Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Conische cilinder/zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44817 - Conische cilinder/zuiger
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4579 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 27-8-2007 10:29 Print topicpost
Posts: 7168
Hallo, ik heb een rc wagentje en ik weet dat die dingen extreem veel toeren draaien, dit is mede mogelijk door de conishe cilinder/zuiger waardoor er pas op het laatste moment wordt gecompreseerd.
mijn vraag dus:
heeft iemand dit ooit geprobeerd na te maken??
eventueel in de race wereld?
want ik heb zat ouwe 80cc cilinders + zuigers en koppen en draaibanken en ervaring.
ik hoop dat als iemand dit al eens heeft gedaan er voor mij een bouwtekening/formule voor heeft.

mvg, Niek

ps. als je niet snapt hoe een conische cilinder werkt vraag het dan aub hier niet maar kijk ff op google
 

nix 27-8-2007 10:37 Print reply
Posts: 253
Volgens mij is dit enkel haalbaar voor cilinders met een kleine slag.
Hebben die kleine motortjes ook zuigerringen? Als dit niet het geval is, is dit een goede methode om compressie op te bouwen. Maar ik zou het peroonlijk niet toepassen op brommercilinders, omdat dit volgens mij zeer snel sleet zal vertonen.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
Elco 27-8-2007 12:30 Print reply
Posts: 4527
kan je op een brommer niet namaken, heb zelf ook rc auto's 3 gehad en heb er nog 1 heb een motortje openliggen, maar het draad 30duizend toeren, dus dat kan een onsteking sowiezo niet aan, hpi gaat tot max 20 duizend toeren, + dat ze geen zuigerveren hebben omdat het te hoogtoerig is.

en dan nog dat deze autotjes op nitromethaan rijden, met wonderolie en nog een smeerolie,

het is dus niet mogelijk

En tja, het conische klopt, maar als je hem fout inrijd is de motor naar de klote omdat die dan iets te veel ruimte heeft en dan te weinig compressie
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-8-2007 12:32 Print reply

Posts: 17929
over hoeveel graden coniciteit praten we hier?
 
Leen 27-8-2007 12:34 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
over hoeveel graden coniciteit praten we hier?



zelfklemmend natuurlijk :P
 
Elco 27-8-2007 12:34 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
over hoeveel graden coniciteit praten we hier?




hmm, geen idee niet heel veel, kan wel foto's maken van zon blok als het mag van thijsse, en als iemand interresse heeft..



maar btw, je praat dan over 2,76 cc blokje ofzo, dat is echt klein en 1 klein krasje en het is over met het spul

Dit bericht is gewijzigd door Derbi_Elco op 27-8-2007 om 12:36 uur.
 
Makrolon 27-8-2007 13:22 Print reply

Posts: 6733
draaien die dingen serieus 30 k? hoe werkt dat dan met ontsteking? zelfontbrandend net als met diesel?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Leen 27-8-2007 13:23 Print reply

Posts: 26877
gloeiplug ja
 
Elco 27-8-2007 13:28 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
gloeiplug ja



idd, gloeiplugje laat je even gloeien met een een apparaatje en dan blijft die daarop lopen, maar het loopt niet fijn voor een brommer, en dat komt ook gewoon omdat de afstelling heel nauwkeurig komt.

Ik heb een hpi blokje 2.5 cc en die draait 33000 toeren dacht ik zo
 
Almer 27-8-2007 13:31 Print reply

Posts: 3325
Begin er maar niet aan...
Een verbrandingsmotor heeft nu een rendement van zo'n 30%... Reken er maar niet op dat zo'n motortje dat haalt... Bovendien gaan je lagers het nooit houden, als jij serieus zoveel toeren wilt gaan draaien. Verder zit er vaak een rug op de kop van die zuigers en hebben ze roterende inlaat...
Met alleen je cilinder en zuiger ga je dit niet opredden ben ik bang.
Ook zijn die zuigers vrij zwaar gemaakt, omdat ze natuurlijk wel veel meer op hun donder krijgen...

Edit: Kijk alleen al es naar de koelkop van zo'n ding

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 27-8-2007 om 13:32 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Makrolon 27-8-2007 13:39 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]



idd, gloeiplugje laat je even gloeien met een een apparaatje en dan blijft die daarop lopen, maar het loopt niet fijn voor een brommer, en dat komt ook gewoon omdat de afstelling heel nauwkeurig komt.

Ik heb een hpi blokje 2.5 cc en die draait 33000 toeren dacht ik zo

en die gloeiplug moet je elke keer weer "opladen" dan ofzo?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Leen 27-8-2007 13:39 Print reply

Posts: 26877
je zet er stroom op als je gaat starten, ding begint te gloeien, en hij kan het mengsel laten ontsteken.

door de hitte van de verbranding blijft ie gewoon gloeien, tot je de brandstof afzet.
 
Makrolon 27-8-2007 13:42 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
je zet er stroom op als je gaat starten, ding begint te gloeien, en hij kan het mengsel laten ontsteken.

door de hitte van de verbranding blijft ie gewoon gloeien, tot je de brandstof afzet.

ooh, dus je zet zon ding ook niet uit via de ontsteking maar via de brandstof toevoer?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Almer 27-8-2007 13:59 Print reply

Posts: 3325
Klopt, diesels werken ook zo
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Niek de Wildt 27-8-2007 15:50 Print reply
Posts: 7168
Allereerst wil ik hem niet 30k toeren laten draaien (dat is ook niet haalbaar) 20k is genoeg
verder heeft zoon ding geen zuigerveren, maar als je je zuigerveren van een brommer eraf trapt heb je helemaal geen compressie meer, bij zoon autotje heb je wel compressie maar pas later waardoor je een lange tijd minder weerstand hebt en dus meer toeren kan draaien
verder is het zeker wel mogelijk als ik de cilinder conisch uitdraai en een nicasil wand laat gieten (kan ik goedkoop) en een aluminium zuiger op de cncbank maak.
verder weet ik dat ze roterende inlaat hebben (heb ik ook) en ik wil ook niet zo extreem gaan een beetje later compressie scheeld al heel veel.
en voor het probleem van de brandstof... zie ik geen probleem
ik mieter het er tog gwn in??
16% olie
verder heb ik nu all1 maar mensen die het zelf niet snappen uitgelegt, maar geen antwoord gehad op mijn vraag.
dus reply aub alleen nog maar als je een antwoord voor mij weet
@ thijsse dat is dus het geen wat ik aan het uitdokteren ben,
heb je een suggestie??


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-8-2007 om 15:53 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-8-2007 om 15:54 uur.
 
Niek de Wildt 27-8-2007 15:52 Print reply
Posts: 7168
verder heb ik een dubbeler radiateur en ik kan de cilinder de spoelkanalen uitfrezen (die cilinders overigens van mij best aan gort mogen in dit project) dus als dat het enige is wat het me kost...

 

Dit topic is 4579 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved