Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #44792 - valt uit bij vol gas
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1165 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MTRudolf |
25-8-2007 18:11 |
Posts: 2464 |
komt er blauwe rook uit ???
hoe ziet je bougie eruit want je sproeier is wss te groot
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-8-2007 18:11 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: D-Fir
Hey gasten. Ik probeer m'n suzuki tsx af te stellen, maar het lukt me niet helemaal en ik kan niet echt vinden waar het hem in zit. Mijn setup is als volgt:
80cc lc cilinder
24mm mikuni
sproeiermaat 180
powerfilter (een of ander ding van 12,50) met een stuk stof tussen de carb en het filter, omdat ie anders helemaal te weinig tegendruk heeft.
Nou is het probleem dat hij bij volgas heel snel begint te stotteren en vervolgens uitvalt. Bij half gas doet hij het echter prima, komt hij gewoon op toeren en trekt hij mooi door. Ik kan er in principe wel mee rijden, maar het moet gewoon mogelijk zijn dit goed te krijgen. Volgens een vriend van me krijgt hij gewoon te veel lucht, maar de schroef zit al helemaal dicht en dan nog heb ik het probleem. Iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken? Alvast bedankt!
haal eerst dat stuk stof er maar uit
met je tegendruk in je filter
inprincipe moet je brommer zonder filter kunnen lopen.
denk dat je gewoon veel te kleine sproeier hebt
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Advis52 |
25-8-2007 18:13 |
Posts: 480 |
ik denk dat je je gasnaald moet verstellen. ik denk omlaag(dus het clipje omhoog) zodat hij bij volgas minder benzine krijgt.
|
|
If life kicks ass, kick back. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-8-2007 18:14 |
Posts: 10560 |
het lijkt me toch logisch dat als hij met een stuk doek in het filter beter doed , hij teveel lucht krijgt
dus een grotere sproeier nodig is ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
D-Fir |
25-8-2007 18:33 |
Posts: 63 |
omg geweldig iedereen zegt iets anders:p. er komt geen rook of niks uit. bougie heb ik er nog niet uitgehad, want heb daar dat stuk gereedschap niet voor liggen, ligt bij een vriend van me. en die tegendruk, I dunno, heb dat niet zelf verzonnen, maar zonder die doek loopt het ding voor geen meter. heb net ff een beetje de FAQ doorgespit, en daar stond dat gasnaald en luchtschroef vooral het halfgas bepalen (waar hij dus best goed loopt) en sproeier vooral invloed heeft op volgas (waar hij dus belabberd loopt). Dus ik denk zelf op het moment een kleinere sproeier. Er zat eerst 220, nu omlaag gegaan naar 180. Maar is dat niet nog steeds belachelijk groot? Want een 50cc zit toch rond de 70-80 wat betreft sproeiermaat? Dit is meer als 2 keer zo groot!
|
|
|
|
van bussel |
25-8-2007 18:34 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: D-Fir
omg geweldig iedereen zegt iets anders:p. er komt geen rook of niks uit. bougie heb ik er nog niet uitgehad, want heb daar dat stuk gereedschap niet voor liggen, ligt bij een vriend van me. en die tegendruk, I dunno, heb dat niet zelf verzonnen, maar zonder die doek loopt het ding voor geen meter. heb net ff een beetje de FAQ doorgespit, en daar stond dat gasnaald en luchtschroef vooral het halfgas bepalen (waar hij dus best goed loopt) en sproeier vooral invloed heeft op volgas (waar hij dus belabberd loopt). Dus ik denk zelf op het moment een kleinere sproeier. Er zat eerst 220, nu omlaag gegaan naar 180. Maar is dat niet nog steeds belachelijk groot? Want een 50cc zit toch rond de 70-80 wat betreft sproeiermaat? Dit is meer als 2 keer zo groot!
mikuni is andere telling(weet niet precies hoe het zit, maar mikuni sproeier maten klinken groter)
edit:
haal gewoon effe je bougie sleutel op, en kijk naar de bougie
dan weet je het snel genoeg
Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 25-8-2007 om 18:35 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-8-2007 18:35 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: D-Fir
omg geweldig iedereen zegt iets anders:p. er komt geen rook of niks uit. bougie heb ik er nog niet uitgehad, want heb daar dat stuk gereedschap niet voor liggen, ligt bij een vriend van me. en die tegendruk, I dunno, heb dat niet zelf verzonnen, maar zonder die doek loopt het ding voor geen meter.
je regelt met die doek gewoon je hoeveelheid lucht , en als je een te kleine sproeier hebt loopt het beter met minder lucht
heb net ff een beetje de FAQ doorgespit, en daar stond dat gasnaald en luchtschroef vooral het halfgas bepalen (waar hij dus best goed loopt) en sproeier vooral invloed heeft op volgas (waar hij dus belabberd loopt). Dus ik denk zelf op het moment een kleinere sproeier. Er zat eerst 220, nu omlaag gegaan naar 180. Maar is dat niet nog steeds belachelijk groot? Want een 50cc zit toch rond de 70-80 wat betreft sproeiermaat? Dit is meer als 2 keer zo groot!
met een 24 mm achter een 50cc heb je ook een grotere sproeier als 70-80 nodig
loopt hij trouwens erg hoog stationair ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 25-8-2007 om 18:36 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Maximilliano |
25-8-2007 18:37 |
Posts: 666 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: D-Fir
omg geweldig iedereen zegt iets anders:p. er komt geen rook of niks uit. bougie heb ik er nog niet uitgehad, want heb daar dat stuk gereedschap niet voor liggen, ligt bij een vriend van me. en die tegendruk, I dunno, heb dat niet zelf verzonnen, maar zonder die doek loopt het ding voor geen meter. heb net ff een beetje de FAQ doorgespit, en daar stond dat gasnaald en luchtschroef vooral het halfgas bepalen (waar hij dus best goed loopt) en sproeier vooral invloed heeft op volgas (waar hij dus belabberd loopt). Dus ik denk zelf op het moment een kleinere sproeier. Er zat eerst 220, nu omlaag gegaan naar 180. Maar is dat niet nog steeds belachelijk groot? Want een 50cc zit toch rond de 70-80 wat betreft sproeiermaat? Dit is meer als 2 keer zo groot!
De sproeier lijkt mij ook een beetje ERG groot. Ikzelf heb 135 erin, maar dat is ook een grotere carburateur. Hoe loopt 180? Ik zal toch dan even langs je vriend gaan voor je bougiesleutel, of zoek een andere oplossing om even te kijken . In mijn mening lijkt me 180 alsnog een beetje groot. Ik weet niet hoe het met tsxen zit, maar ik denk dat je rond de 150 uit moet komen?
Probeer voor de zekerheid toch maar even vanaf 180 naar beneden..
Succes!
|
|
|
|
D-Fir |
25-8-2007 18:38 |
Posts: 63 |
neuh dat valt mee. hij heeft wel dat hij eerst hoog loopt (3k) en daarna na een tijdje zakt naar 1,5k ofzo, maar dat heb ik tot nu toe altijd gehad met dat ding, ook toen er nog 50cc op zat. das normaal toch?
|
|
|
|
Dtje |
25-8-2007 18:45 |
Posts: 1107 |
een te grote of te kleine sproeier. Te groot dan verzuipt die te klein krijg geen niet genoeg benzine in hoge toeren. Zou tog eerst de bougie er uit moet halen en dan verder gaan
|
|
je mama |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-8-2007 18:46 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: D-Fir
neuh dat valt mee. hij heeft wel dat hij eerst hoog loopt (3k) en daarna na een tijdje zakt naar 1,5k ofzo, maar dat heb ik tot nu toe altijd gehad met dat ding, ook toen er nog 50cc op zat. das normaal toch?
als hij dat elke x heeft als je gas loslaat is dat valse lucht
en dus de oorzaak van je probleem
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Frutje |
25-8-2007 18:58 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dtje
een te grote of te kleine sproeier. Te groot dan verzuipt die te klein krijg geen niet genoeg benzine in hoge toeren. Zou tog eerst de bougie er uit moet halen en dan verder gaan
3k is een beetje veel volgens mij
1k is normaal stationair dacht ik zo
|
|
|
|
D-Fir |
25-8-2007 20:20 |
Posts: 63 |
nja, ik ga wel ff die bougiedop halen morgen dan kan ik het hopelijk zien. er zat hiervoor een 220 sproeier in, en daar deed ie het ook mee. heb toen 200 geprobeerd, weinig verschil, en nu 180. heb ook nog wel een 190 liggen maar dat zal niet zo heel veel uitmaken dan denk ik. kan iemand iets zinnigs zeggen over welke maat ik ongeveer moet hebben? want steeds met stappen van 10 is niet echt relaxed, maar om nou 100 sproeiers te gaan kopen is ook weer zoiets...
|
|
|
|
D-Fir |
26-8-2007 13:47 |
Posts: 63 |
okaay, sorry voor de dubbelpost, maar ff een update. heb die bougiesleutel opgehaald en ben net ff op vol gas gaan rijden. hij viel niet uit, maar reed behoorlijk moeizaam verder. dus ik dacht, k toer 'm lekker door naar voor m'n deur, waar raze ook zat te sleutelen, k draai de hoek om, hij ligt helemaal dubbel. dacht ie dat er een soort chopper aankwam, kom ik daar aantuffen met 20km/u . Anyway, bougie eruit gehaald en het ding was zeiknat, dus te grote sproeier.
Nou nog ff een paar andere vragen. Hij stottert nu een beetje rond kwart gas, en doet het goed bij halfgas. Is dat ook gewoon door teveel benzine? en rond welke maat sproeier moet ik gaan zitten? k gok zelf 150 ofzo, maar das echt puur een gok. Iemand die dit misschien weet? Sowieso al bedankt voor jullie hulp!
|
|
|
|
Dit topic is 1165 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|