Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - heet lopen MTX-R

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44836 - heet lopen MTX-R
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Advis52 28-8-2007 15:29 Print topicpost

Posts: 480
na 10 minuutjes crossen wordt mijn brommer super heet. de koelvloeistof gaat dan koken en spuit er dan uit. de waterpomp doet het dacht ik wel, maar weet ik niet zeker. weet iemand hoe ik dat makkelijk kan controleren zonder onder de koelvloeistof te zitten?

wat zou het probleem kunnen zijn van het heet lopen?
 
If life kicks ass, kick back.

christianos 28-8-2007 15:30 Print reply

Posts: 20445
afstelling, radiateur verstopt, te weinig olie in je mengsel, verkeerde soort koelvliestof, teveel koelvloeistof?
 
Advis52 28-8-2007 15:34 Print reply

Posts: 480
verkeerde soort koelvloeistof? zit daar dan zo veel verschil in? ik heb er volgens mij voor auto's in zitten.

ik meng gewoon zelf, 1:40. te weinig???

radiateur verstopt zou kunnen. hoe maak je zo iets schoon?

Dit bericht is gewijzigd door Advis52 op 28-8-2007 om 15:35 uur.
 
If life kicks ass, kick back.
b e r t 28-8-2007 15:35 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
verkeerde soort koelvloeistof? zit daar dan zo veel verschil in? ik heb er volgens mij voor auto's in zitten. ik meng gewoon zelf, 1:40.
radiateur verstof zou kunnen. hoe maak je zo iets schoon?


volgens mij maakt kvs niet zoveel uit. je kunt er ook gewoon water ingooien. alleen ik de winter niet aan te raden
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 28-8-2007 15:36 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
na 10 minuutjes crossen wordt mijn brommer super heet. de koelvloeistof gaat dan koken en spuit er dan uit. de waterpomp doet het dacht ik wel, maar weet ik niet zeker. weet iemand hoe ik dat makkelijk kan controleren zonder onder de koelvloeistof te zitten?

wat zou het probleem kunnen zijn van het heet lopen?


Is je koppaking niet lek ?



Als hij pompt moet alles warm zijn in het systeem, rad, slangen alles

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 28-8-2007 om 15:36 uur.
 
Advis52 28-8-2007 15:39 Print reply

Posts: 480
koppakking lijkt me niet, het blokje is gereviseerd door motoimport. ze hebben er een andere zuiger in gezet, dan mag ik hopen dat die niet lek is. als die lek zou zijn zou er toch ook roest aan de bougie moeten zitten?

ja alles wordt gloeiend heet
 
If life kicks ass, kick back.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-8-2007 15:45 Print reply

Posts: 10835
verkeerde KVS kan bijna niet.

om pomp enigzins te controleren met je bij stationair in de slang knijpen die achter de pomp zit. Als je dan gas geeft moet je de slang groter voelen worden.

als je zeker weet dat je pakking goed is en je pomp werkt ook dan zit er nog lucht in ergens.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Advis52 28-8-2007 15:46 Print reply

Posts: 480
bedankt voor de tip! ik voel hem een beetje druk op bouwen, maar ik weet niet hoe veel dit moet zijn. het is niet zo dat ik hem niet meer in kan knijpen als ik gas geef.

hoe moet ik dat dan ontluchten?

Dit bericht is gewijzigd door Advis52 op 28-8-2007 om 15:50 uur.
 
If life kicks ass, kick back.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 28-8-2007 15:49 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
hoe moet ik dat dan ontluchten?


Op de slang knijpen die van de cilinder na de radiator gaat, als het goed is hoor je nu in het reservoir of vuldop bij de rad lucht omhoog komen als die nog niet ontlucht is.
 
Advis52 28-8-2007 15:51 Print reply

Posts: 480
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Op de slang knijpen die van de cilinder na de radiator gaat, als het goed is hoor je nu in het reservoir of vuldop bij de rad lucht omhoog komen als die nog niet ontlucht is.

met de dop er op of er af?
 
If life kicks ass, kick back.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 28-8-2007 15:51 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
[...]

met de dop er op of er af?


Ja
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-8-2007 15:52 Print reply

Posts: 10835
of je laat hem even statioanir lopen met rad dop eraf. dan zou vanzelf de lucht eruit moeten gaan.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Advis52 28-8-2007 15:53 Print reply

Posts: 480
oke bedankt! ik ga het even proberen en kijken of het beter is geworden.
 
If life kicks ass, kick back.
christianos 28-8-2007 16:17 Print reply

Posts: 20445
Is je blok geriviseerd door JohaN ?

Arme stakker, nou dan ga ik voor een blok probleem
 
Advis52 28-8-2007 16:22 Print reply

Posts: 480
nope, het reservoir is weer leeg en borrelt...

is die johan dan zo'n grote oplichter?
 
If life kicks ass, kick back.
mbrulezzz 28-8-2007 16:55 Print reply

Posts: 2084
ik heb van moto import qua blokken nog nooit wat goeds gehoort
 
MB racing

Dit topic is 2259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved