clutch |
30-8-2007 9:59 |
Posts: 993 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZR Driver
[...]
oke thx
zal eerst die carb effe schoon maken en naar die choke kijke, en het roet in de uitlaat zoals Cryvahoc zei en hoop dat het dan over is, zo niet de kop der maar is af halen.
beter je hele cillinder. kan je het beter zien. straks zie je het over het hoofd rijd je er verder mee en naait ie vast. ben je verder van huis...
|
|
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down. |
|
Stefan00 |
30-8-2007 19:23 |
Posts: 130 |
Misschien zijn gewoon je rukveertjes lam?
|
|
Owner of a Rieju RR Spike |
|
Stefan00 |
30-8-2007 19:24 |
Posts: 130 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stefan00
Misschien zijn gewoon je rukveertjes lam?
Ik heb wel vaker gezien, als de scoter koud is dan trekt ie harder op.. (mijn theorie: de trekveertjes zijn nog koud , dus stijver) Miss is het wel lulkoek hoor.
|
|
Owner of a Rieju RR Spike |
|
Intenso |
30-8-2007 19:35 |
Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZR Driver
[...]
De varioring is der uit, en dan grotere sproeier natuurlijk.
Maar zou dit een oorzaak kunnen zijn van gewoon volgas inrijde ofzo?
Dit bericht is gewijzigd door TZR Driver op 30-8-2007 om 9:48 uur.
met de vario ring eruit hoef je geen sproeier te vervangen
en dan het woordje natuurlijk erbij maakt het helemaal compleet
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
Viertakt |
30-8-2007 19:42 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stefan00
[...]
Ik heb wel vaker gezien, als de scoter koud is dan trekt ie harder op.. (mijn theorie: de trekveertjes zijn nog koud , dus stijver) Miss is het wel lulkoek hoor.
Inderdaad
En als je je varioring er uit haalt hoef je geen grotere sproeier omdat je motorisch niets veranderd.
Zodra je luchtvilter/carb/cilinder/uitlaat etc veranderd moet je naar een andere sproeier kijken, anders niet.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 30-8-2007 om 19:43 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Stefan00 |
31-8-2007 11:02 |
Posts: 130 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]
Inderdaad
En als je je varioring er uit haalt hoef je geen grotere sproeier omdat je motorisch niets veranderd.
Zodra je luchtvilter/carb/cilinder/uitlaat etc veranderd moet je naar een andere sproeier kijken, anders niet.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 30-8-2007 om 19:43 uur.
Verklaar dan.. Ik bedoel, als je dan sterkere rukveertjes monteerd, dan trekt ie altijd goed op.
En als ze slapper zijn, alleen als je motor koud is.
|
|
Owner of a Rieju RR Spike |
|
dt-gast |
31-8-2007 12:16 |
Posts: 492 |
maat van mij heeft dit ook gehad met zijn speedfight
bij hem was de cdi kapot nieuwe drop en twas klaar
duurde aleen eff voordat we erachter waren
|
|
smile and wave boys, just smile and wave |
|
Shifty |
31-8-2007 13:39 |
Posts: 1113 |
...
Brommer koud --> Zuigt koude lucht aan (koude lucht is compacter en bevat meer zuurstof per cm3) --> Andere lucht/benzine meng verhouding dan wanneer de brommer warm is.
Thats all folks.
En ga aub niet zo dom lullen over trekveertjes/cdi's/whatever. Dit is in 99,9% van de gevallen gewoon de situatie en in dit geval is de ts zelfs zo handig geweest om de sproeier te vervangen voor een grotere, wat absoluut niet nodig was.
Dus: wil je net zo hard optrekken met warme motor? --> iets kleinere sproeier. Dezelfde als die erin zat voordat je je varioring eruit haalde.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Eat My Dust |
31-8-2007 14:16 |
Posts: 2562 |
heb je toevallig een gietijzere cilinder?
bij alu cilinders heb je dit minder
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
dt-gast |
31-8-2007 14:18 |
Posts: 492 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
...
Brommer koud --> Zuigt koude lucht aan (koude lucht is compacter en bevat meer zuurstof per cm3) --> Andere lucht/benzine meng verhouding dan wanneer de brommer warm is.
Thats all folks.
En ga aub niet zo dom lullen over trekveertjes/cdi's/whatever. Dit is in 99,9% van de gevallen gewoon de situatie en in dit geval is de ts zelfs zo handig geweest om de sproeier te vervangen voor een grotere, wat absoluut niet nodig was.
Dus: wil je net zo hard optrekken met warme motor? --> iets kleinere sproeier. Dezelfde als die erin zat voordat je je varioring eruit haalde.
100 procent cker was et toen de cdi.
dus lul niet
ikz eg niet dat het nu zo eerst maar je weet maar nooit
|
|
smile and wave boys, just smile and wave |
|
TZR Driver |
31-8-2007 18:26 |
Posts: 175 |
met de vario ring eruit hoef je geen sproeier te vervangen
en dan het woordje natuurlijk erbij maakt het helemaal compleet
Even over de sproeier die is vervangen door de bromfietswinkel, dit omdat de scooter belabberd reed nadat de vario was verwijderd.
En ik dit ook niet gedaan heb.
Dit bericht is gewijzigd door TZR Driver op 31-8-2007 om 18:32 uur.
|
|
|
|
TZR Driver |
31-8-2007 18:27 |
Posts: 175 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
heb je toevallig een gietijzere cilinder?
bij alu cilinders heb je dit minder
waar ben je op uit?
|
|
|
|
TZR Driver |
31-8-2007 18:32 |
Posts: 175 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
...
Brommer koud --> Zuigt koude lucht aan (koude lucht is compacter en bevat meer zuurstof per cm3) --> Andere lucht/benzine meng verhouding dan wanneer de brommer warm is.
Thats all folks.
En ga aub niet zo dom lullen over trekveertjes/cdi's/whatever. Dit is in 99,9% van de gevallen gewoon de situatie en in dit geval is de ts zelfs zo handig geweest om de sproeier te vervangen voor een grotere, wat absoluut niet nodig was.
Dus: wil je net zo hard optrekken met warme motor? --> iets kleinere sproeier. Dezelfde als die erin zat voordat je je varioring eruit haalde.
Maar hoe kan het dan dat het op eens zo is sins 4 weken en de scoot daarvoor altijd 100% heeft gerede
|
|
|
|