Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tank Plamuren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44782 - Tank Plamuren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2164 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leonard 25-8-2007 10:27 Print topicpost

Posts: 8
Hallo,
Ik heb onlangs een Yamaha Fs1 aangeschaft, er zitten alleen wat deuken in de tank. Niks ernstigs, geen scheuren ofzo maar het ziet er niet mooi uit dus wou ik de tank plamuren.
Ik had al even gekeken bij wat topics en de FAQ's maar toch nog even wat vraagjes:

-Moet de tank eerst geschuurd?
-Wat moet je precies op de tank doen voordat je het plamuursel erop doet?
-En voor het opschuren van de tank na het plamuren, welk soort schuurpapier heb je nodig?

Leonard
 

ploe 25-8-2007 10:37 Print reply

Posts: 635
tank eerst schuren en de plekken waar waar je wilt plamuren kaal maken dan polyesterplamuur aanmaken en in dunne lagen aanbrengen na een kwartier of een halfuur kan je het gladschuren en in de pruimer spuiten dan weer schuren en aflakken
 
www.placeonearth.nl
Leonard 25-8-2007 10:46 Print reply

Posts: 8
Bedankt, weet iemand nog wat over de korrelgrootte van het schuurpapier?
 
steven-o 25-8-2007 10:49 Print reply

Posts: 953
als er echt veel af moet 120, daarnaa 180 280 enz..

maar zou jeniet ff iemand vragen die er wat ervaring mee heeft om je te helpen?
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
Leonard 25-8-2007 10:53 Print reply

Posts: 8
Ok bedankt, ja ik ga ook wel wat hulp vragen hoor maar ik doe natuurlijk het liefste alles zelf, als ik steeds andere mensen het werk laat opknappen leer ik ook niks.

Moet er trouwens geen lijm ofzo voor het plamuursel, dat had ik ergens gelezen?

Dit bericht is gewijzigd door Leonard op 25-8-2007 om 10:55 uur.
 
benellifan 25-8-2007 10:53 Print reply
Posts: 1553
voor het schuren zou ik 1000 hebruiken dan heb je echt een top resultaat
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Ferenczv 25-8-2007 10:55 Print reply
Posts: 100
Je kunt beginnen met rond de 240 te schuren, daarna 400 - 600 , en tot 1000 geeft wel het mooiste effect.
 
Erik 39 25-8-2007 11:57 Print reply

Posts: 15088
Bij sommige plamuur moet je eerst grondverf spuiten.. eerst verpakking lezen dus.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
benellifan 25-8-2007 11:59 Print reply
Posts: 1553
bij goede plamuren niet
ik zou gewoon een pot polyesterplamuur halen (al eerder gezegd) en daar hoef je niet voor te spuiten

niet halen bij de bouwmarkt maar bij de automaterialenzaak
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Leonard 25-8-2007 12:08 Print reply

Posts: 8
Oke, nou bedankt allemaal hiermee moet het me zeker lukken.
 
Raffel 25-8-2007 12:23 Print reply

Posts: 1226
haal geen albastine ofzo, das echt rotzooi, dat bestaat voor n groot deel uit gips, en dat schuurt bij warmteverschillen (zon op je tank enzo) en absorbeert bijzonder veel vocht..

3M heeft goede plamuur
 
Sr eunt Wo0t 25-8-2007 13:43 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
haal geen albastine ofzo, das echt rotzooi, dat bestaat voor n groot deel uit gips, en dat schuurt bij warmteverschillen (zon op je tank enzo) en absorbeert bijzonder veel vocht..

3M heeft goede plamuur


ja klopt, zeker geen alblastine plamuur gebruiken. heb ik ook gedaan en kom er nu achter dat dat "werkt" onder de lak
 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!
ploe 25-8-2007 14:12 Print reply

Posts: 635
1000 schuren is niet echt verstandig als je nog moet gaan gronden
voor de ondergrond van de grondverf is schuren met 240 genoeg
voor het aflakken kan je 500 gebruiken dit ligt er een beetje aan wat voor verf je gaat gebruiken
voor uit een spuitbus is 500 zat voor 2 componentenverf moet je wat fijner schuren

je kan voor de ronde plekken op je tank een harde spons nemen en daar schuurpapier overheen doe dan krijg je geen platte plekken in je tank de spons neemt de vorm aan van je tank

Dit bericht is gewijzigd door ploe op 25-8-2007 om 14:21 uur.
 
www.placeonearth.nl
honda_freak 25-8-2007 14:39 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sr eunt Wo0t
[...]


ja klopt, zeker geen alblastine plamuur gebruiken. heb ik ook gedaan en kom er nu achter dat dat "werkt" onder de lak


dan heb je iets niet goed gedaan, want bij mij heeft albastine zn werk altijd bijzonder goed gedaan

3M trouwens ook

sowieso polyesterplamuur, dat heeft nog een beetje rek in zich zitten

belangrijk is idd om de boel te spuiten met (plastic)primer, anders krijg je doffe plekken in je lak als je pech hebt
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Leonard 25-8-2007 14:58 Print reply

Posts: 8
Ok, ik heb wat polyesterplamuur van Motip gehaald.
Nog een dingetje, de stickers die op de fs1 tank zitten moet ik er eerst afschuren neem ik aan?

Dat met die spons werkt trouwes wel lekker

Laat maar, domme vraag.



Dit bericht is gewijzigd door Leonard op 25-8-2007 om 15:13 uur.
 
honda_freak 25-8-2007 15:19 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leonard
Ok, ik heb wat polyesterplamuur van Motip gehaald.
Nog een dingetje, de stickers die op de fs1 tank zitten moet ik er eerst afschuren neem ik aan?

Dat met die spons werkt trouwes wel lekker

Laat maar, domme vraag.



Dit bericht is gewijzigd door Leonard op 25-8-2007 om 15:13 uur.


je kan ze het best verwijderen met stickerverwijderaar, als je ze er af schuurt dan hou je al snel residu over van de lijm. En die zijn lastig weg te schuren
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 2164 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved