Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - heet lopen MTX-R

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44836 - heet lopen MTX-R
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

John Huijben 28-8-2007 17:25 Print reply

Posts: 2433
is de afstelling goed? looptie niet te arm?
en word je radiator zelf ook goed warm ? of alleen het blok zelf
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
christianos 28-8-2007 17:54 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
nope, het reservoir is weer leeg en borrelt...

is die johan dan zo'n grote oplichter?

je wilt niet weten wat ik in 'gereviseerde' blokken van Johan heb gevonden.. van het ontbreken van complete keerringen tot stukken papier aan toe

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 28-8-2007 om 17:55 uur.
 
MX Racing 29-8-2007 13:23 Print reply

Posts: 812
ik heb dat ook eens met mijn mtx r gehad, toen was de themostaat kapot, daar kun je ook eens naar kijken. En als hij kapot is gewoon er uitlaten die heb je toch niet egt nodig
 
erwinko 29-8-2007 14:10 Print reply

Posts: 1012
als je wilt kijken of de thermostaat stuk is, kook dan even wat water en
doe het kokende water in een beker

hang dan de thermostaat erin

als hij nog heel is moet je de klep zien open gaan

zoniet kan je hem weggooien en een andere zoeken


als je zonder thermostaat gaat rijden blijft hij veel te lang koud.
de thermostaat zorgt ervoor dat de vloeistof rond de cilinder eerst op temperatuur komt en daarna pas het water in de radiateur.

zonder thermostaat begint hij gelijk met koelen van het water en duurt het dus heel lang voordat je brommer op temperatuur is
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-8-2007 15:29 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
nope, het reservoir is weer leeg en borrelt...

is die johan dan zo'n grote oplichter?


lekke koppakking?

niet veel witte rook toevallig?

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Advis52 29-8-2007 20:56 Print reply

Posts: 480
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


lekke koppakking?

niet veel witte rook toevallig?


witte rook had ik eerst, toen was ie wel lek. nu is het enkel het koken van de koelvloeistof. ik heb toen gelijk zo'n gereviseert blok geruild bij motoimport omdat er nog wel wat meer met het oude blok was.

die temostaat zit toch in de cilinderkop? zonder rijden lijkt me in principe geen probleem, toch alleen maar beter dat hij lang koud blijft???
 
If life kicks ass, kick back.
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-8-2007 20:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
[...]

witte rook had ik eerst, toen was ie wel lek. nu is het enkel het koken van de koelvloeistof. ik heb toen gelijk zo'n gereviseert blok geruild bij motoimport omdat er nog wel wat meer met het oude blok was.

die temostaat zit toch in de cilinderkop? zonder rijden lijkt me in principe geen probleem, toch alleen maar beter dat hij lang koud blijft???


rond 50 graden heb je meeste vermogen
rond 70/80 graden minste slijtage
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Shifty 30-8-2007 13:01 Print reply

Posts: 1113
als je thermostaat niet open gaat heb je wel een koelprobleem...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

Dit topic is 2272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved