Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #44858 - problemen stage 6 21mm PWK
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1613 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
para |
29-8-2007 14:51 |
Posts: 31 |
Ik heb die carb op nog geen enkel blok perfect kunnen doen lopen, heb alle sproeiers van 95 tot 125 er wel al eens in gevezen, powerjet wordt niet gebruikt.
Momenteel zit hij op een derbi sm blok dat nog maar 1500km heeft gereden.
-Kan niet stationair blijven draaien, het is net als de benzine toevoer geleidelijk verdwijnt, als je net op dat moment het gas weer volledig open trekt doet hij 1seconde bwaaaaaaap(geen benzine), en dan begint hij ineens weer in toeren te schieten.
Als je hem een langere tijd(+/- 7s) op 1/4 tot halfgas neutraal laat draaien verdwijnt de benzinetoevoer ook geleidelijk.
Het probleem wordt erger naar mate de motor warmer wordt.
Setup is een redelijk snelle zelfgebouwde uitlaat die topvermogen bij 11.5k rpm levert, en de rest allemaal origineel.
Hij deed net hetzelfde op een oud suzuki rg gamma blok, en op een splinternieuw suzuki rmx blok.
Volgens mij KAN het niet aan de stationair sproeier liggen want dan zou hij direct uitvallen, dat geleidelijk verdwijnen van de benzinetoevoer zou er niet zijn, en je zou het kunnen oplossen met de gasschuif wat hoger te zetten
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
Weet iemand de oorzaak?
Dit bericht is gewijzigd door para op 29-8-2007 om 14:53 uur.
|
|
|
|
nix |
29-8-2007 15:43 |
Posts: 253 |
Ik zou toch eens de stationaire sproeier wijzigen. zorg dat hij goed draait bij het gewoon rijden en dan mosselen met je staionair sproeier.
|
|
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie |
|
Royal Club |
29-8-2007 15:46 |
Posts: 60390 |
stationairsproeiers kan je bij speed-parts.nl krijgen of bij de lokale crossshop
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Gijzer |
29-8-2007 15:46 |
Posts: 484 |
volges mij is deze carb veelste groot voor je setup, in de powerband zal hij wel mooi lopen maar onderin zal hij blijven stotteren omdat hij verzuipt.
ik zou een 19mm of een 17,5 is proberen
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
Jarco |
29-8-2007 15:54 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gijzer
volges mij is deze carb veelste groot voor je setup, in de powerband zal hij wel mooi lopen maar onderin zal hij blijven stotteren omdat hij verzuipt.
ik zou een 19mm of een 17,5 is proberen
Zie jij ergens zijn setup staan? want een rg blok kan ook 80 cc zijn.. @ ts wat is je setup ?
|
|
|
|
Gijzer |
29-8-2007 16:05 |
Posts: 484 |
kging er even vanuit dat hij 50cc had omdat er stond de rest origineel maar kan goed 80cc zijn jah daar hadk verder nog niet over nagedacht
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
coene |
29-8-2007 16:33 |
Posts: 45 |
er staat toch dat die nu op een derbi sm blok van 1500km oud dus 50cc
|
|
|
|
VerteX |
29-8-2007 17:36 |
Posts: 1265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coene
er staat toch dat die nu op een derbi sm blok van 1500km oud dus 50cc
dan is 21mm net iets te veel voor t goede
|
|
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering ! |
|
para |
29-8-2007 17:57 |
Posts: 31 |
De suzuki blokken zijn niet meer van belang(ik wilde duidelijk maken dat het probleem wel degelijk aan de carb ligt, en niet de motor), alhoewel dat rg blok een STERK aangepaste cilinder(50cc) had, de 21mm was de juiste maat.
De bedoeling is het derbi blok zo eerst goed mogelijk rijdend te krijgen, en vervolgens zo snel mogelijk maken(krukas en cil zal nog vervangen worden )
De std derbi cilinder kan toch wel al redelijk snel genoemd worden denk ik ook(draait nu ool al 13.5k)
Ik ga nu niet beginnen kl*ten met kleinere carb's als ik er in de toekomst geen gebruik van zal kunnen maken.
volgas en op hoge toeren werkt alles naar behoren.
In lage toeren kun je echt niet zeggen dat hij verzuipt, hij krijgt zelfs te weinig zoals ik al uitgelegd heb.
Ik was nog vergeten te zeggen dat als ik aan de luchtschroef draai, er echt totaal nix verandert, helemaal geen effect(dus verhoogd stationair toerental om af te stellen blablabla...)
Er zit ook nix verstopt want ik heb hem al 1000x uit mekaar gehaald en uitgeblazen...
Zijn er hier mensen die ook rijden met deze carb? wat zijn de ervaringen, en het afstellen enz?
Dit bericht is gewijzigd door para op 29-8-2007 om 17:59 uur.
|
|
|
|
Derbi Joris |
29-8-2007 18:01 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: para
De suzuki blokken zijn niet meer van belang(ik wilde duidelijk maken dat het probleem wel degelijk aan de carb ligt, en niet de motor), alhoewel dat rg blok een STERK aangepaste cilinder(50cc) had, de 21mm was de juiste maat.
De bedoeling is het derbi blok zo eerst goed mogelijk rijdend te krijgen, en vervolgens zo snel mogelijk maken(krukas en cil zal nog vervangen worden )
De std derbi cilinder kan toch wel al redelijk snel genoemd worden denk ik ook(draait nu ool al 13.5k)
Ik ga nu niet beginnen kl*ten met kleinere carb's als ik er in de toekomst geen gebruik van zal kunnen maken.
volgas en op hoge toeren werkt alles naar behoren.
In lage toeren kun je echt niet zeggen dat hij verzuipt, hij krijgt zelfs te weinig zoals ik al uitgelegd heb.
Ik was nog vergeten te zeggen dat als ik aan de luchtschroef draai, er echt totaal nix verandert, helemaal geen effect(dus verhoogd stationair toerental om af te stellen blablabla...)
Er zit ook nix verstopt want ik heb hem al 1000x uit mekaar gehaald en uitgeblazen...
Zijn er hier mensen die ook rijden met deze carb? wat zijn de ervaringen, en het afstellen enz?
Dit bericht is gewijzigd door para op 29-8-2007 om 17:59 uur.
Zit het toch in je stationair sproeier
|
|
|
|
-simon- |
29-8-2007 18:15 |
Posts: 8211 |
kan het niet zijn dat hij bij stationair te weinig nodig heeft. dus te zacht zuigt aan de carb. en dat de lucht daardoor niet hard genoeg stroomt of goed benzine mee te nemen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
para |
29-8-2007 18:17 |
Posts: 31 |
Als je kijkt naar de inlaat van de carb terwijl de motor draait, en als hij net aan het stilvallen is, je draait het gas helemaal open, dan krijgt hij een seconde totaal nix, als je niet mindert in gas gaat hij helemaal dood, je ziet mooi dat er bij de gasnaald een tijdje bijna geen benzine komt, en plots keert het dan terug en kun je hem volledig open trekken omdat er weer benzine komt.
Dit is de reden waarom ik niet dacht aan de stationair spoeier.
Ik heb zojuist een buisje gemonteerd naast de vlotterbak waar ik het niveau kan zien, daar ook geen probleem dus, blijft perfect constant.
|
|
|
|
para |
29-8-2007 18:21 |
Posts: 31 |
@ simon
Dat zou je idd denken ja, maar wat is daar dan de mechanische reden voor... Met een luchtfilter zou je dan denken ja mss wat extra onderdruk, maar stationair verandert een luchtfilter daar nix aan, en het had natuurlijk ook geen verbeterend effect als ik er een op gezet had.
Ik heb er voor de grap nog eens iemand zijn mikuni 24mm aan gehangen en die doet het stationair wel...
|
|
|
|
-simon- |
29-8-2007 18:22 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: para
@ simon
Dat zou je idd denken ja, maar wat is daar dan de mechanische reden voor... Met een luchtfilter zou je dan denken ja mss wat extra onderdruk, maar stationair verandert een luchtfilter daar nix aan, en het had natuurlijk ook geen verbeterend effect als ik er een op gezet had.
Ik heb er voor de grap nog eens iemand zijn mikuni 24mm aan gehangen en die doet het stationair wel...
hmm dan is het wel raar als hij het met een nog grotere wel weer doet.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
para |
7-9-2007 20:04 |
Posts: 31 |
Heb het probleem gevonden en opgelost, en het lag wel degelijk niet aan de stationairsproeier. De grootte van de carburator is bij dit probleem niet relevant tussen haakjes, al zet je er een 28mm of meer op.
|
|
|
|
Royal Club |
7-9-2007 20:05 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: para
Heb het probleem gevonden en opgelost, en het lag wel degelijk niet aan de stationairsproeier. De grootte van de carburator is bij dit probleem niet relevant tussen haakjes, al zet je er een 28mm of meer op.
vertel eens wat het probleem dan WEL was.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Dit topic is 1613 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|