat het misschien aan me carb ligt.

en anders ergen sanders. Als het aan me carb ligt ga ik ff goed schoonmaken ed.
 
Owner of a Rieju RR Spike
Viertakt 31-8-2007 16:59 Print reply

Posts: 3586
Probeer eens met een deobus
 
Viertakt uber alles.
Stefan00 31-8-2007 17:01 Print reply
Posts: 130
ik zla het enes proberen.. maar het is bijna onmogelijk, omdat overal klemmetjes zitten. En het spruitstuk goed is.
 
Owner of a Rieju RR Spike
Mopar 31-8-2007 17:04 Print reply

Posts: 4772
Ik heb dat ook gehad op mijn oude luchtgekoelde DT80

Nooit echt moeite gedaan naar het zoeken waar het hem nou inzat
( was gewoon een goeie oude crosser, die ik puur voor de fun had, en ik zou hem toch vroeg of laat wel verkopen )

Maar ben wel bezig geweest met een plantenspuit met wat water erin, en mij viel op dat het bij de kop-pakking wel verdacht veel ging sputteren, zag steeds belletjes ( nee, niet van het koken )

Wellicht is het valse lucht bij de kop-pakking

Zoals gezegt, ff aan de gang gaan met zoeken naar valse lucht, wss is dat het probleem


 
Stefan00 2-9-2007 0:55 Print reply
Posts: 130
Jongens,, dit ding is onbegrijpelijk..

Vandaag heb ik mijn eigen 12 mm carb erop gezet, met sproeier 90.. kicken, en lopen. Beetje fijn afgesteld, en gasnaald op standje 3.

En hij liep perfect, nog ietsjes te rijk eigenlijk. Maar dat is niet zo erg. Dus ik enthousiast stukje rijden, helemaal goed gewoon. Niks meer van het probleem te vinden.

Ik heb de hele dag rondgereden en niks verandert.. en hij bleef het perfect doen.

En nu het probleem:
ik ging ff wat drinken enzo.. uurtje later. Ik start hem, hij loop;t gewoon wbeer netjes stationair enz. Dus ik rijd weg, en een paar honderd meter,

Voila! hetzelfde probleem is weer terug

Membraam gechecked, op valse lucht gechecked, nog een andere carb geprobeerd niks verandert de situatie.

Heeft iemand hier een verklaring voor?? ik word nl gek
 
Owner of a Rieju RR Spike
BenjaminDG 2-9-2007 13:47 Print reply

Posts: 4605
hmmm klinkt toch als valse lucht.
Heb je alles al gecontroleerd?
 
Vlaanderen vrij!
Stefan00 2-9-2007 23:49 Print reply
Posts: 130
Waar moet ik dan checken op valse lucht??

Update van vandaag..

Iemand zei, waarschijnelijk moet je het dan bij je cilinder zoeken (krassen, zuigerveren enz.)
Dus ik heb vandaag de cilinder eraf gehaald, bekeken, ziet er nog 100% goed uit (klopt ook wel want het is een nieuwe cilinder). Dus ik heb overal nieuwe pakkingen gemonteerd cilinder erop, alles weer aangesloten en de hele ratteplan.

1ste kick, hatsa, gelijk raak, hij liep weer. Gewoon netjes stationair, blijft niet in toeren hangen enz enz. Rustig gereden, alles deed het weer zoals het hoorde..

Na het opruimen ed, ff nog een rondje gereden van 15 min. Rijd weer perfect. Daarna naar het circuit gegaan, daar met wat gasten ff wat gereden enz. En in 1x had ie hem weer te pakken.. Weer hetzelfde probleem
blijft weer in toeren hangen, en er komt een hoge piep geluid uit de luchtfilter (gister had ik dit ook die piep toen ie weer gek ging doen)

Ik dacht eerst: wacht eens even, misschien is het omdat ie warm word. maar als nadenk, vorige x had ik hem laten afkoelen, en daarna had ie het pas. En nu heeft ie als ie warm is.

Vanaf dit punt, ben ik serieus radeloos...
 
Owner of a Rieju RR Spike
Stefan00 4-9-2007 18:10 Print reply
Posts: 130
Bedankt voor jullie reacties

anyway,
Vandaag gestart, hij deed nog steeds gek..

Toen nieuwe bougie erin gedraaid, sproeier 86 erin..
Gasschuif helemaal volgespoten met wd40.. Gaskabel helemaal volgespoten met wd40.. en de choke buisje ff wat op gedaan..

En toen deed ie het weer.. Heb net 1 uur lang op het circuit volgas gereden en veel topsnelheid enz enz.. En nou is het probleem weg. Maja dat was altijd, dus ik hoop dat het nu voor altijd goed blijft.

 
Owner of a Rieju RR Spike

Dit topic is 6969 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved