Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Na het tunen geen kracht meer onderin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44881 - Na het tunen geen kracht meer onder...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5576 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi Joris 30-8-2007 18:20 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
[...]


je komt wel met een dure oplossing. en niet echt praktisch ook. die jonge vraagt om een oplossing voor zijn probleem. als hij wilde had hij die binnenrotor allang besteld waarschijnlijk.
vind dus een beetje lamme opmerking dus...

Is zover ik de symptomen bekijk de juiste oplossing, en zo een topic word gemaakt om te kijken wat het allemaal kan zijn dus ik noem dit omdat ik denk dat dit het is. En wat duur een 2de hands binnenrotor heb je al gauw voor 100,- (HPI 2003) en was bij mijn geen dip meer merkbaar. Plus dat dit nog niet genoemd was. Vind die opmerking van jou dus lam omdat je niks toevoegt
 
falco 30-8-2007 18:22 Print reply

Posts: 3724
probeer eens wat sproeiermaten kleiner, kijken of het wat oplevert
 
Jarco 30-8-2007 18:23 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Is zover ik de symptomen bekijk de juiste oplossing, en zo een topic word gemaakt om te kijken wat het allemaal kan zijn dus ik noem dit omdat ik denk dat dit het is. En wat duur een 2de hands binnenrotor heb je al gauw voor 100,- (HPI 2003) en was bij mijn geen dip meer merkbaar. Plus dat dit nog niet genoemd was. Vind die opmerking van jou dus lam omdat je niks toevoegt


Waarom zou hij alleen stotteren voor de powerband als het een ontstekingsprobleem zou zijn? @ Falco leek mij ook.

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 30-8-2007 om 18:23 uur.
 
Derbi Joris 30-8-2007 18:26 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Waarom zou hij alleen stotteren voor de powerband als het een ontstekingsprobleem zou zijn? @ Falco leek mij ook.

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 30-8-2007 om 18:23 uur.

Hij stotterd alleen tussen de 6000 t/m de 7000 toeren. Bij mijn zit daar ook ongeveer het dipje van de ontsteking. Met een binnenrotor word dit meestal opgevangen en verholpen. Nu begin ik mijn eigen af te vragen of dan een anders CDI/Bobine van metrakit ofzo daar ook tegen helpt
 
Ns-1 Blower 30-8-2007 18:31 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Hij stotterd alleen tussen de 6000 t/m de 7000 toeren. Bij mijn zit daar ook ongeveer het dipje van de ontsteking. Met een binnenrotor word dit meestal opgevangen en verholpen. Nu begin ik mijn eigen af te vragen of dan een anders CDI/Bobine van metrakit ofzo daar ook tegen helpt


Als het aan de ontsteking zou liggen had ik het ook al voor het tunen gehad.

Ik heb daarnet een kleinere sproeier er in gedaan, een 72 dell'orto.
Voor het tunen had ik een 76, maar het ziet er naar uit dat de brommer er wel op reageerd.
Vreemd dat er na het tunen een kleinere sproeier voor nodig is... Het enige probleem waar ik nu mee zit is dat hij waarschijnlijk bovenin weer tekort benzine krijgt.

 
Jarco 30-8-2007 18:33 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
[...]


Als het aan de ontsteking zou liggen had ik het ook al voor het tunen gehad.

Ik heb daarnet een kleinere sproeier er in gedaan, een 72 dell'orto.
Voor het tunen had ik een 76, maar het ziet er naar uit dat de brommer er wel op reageerd.
Vreemd dat er na het tunen een kleinere sproeier voor nodig is... Het enige probleem waar ik nu mee zit is dat hij waarschijnlijk bovenin weer tekort benzine krijgt.



Probeer 74/75.. loopt ie met sproeier 72 beter bovenin met choke?
 
teamdoko 30-8-2007 18:57 Print reply
Posts: 420
hallo

mag ik vragen wie je cillinder getunend heeft.
ik had namelijk ook een gillradoni 2 met extra fluitpoorten
dit liep geweldig. en hard zelfde wat je zegt.
maar ik had alleen geen dip.
ik reed met een 21 mm carb.
een arrow uitlaat.
 
- Kevin - 30-8-2007 19:13 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
hallo

mag ik vragen wie je cillinder getunend heeft.
ik had namelijk ook een gillradoni 2 met extra fluitpoorten
dit liep geweldig. en hard zelfde wat je zegt.
maar ik had alleen geen dip.
ik reed met een 21 mm carb.
een arrow uitlaat.



Deze jongen rijdt met zelfde cilinder alleen dan met een 21 mm carb en jij met een 10 mm . Algemeen bekend dat als je gaat tunen je toch ook even je membraam / spruitstuk / carb / luchtfilter moet controleren of je hier nog mee kan blijven rijden. Ik zou een andere (grotere) carb. proberen als dit niet al teveel geld kost. Je setup vraagt meer benzine en meer lucht en het mengsel moet ook goed zijn dit kan door de 10 mm carb je storing geven bij 6k rpm.
 
Jarco 30-8-2007 19:32 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]



Deze jongen rijdt met zelfde cilinder alleen dan met een 21 mm carb en jij met een 10 mm . Algemeen bekend dat als je gaat tunen je toch ook even je membraam / spruitstuk / carb / luchtfilter moet controleren of je hier nog mee kan blijven rijden. Ik zou een andere (grotere) carb. proberen als dit niet al teveel geld kost. Je setup vraagt meer benzine en meer lucht en het mengsel moet ook goed zijn dit kan door de 10 mm carb je storing geven bij 6k rpm.


Onzin, op de std "snelle" cilinders van am6(hebben grotere uitlaatpoort) kan je ook +/- 100 halen door alleen je uitlaat te ontgrenzen. Daarmee rijd je ook met een 9/10 mm.
 
- Kevin - 30-8-2007 19:46 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Onzin, op de std "snelle" cilinders van am6(hebben grotere uitlaatpoort) kan je ook +/- 100 halen door alleen je uitlaat te ontgrenzen. Daarmee rijd je ook met een 9/10 mm.


Ik heb geen ervaring met am6. Ik zweer bij Honda. Maar ok als jij er ervaring mee hebt geloof ik je graag. Toch blijf ik het appart vinden +/- 100 km/h te gaan rijden met zo een mini 9/10 mm carb. Ik kan je ook vertellen dat een grotere carb +/- 16 mm toch wel beter rijd met ontgrensde uitlaat dan met een 9/10 mm carb. Je mengsel wordt krachtiger zal beter ontbranden fellere slag geven en je zult qua optrekken vermogen winnen. Op topsnelheid zal het niet heel veel schelen.
 
Jarco 30-8-2007 19:48 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Ik heb geen ervaring met am6. Ik zweer bij Honda. Maar ok als jij er ervaring mee hebt geloof ik je graag. Toch blijf ik het appart vinden +/- 100 km/h te gaan rijden met zo een mini 9/10 mm carb. Ik kan je ook vertellen dat een grotere carb +/- 16 mm toch wel beter rijd met ontgrensde uitlaat dan met een 9/10 mm carb. Je mengsel wordt krachtiger zal beter ontbranden fellere slag geven en je zult qua optrekken vermogen winnen. Op topsnelheid zal het niet heel veel schelen.


Dat ben ik met je eens.
 
Harold 30-8-2007 19:50 Print reply

Posts: 1052
Ik had laatst ongeveer het zelfde probleem.
Ook een snellere uitlaat er op, maar verder niks aan de cilinder gedaan(am6).
Onderin deed hij redelijk normaal en tussen de 6000 en 7000 hield hij heel erg in (als je een in een te hoge versnelling zat viel hij gewoon helemaal terug en stotterde soms ook)en als je eenmaal op 8000 toeren zat trok hij gewoon goed door. Afstelling was gewoon goed, bougie mooi bruin.

Ik ben toen van een 12mm carb naar een 17,5 gegaan en mijn dip is nu nagenoeg weg. Het was net alsof hij in het middengebied de afstelling totaal niet goed had en bovenin en onderin wel.
 
- Kevin - 30-8-2007 19:51 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Dat ben ik met je eens.



 
- Kevin - 30-8-2007 19:53 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Ik had laatst ongeveer het zelfde probleem.
Ook een snellere uitlaat er op, maar verder niks aan de cilinder gedaan(am6).
Onderin deed hij redelijk normaal en tussen de 6000 en 7000 hield hij heel erg in (als je een in een te hoge versnelling zat viel hij gewoon helemaal terug en stotterde soms ook)en als je eenmaal op 8000 toeren zat trok hij gewoon goed door. Afstelling was gewoon goed, bougie mooi bruin.

Ik ben toen van een 12mm carb naar een 17,5 gegaan en mijn dip is nu nagenoeg weg. Het was net alsof hij in het middengebied de afstelling totaal niet goed had en bovenin en onderin wel.


Dat was dus wat ik net ook vertelde en uit ervaring met Honda was dit probleem ook op deze wijze op te lossen bij Honda's

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 30-8-2007 om 19:53 uur.
 
Biggetjuh 30-8-2007 20:27 Print reply
Posts: 61
wss heeft je tuner wel een poortmap van je cilinder

probeer iig een grotere carb want carb zonder gasnaald vind ik maar kut als je hard wil gaan probeer een 21mm dellorto oid


je hebt ook kans dat je timingen van je uitlaat poort zo extreem hoog is geworden dat je daardoor geen kracht onderin hebt




mvg Maurits
 

Dit topic is 5576 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved