Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch wil niet goed lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44834 - puch wil niet goed lopen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenmtx 28-8-2007 12:20 Print topicpost
Posts: 208
Hallo,

Ik heb een puch en die krijg ik maar niet goed aan het lopen.

hij start wel na heel lang aanlopen.
maar als hij stationair loopt en ik geef gas valt hij uit.
maar als ik 10 km/h loop en dan gas geef trekt hij het wel en rijd hij gewoon goed. (als ik dan weer stil sta valt hij weer uit)

cilinder, zuiger en zuigerveren zijn goed. koppeling is goed. hij vonkt goed en de ontsteking staat op het juiste tijdstip.

sproeiers 52 tot 64 geprobeert. helpt nix

het is een 50cc getunde cilinder met leovice uitlaat. en 12 mm bing.
 

Teunis 28-8-2007 12:21 Print reply

Posts: 1073
valse lucht al gecontroleerd?
 
De Schout 28-8-2007 12:28 Print reply
Posts: 5327
hoogst waarschijnlijk valse lucht idd.. of dood getjuned
 
tune tweak fiddle bang bummer
zundappchef 28-8-2007 13:01 Print reply

Posts: 4082
klinkt als :


de koppeling loopt veeeeeel te snel aan



edit: daarom moet je ook een snelheidje hebben om hem op gang te brenge dus maak je koppeling weer wat zwaarder

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 28-8-2007 om 13:06 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-8-2007 14:10 Print reply

Posts: 10835
is ook mijn eerste gedachte.

kijk eens of je ori koppeling hebt liggen die je erin kunt zetten.

kan je dat uitsluiten
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
puch en mt5 POWER 28-8-2007 15:29 Print reply

Posts: 83
hoeveel slagen heb je de koppeling uit staan??????? kan je daar is naar kijken


 
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!!
jeroenmtx 29-8-2007 12:45 Print reply
Posts: 208
maar eerst heeft hij er wel altijd goed op gelopen.

ik denk eerder een elektrisch probleem
maar hij vonkt wel goed.


Dit bericht is gewijzigd door jeroenmtx op 29-8-2007 om 12:46 uur.
 
puch en mt5 POWER 30-8-2007 9:02 Print reply

Posts: 83
de contact puntjes zijn die nog goed dan ????? (niet versleten wit uitgeslagen of een stukie weg gebrand

maar een kopeling kan naar loop van tijd wat losser gaan staan en dat nakijken is het werk ook niet

 
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!!
Shifty 30-8-2007 9:35 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
maar eerst heeft hij er wel altijd goed op gelopen.

ik denk eerder een elektrisch probleem
maar hij vonkt wel goed.


Dit bericht is gewijzigd door jeroenmtx op 29-8-2007 om 12:46 uur.


Uit ervaring:

Je kan je ontsteking wel precies afstellen volgens het boekje, maar dat garandeerd niet dat het op optimaal loopt. Een puch heeft nu eenmaal geen cdi, dus komt de afstelling van je contactpuntjes en ontstekingstijdstip erg nauw.

Wat ook kan gebeuren: het lipje van je contactpuntjes wat tegen je vliegwielas aan komt kan gaan slijten. Dit is vooral bij imitatie contactpuntjes een probleem. Omdat je contactpuntjes dan minder ver en later open gaan, is dit funest voor je ontstekings tijdstip.

Probeer gewoon je onsteking met hele kleine stapjes bij te stellen, dit kan erg veel schelen.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
puch en mt5 POWER 30-8-2007 17:52 Print reply

Posts: 83
het je de de wyte dat de contact puntjes open gaan gemeten want da moet 0.35 zij n

en als je hem met zo,n papiertje het afgesteld moet je is proberen de ontsteking wat vroeger te zetten dat kan helpen ik had dat probleem ook met mij puch toen ik er een andere uitlaat er onder de toen liep hij voor geen meter meer en toen ik de ontsteking vroeger zetten liep hij beter
je moet ook niet bang om hem erg vroeg te zetten

hopelijk kan je er iets mee
 
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!!
jeroenmtx 31-8-2007 17:19 Print reply
Posts: 208
en dan heb ik nog eeen vraag.

heb je bij puch ook dat er verschillende maten voor de cilinderpennen zijn.
net als bij vespa. 10 mm en 12 mm of is dat niet bij puch.

want ik ben erachter gekomen dat de cilinder verkeert getuned is.
 

Dit topic is 799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved