Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Conische cilinder/zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1031 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44817 - Conische cilinder/zuiger
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 27-8-2007 19:49 Print reply
Posts: 7168
leuk onderwerp he:P
maar anyhow, iedereen loopt steeds te zeggen dat ik er niet veel vermogen mee win.
heb ik daar dan om gevraagd??
ik heb gewoon cilinders en tijd over waarmee ik wil experimenteren.
hoe denk je dat bijv luc foekema tuner is geworden, door heel diep na te denken??
anyhow aluminium is er in alle soorten/maten.
ik zat zelf te denken aan een alumium zuiger met bronzen/nicalsil legering wand (jah ik heb hier allemaal beschikking tot)
aluminium kan die snelheid wel aan (is ook bij rc auto's van alu)
dus hou aub op met zeggen dat het moeilijk/onmogelijk is en help met het vormen van ideeen heeft iemand al een suggestie voor de hoeken?? dat is de grootste vraag
 
Niek de Wildt 27-8-2007 19:50 Print reply
Posts: 7168
verder is het mooi dat deze standaard 80cc cilinders lekkr smalle spoelers enz. hebben waardoor ik deze lang kan maken, anders blijft de zuiger hangen, ik ga iig experimenteren
het mooiste zou zijn als ik de precieze maten/hoeken van een rc cilinder kan krijgen, dan kan ik aan het rekenen slaan

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-8-2007 om 19:51 uur.
 
ronge48 27-8-2007 19:56 Print reply

Posts: 3003
misschien heb je hier niet veel aan maar kan je het conische gedeelte niet zelf op een of andere manier meten en dan berekenen voor jouw cilinder(de rc is soort schaal model)
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Viertakt 27-8-2007 21:01 Print reply

Posts: 3586
Mischien dat je hier iets aan hebt:
http://www.bb-hardwa...inglefile.php?lid=30



zelf heb ik een Carson Buggy 1:8, 3.3CC met 1.8PK, ding staat al bijna een jaar in de kast maar mischien als ik volgend weekend tijd heb trek ik hem ff los en meet ik de boel even voor je op

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 27-8-2007 om 21:08 uur.
 
Viertakt uber alles.
Neluhz 29-8-2007 11:45 Print reply

Posts: 4032
Hoe maak jij een legering van brons en nicasil?
 
Leen 29-8-2007 15:23 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
Hoe maak jij een legering van brons en nicasil?



daar heeft ie gewoon beschikking over, dat weet je toch...
 
Sr eunt Wo0t 29-8-2007 15:52 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faberke
heb me pa wel eens gehoord over bepaalde alfa romeo's die ook conische cillinder/zuiger gebruikten maar weet niet welk type


als je gaat meten zul je zien dat bijna alle auto's enig sinds konische cilinders hebben.. dit gaat echter over 0.1 en 0.01 mm dus bijna niet

 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!
Niek de Wildt 29-8-2007 23:03 Print reply
Posts: 7168
eerst nicasil en dan brons (zodat de zuiger kan afhoeken op het brons) en later het nicasil overblijft
 
De Schout 29-8-2007 23:14 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sr eunt Wo0t
[...]


als je gaat meten zul je zien dat bijna alle auto's enig sinds konische cilinders hebben.. dit gaat echter over 0.1 en 0.01 mm dus bijna niet



gelul

edit: die modelbouw zooi is ook hoogstens een paar honderste conisch.. en dat conisch maken, naja draaien hoeft niet, probeer eerst maar is een cilinder recht uit te draaien, durf te wedden dat je het niet lukt.. maar wat ik wil zeggen, het beetje conisch dat tie moet zijn kun je makkelijk berijken met honen.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 29-8-2007 om 23:18 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Leen 29-8-2007 23:15 Print reply

Posts: 26877
autocilinders worden conisch door slijtage ja, van fabriek af zijn ze gewoon cilindrisch.
 

Dit topic is 4609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved