Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Als de scooter warm is verliest hij vermogen....??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44878 - Als de scooter warm is verliest hij...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 19890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

clutch 30-8-2007 9:59 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR Driver
[...]



oke thx
zal eerst die carb effe schoon maken en naar die choke kijke, en het roet in de uitlaat zoals Cryvahoc zei en hoop dat het dan over is, zo niet de kop der maar is af halen.

beter je hele cillinder. kan je het beter zien. straks zie je het over het hoofd rijd je er verder mee en naait ie vast. ben je verder van huis...
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Stefan00 30-8-2007 19:23 Print reply
Posts: 130
Misschien zijn gewoon je rukveertjes lam?
 
Owner of a Rieju RR Spike
Stefan00 30-8-2007 19:24 Print reply
Posts: 130
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefan00
Misschien zijn gewoon je rukveertjes lam?


Ik heb wel vaker gezien, als de scoter koud is dan trekt ie harder op.. (mijn theorie: de trekveertjes zijn nog koud , dus stijver) Miss is het wel lulkoek hoor.
 
Owner of a Rieju RR Spike
Intenso 30-8-2007 19:35 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR Driver
[...]



De varioring is der uit, en dan grotere sproeier natuurlijk.

Maar zou dit een oorzaak kunnen zijn van gewoon volgas inrijde ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door TZR Driver op 30-8-2007 om 9:48 uur.


met de vario ring eruit hoef je geen sproeier te vervangen
en dan het woordje natuurlijk erbij maakt het helemaal compleet
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Viertakt 30-8-2007 19:42 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefan00
[...]


Ik heb wel vaker gezien, als de scoter koud is dan trekt ie harder op.. (mijn theorie: de trekveertjes zijn nog koud , dus stijver) Miss is het wel lulkoek hoor.

Inderdaad



En als je je varioring er uit haalt hoef je geen grotere sproeier omdat je motorisch niets veranderd.

Zodra je luchtvilter/carb/cilinder/uitlaat etc veranderd moet je naar een andere sproeier kijken, anders niet.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 30-8-2007 om 19:43 uur.
 
Viertakt uber alles.
Stefan00 31-8-2007 11:02 Print reply
Posts: 130
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]

Inderdaad



En als je je varioring er uit haalt hoef je geen grotere sproeier omdat je motorisch niets veranderd.

Zodra je luchtvilter/carb/cilinder/uitlaat etc veranderd moet je naar een andere sproeier kijken, anders niet.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 30-8-2007 om 19:43 uur.


Verklaar dan.. Ik bedoel, als je dan sterkere rukveertjes monteerd, dan trekt ie altijd goed op.

En als ze slapper zijn, alleen als je motor koud is.
 
Owner of a Rieju RR Spike
dt-gast 31-8-2007 12:16 Print reply

Posts: 492
maat van mij heeft dit ook gehad met zijn speedfight

bij hem was de cdi kapot nieuwe drop en twas klaar

duurde aleen eff voordat we erachter waren
 
smile and wave boys, just smile and wave
Shifty 31-8-2007 13:39 Print reply

Posts: 1113
...

Brommer koud --> Zuigt koude lucht aan (koude lucht is compacter en bevat meer zuurstof per cm3) --> Andere lucht/benzine meng verhouding dan wanneer de brommer warm is.

Thats all folks.

En ga aub niet zo dom lullen over trekveertjes/cdi's/whatever. Dit is in 99,9% van de gevallen gewoon de situatie en in dit geval is de ts zelfs zo handig geweest om de sproeier te vervangen voor een grotere, wat absoluut niet nodig was.

Dus: wil je net zo hard optrekken met warme motor? --> iets kleinere sproeier. Dezelfde als die erin zat voordat je je varioring eruit haalde.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Eat My Dust 31-8-2007 14:16 Print reply

Posts: 2562
heb je toevallig een gietijzere cilinder?
bij alu cilinders heb je dit minder
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
dt-gast 31-8-2007 14:18 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
...

Brommer koud --> Zuigt koude lucht aan (koude lucht is compacter en bevat meer zuurstof per cm3) --> Andere lucht/benzine meng verhouding dan wanneer de brommer warm is.

Thats all folks.

En ga aub niet zo dom lullen over trekveertjes/cdi's/whatever. Dit is in 99,9% van de gevallen gewoon de situatie en in dit geval is de ts zelfs zo handig geweest om de sproeier te vervangen voor een grotere, wat absoluut niet nodig was.

Dus: wil je net zo hard optrekken met warme motor? --> iets kleinere sproeier. Dezelfde als die erin zat voordat je je varioring eruit haalde.



100 procent cker was et toen de cdi.
dus lul niet

ikz eg niet dat het nu zo eerst maar je weet maar nooit
 
smile and wave boys, just smile and wave
TZR Driver 31-8-2007 18:26 Print reply
Posts: 175
met de vario ring eruit hoef je geen sproeier te vervangen
en dan het woordje natuurlijk erbij maakt het helemaal compleet




Even over de sproeier die is vervangen door de bromfietswinkel, dit omdat de scooter belabberd reed nadat de vario was verwijderd.
En ik dit ook niet gedaan heb.

Dit bericht is gewijzigd door TZR Driver op 31-8-2007 om 18:32 uur.
 
TZR Driver 31-8-2007 18:27 Print reply
Posts: 175
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
heb je toevallig een gietijzere cilinder?
bij alu cilinders heb je dit minder



waar ben je op uit?

 
TZR Driver 31-8-2007 18:32 Print reply
Posts: 175
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
...

Brommer koud --> Zuigt koude lucht aan (koude lucht is compacter en bevat meer zuurstof per cm3) --> Andere lucht/benzine meng verhouding dan wanneer de brommer warm is.

Thats all folks.

En ga aub niet zo dom lullen over trekveertjes/cdi's/whatever. Dit is in 99,9% van de gevallen gewoon de situatie en in dit geval is de ts zelfs zo handig geweest om de sproeier te vervangen voor een grotere, wat absoluut niet nodig was.

Dus: wil je net zo hard optrekken met warme motor? --> iets kleinere sproeier. Dezelfde als die erin zat voordat je je varioring eruit haalde.



Maar hoe kan het dan dat het op eens zo is sins 4 weken en de scoot daarvoor altijd 100% heeft gerede
 

Dit topic is 19890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved