Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Na het tunen geen kracht meer onderin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44881 - Na het tunen geen kracht meer onder...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ns-1 Blower 30-8-2007 13:07 Print topicpost

Posts: 634
Ik heb van de week mijn rs50 laten tunen, originele Gilardoni 2 50cc cilinder waarvan de inlaat veranderd is en de uitlaatpoort een stuk opgehoogd met 2 fluitpoorten erbij. Tegelijkertijd een Jolly moto er op geplaatst. Schiet echt onder je vandaan zodra je boven de 8000 toeren komt, loopt hoogtoerig heerlijk.

Onder de 8000 toeren valt er gek genoeg niet meer mee te rijden, tot de 6000 toeren bijna geen kracht en bij 6000 toeren tot 7000 toeren een ontzettende stotter waar hij alleen in zijn 1 en 2 doorheen komt, andere versnellingen moet ik terugschakelen of koppeling laten slippen.
Stationair loopt de brommer goed en de afstelling is ook in orde, bougie is koffiebruin, heb ook al wat met sproeiers lopen spelen.

De ontsteking staat op zijn vroegst. Voor het tunen liep de brommer als een zonnetje, zowel laag als hoogtoerig.

Volgens de tuner zou het kunnen komen doordat de kop is uitgedraaid waardoor er tekort compressie is. Ik vandaag een andere kop er op geplaatst maar zonder succes, nog steeds die vervelende stotter.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn ?
 

BIET 30-8-2007 13:09 Print reply

Posts: 22355
misschien die ontsteking toch eens op de ori stand proberen? En ik weet niet of je een andere uitlaat hebt liggen, als je er 1 hebt zou ik die eens proberen.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 30-8-2007 om 13:10 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Ns-1 Blower 30-8-2007 13:12 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
misschien die ontsteking toch eens op de ori stand proberen? En ik weet niet of je een andere uitlaat hebt liggen, als je er 1 hebt zou ik die eens proberen.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 30-8-2007 om 13:10 uur.


Ik zal zo de ontsteking weer standaard zetten, vreemde is dat deze al op zijn vroegst stond met de vorige uitlaat en perfect liep.

Wat betreft de uitlaat , de cilinder is aangepast omdat hij anders niet met deze uitlaat zou lopen, kwam hij helemaal niet voorbij de 6000 toeren. Nu dus wel, maar zal het eens proberen. Hoewel hij gewoon met deze uitlaat moet lopen, daar koop je hem niet voor.
 
Barrel 30-8-2007 13:16 Print reply

Posts: 493
mischien ist wel beetje je gevoel dat hij onderin niets doet, want tis en blijft een tweetakt dus mischien nu hij in zn powerband zo hard trekt lijkt et alsof hij niets doet.
 
Maar dat is mijn mening...
BIET 30-8-2007 13:17 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
[...]


Ik zal zo de ontsteking weer standaard zetten, vreemde is dat deze al op zijn vroegst stond met de vorige uitlaat en perfect liep.

Wat betreft de uitlaat , de cilinder is aangepast omdat hij anders niet met deze uitlaat zou lopen, kwam hij helemaal niet voorbij de 6000 toeren. Nu dus wel, maar zal het eens proberen. Hoewel hij gewoon met deze uitlaat moet lopen, daar koop je hem niet voor.

zeer appart datie niet voorbij de 6k wil met die uitlaat onbewerkt, een ori cil draaid normaal wel iets mee.

mar ik space hem nar m'n werk toe, suc6 nog

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 30-8-2007 om 13:19 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Ns-1 Blower 30-8-2007 13:26 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barrel
mischien ist wel beetje je gevoel dat hij onderin niets doet, want tis en blijft een tweetakt dus mischien nu hij in zn powerband zo hard trekt lijkt et alsof hij niets doet.


Het maakt mij niets uit dat er onderin geen kracht zit maar het moet wel zo zijn dat als je gas geeft hij hem mooi doortrekt en niet dat je 6 seconden moet wachten voordat hij door de stotter heen is. Het is precies hetzelfde als een te grote sproeier.
 
Ns-1 Blower 30-8-2007 13:27 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
[...]


Het maakt mij niets uit dat er onderin geen kracht zit maar het moet wel zo zijn dat als je gas geeft hij hem mooi doortrekt en niet dat je 6 seconden moet wachten voordat hij door de stotter heen is. Het is precies hetzelfde als een te grote sproeier.


