Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Technical Forum - Topic #44881 - Na het tunen geen kracht meer onder...
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 5599 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
BIET |
30-8-2007 13:09 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7401/avatar) Posts: 22355 |
misschien die ontsteking toch eens op de ori stand proberen? En ik weet niet of je een andere uitlaat hebt liggen, als je er 1 hebt zou ik die eens proberen.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 30-8-2007 om 13:10 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Ns-1 Blower |
30-8-2007 13:12 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2472/avatar) Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
misschien die ontsteking toch eens op de ori stand proberen? En ik weet niet of je een andere uitlaat hebt liggen, als je er 1 hebt zou ik die eens proberen.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 30-8-2007 om 13:10 uur.
Ik zal zo de ontsteking weer standaard zetten, vreemde is dat deze al op zijn vroegst stond met de vorige uitlaat en perfect liep.
Wat betreft de uitlaat , de cilinder is aangepast omdat hij anders niet met deze uitlaat zou lopen, kwam hij helemaal niet voorbij de 6000 toeren. Nu dus wel, maar zal het eens proberen. Hoewel hij gewoon met deze uitlaat moet lopen, daar koop je hem niet voor.
|
|
|
|
Barrel |
30-8-2007 13:16 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/12026/avatar) Posts: 493 |
mischien ist wel beetje je gevoel dat hij onderin niets doet, want tis en blijft een tweetakt dus mischien nu hij in zn powerband zo hard trekt lijkt et alsof hij niets doet.
|
|
Maar dat is mijn mening... |
|
BIET |
30-8-2007 13:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7401/avatar) Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
[...]
Ik zal zo de ontsteking weer standaard zetten, vreemde is dat deze al op zijn vroegst stond met de vorige uitlaat en perfect liep.
Wat betreft de uitlaat , de cilinder is aangepast omdat hij anders niet met deze uitlaat zou lopen, kwam hij helemaal niet voorbij de 6000 toeren. Nu dus wel, maar zal het eens proberen. Hoewel hij gewoon met deze uitlaat moet lopen, daar koop je hem niet voor.
zeer appart datie niet voorbij de 6k wil met die uitlaat onbewerkt, een ori cil draaid normaal wel iets mee.
mar ik space hem nar m'n werk toe, suc6 nog
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 30-8-2007 om 13:19 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Ns-1 Blower |
30-8-2007 13:26 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2472/avatar) Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barrel
mischien ist wel beetje je gevoel dat hij onderin niets doet, want tis en blijft een tweetakt dus mischien nu hij in zn powerband zo hard trekt lijkt et alsof hij niets doet.
Het maakt mij niets uit dat er onderin geen kracht zit maar het moet wel zo zijn dat als je gas geeft hij hem mooi doortrekt en niet dat je 6 seconden moet wachten voordat hij door de stotter heen is. Het is precies hetzelfde als een te grote sproeier.
|
|
|
|
Ns-1 Blower |
30-8-2007 13:27 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2472/avatar) Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
[...]
Het maakt mij niets uit dat er onderin geen kracht zit maar het moet wel zo zijn dat als je gas geeft hij hem mooi doortrekt en niet dat je 6 seconden moet wachten voordat hij door de stotter heen is. Het is precies hetzelfde als een te grote sproeier.
Quote: zeer appart datie niet voorbij de 6k wil met die uitlaat onbewerkt, een ori cil draaid normaal wel iets mee.
mar ik space hem nar m'n werk toe, suc6 nog
De uitlaat is gemaakt voor een snelle cilinder omdat het expansiegedeelte langer is dan die er al op zat.
edit ![](img/post/s/v.gif) erkeerde knopje
Dit bericht is gewijzigd door Ns-1 Blower op 30-8-2007 om 13:28 uur.
|
|
|
|
xps80sm |
30-8-2007 14:14 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13524/avatar) Posts: 873 |
je zegt dat die gast er een fluitpoort van heeft gemaakt? vraag hem eens om een poortmap of maak er zelf eentje.. dan zijn er hier zat mensen die wel kunnen zien of je timing nog in orde is..
|
|
please come rate my project:) |
|
driver004 |
30-8-2007 14:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9154/avatar) Posts: 3418 |
of die jolly moto uitlaat is een 70 pijp
dus die werkt op hoge touren
en nu heeft hij in je 50cc cillinder hoge timingen gezet zodat hij werkt met de 70 pijp en als gevolg dat hij onderin dood is
maar dat gestotter hoort niet..
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
xps80sm |
30-8-2007 14:24 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13524/avatar) Posts: 873 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
of die jolly moto uitlaat is een 70 pijp
dus die werkt op hoge touren
en nu heeft hij in je 50cc cillinder hoge timingen gezet zodat hij werkt met de 70 pijp en als gevolg dat hij onderin dood is
maar dat gestotter hoort niet..
miss spoeling
|
|
please come rate my project:) |
|
Ns-1 Blower |
30-8-2007 16:25 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2472/avatar) Posts: 634 |
De uitlaat is het probleem dus niet, de oude heeft het nu ook. Ligt dus aan de cilinder.
Vanavond nog eens een andere kop proberen waarvan ik zeker ben dat er niets mee gebeurd is.
Wat betreft het tunen, ik kan daar geen poortmap van maken, heb hier geen voetpakkingen meer liggen. Naar mijn weten is er wel wat aan de inlaat veranderd (betere flow) maar niet aan de spoelpoorten.
|
|
|
|
Jarco |
30-8-2007 16:29 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4177/avatar) Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
De uitlaat is het probleem dus niet, de oude heeft het nu ook. Ligt dus aan de cilinder.
Vanavond nog eens een andere kop proberen waarvan ik zeker ben dat er niets mee gebeurd is.
Wat betreft het tunen, ik kan daar geen poortmap van maken, heb hier geen voetpakkingen meer liggen. Naar mijn weten is er wel wat aan de inlaat veranderd (betere flow) maar niet aan de spoelpoorten.
maar zoals ik begrijp heeft ie dus minder vermogen onderin naar het tunen.. lijkt mij wel vrij logisch. Het is een 2 takt, heeft over het algemeen niet zoveel vermogen onderin..(vooral 50 cc niet)
|
|
|
|
-simon- |
30-8-2007 16:30 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10911/avatar) Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]
maar zoals ik begrijp heeft ie dus minder vermogen onderin naar het tunen.. lijkt mij wel vrij logisch. Het is een 2 takt, heeft over het algemeen niet zoveel vermogen onderin..(vooral 50 cc niet)
idd en met tune maken ze hem vaak nog hoogtoeriger.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Jarco |
30-8-2007 16:32 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4177/avatar) Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
idd en met tune maken ze hem vaak nog hoogtoeriger.
precies, aangezien de ts zelf ook al aangeeft dat de uitlaatpoort is verhoogt + fluiters?..
|
|
|
|
Ns-1 Blower |
30-8-2007 16:33 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2472/avatar) Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
idd en met tune maken ze hem vaak nog hoogtoeriger.
Met minder vermogen onderin kan ik leven, maar dat de cilinder 5 a 6 sec (in zijn 1 en 2, om maar te zwijgen over de andere versnellingen) blijft hangen op 6k toeren niet.
Dit bericht is gewijzigd door Ns-1 Blower op 30-8-2007 om 16:33 uur.
|
|
|
|
Jarco |
30-8-2007 16:34 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4177/avatar) Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
[...]
Met minder vermogen onderin kan ik leven, maar dat de cilinder 5 a 6 sec (in zijn 1 en 2, om maar te zwijgen over de andere versnellingen) blijft hangen op 6k toeren niet.
Dit bericht is gewijzigd door Ns-1 Blower op 30-8-2007 om 16:33 uur.
Hij heeft dus gewoon helemaal geen vermogen onder zijn powerband. Heb je hem opnieuw afgesteld?
wat is je bougiekleur?
|
|
|
|
Dit topic is 5599 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|