Quote:
zeer appart datie niet voorbij de 6k wil met die uitlaat onbewerkt, een ori cil draaid normaal wel iets mee.

mar ik space hem nar m'n werk toe, suc6 nog


De uitlaat is gemaakt voor een snelle cilinder omdat het expansiegedeelte langer is dan die er al op zat.

editerkeerde knopje

Dit bericht is gewijzigd door Ns-1 Blower op 30-8-2007 om 13:28 uur.
 
xps80sm 30-8-2007 14:14 Print reply

Posts: 873
je zegt dat die gast er een fluitpoort van heeft gemaakt? vraag hem eens om een poortmap of maak er zelf eentje.. dan zijn er hier zat mensen die wel kunnen zien of je timing nog in orde is..
 
please come rate my project:)
driver004 30-8-2007 14:17 Print reply

Posts: 3418
of die jolly moto uitlaat is een 70 pijp
dus die werkt op hoge touren
en nu heeft hij in je 50cc cillinder hoge timingen gezet zodat hij werkt met de 70 pijp en als gevolg dat hij onderin dood is

maar dat gestotter hoort niet..
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
xps80sm 30-8-2007 14:24 Print reply

Posts: 873
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
of die jolly moto uitlaat is een 70 pijp
dus die werkt op hoge touren
en nu heeft hij in je 50cc cillinder hoge timingen gezet zodat hij werkt met de 70 pijp en als gevolg dat hij onderin dood is

maar dat gestotter hoort niet..


miss spoeling
 
please come rate my project:)
Ns-1 Blower 30-8-2007 16:25 Print reply

Posts: 634
De uitlaat is het probleem dus niet, de oude heeft het nu ook. Ligt dus aan de cilinder.

Vanavond nog eens een andere kop proberen waarvan ik zeker ben dat er niets mee gebeurd is.

Wat betreft het tunen, ik kan daar geen poortmap van maken, heb hier geen voetpakkingen meer liggen. Naar mijn weten is er wel wat aan de inlaat veranderd (betere flow) maar niet aan de spoelpoorten.
 
Jarco 30-8-2007 16:29 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
De uitlaat is het probleem dus niet, de oude heeft het nu ook. Ligt dus aan de cilinder.

Vanavond nog eens een andere kop proberen waarvan ik zeker ben dat er niets mee gebeurd is.

Wat betreft het tunen, ik kan daar geen poortmap van maken, heb hier geen voetpakkingen meer liggen. Naar mijn weten is er wel wat aan de inlaat veranderd (betere flow) maar niet aan de spoelpoorten.


maar zoals ik begrijp heeft ie dus minder vermogen onderin naar het tunen.. lijkt mij wel vrij logisch. Het is een 2 takt, heeft over het algemeen niet zoveel vermogen onderin..(vooral 50 cc niet)
 
-simon- 30-8-2007 16:30 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


maar zoals ik begrijp heeft ie dus minder vermogen onderin naar het tunen.. lijkt mij wel vrij logisch. Het is een 2 takt, heeft over het algemeen niet zoveel vermogen onderin..(vooral 50 cc niet)


idd en met tune maken ze hem vaak nog hoogtoeriger.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Jarco 30-8-2007 16:32 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


idd en met tune maken ze hem vaak nog hoogtoeriger.


precies, aangezien de ts zelf ook al aangeeft dat de uitlaatpoort is verhoogt + fluiters?..
 
Ns-1 Blower 30-8-2007 16:33 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


idd en met tune maken ze hem vaak nog hoogtoeriger.


Met minder vermogen onderin kan ik leven, maar dat de cilinder 5 a 6 sec (in zijn 1 en 2, om maar te zwijgen over de andere versnellingen) blijft hangen op 6k toeren niet.

Dit bericht is gewijzigd door Ns-1 Blower op 30-8-2007 om 16:33 uur.
 
Jarco 30-8-2007 16:34 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
[...]


Met minder vermogen onderin kan ik leven, maar dat de cilinder 5 a 6 sec (in zijn 1 en 2, om maar te zwijgen over de andere versnellingen) blijft hangen op 6k toeren niet.

Dit bericht is gewijzigd door Ns-1 Blower op 30-8-2007 om 16:33 uur.


Hij heeft dus gewoon helemaal geen vermogen onder zijn powerband. Heb je hem opnieuw afgesteld?
wat is je bougiekleur?
 

Dit topic is 5599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved