Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nsr lichter maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 806 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4477 - Nsr lichter maken
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_MTX_LC 2-7-2002?20:34 Print reply
Posts: 133
betere aerodinamica met andere en lichtere kuipdelen, dat scheelt ook wel wat = minder luchtweerstand. vering inkorten en een achterspoiler maken... lichtere velgen en alle overige metalen onderdelen er af halen en/of vervangen door lichtere materialen... een polyester tank maken
 
Rudy 2-7-2002?20:55 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Ek = 1/2 * m * v * v dus minder massa => minder kinetische energie dus je staat sneller stil

F = m * a dus minder massa => minder kracht nodig voor dezelfde versnelling of met dezelfde voorwaarts gerichte kracht accelereer je harder.

Maar wil je die massa vermindering merken, moet er best veel af (in beide formules zit de neemt de kracht en energie rechtlijnig toe met de massa). Dus moet je gaan werken met bv andere (lichtere) voorvork, allu frame, andere (lichtere, dunnere) kappen, lichtere velgen of gewoon het achterste gedeelte (onder het duo zitje) eraf zagen (doen ze ook bij mito's vaak). Blok is niet veel lichter te maken.

[This message is edited by Hans F. on 29-6-2002 14:17]
Quote:
Originally posted by: Laurens TS50X

Jongens, minder gewicht maakt geen drol uit! Het gaat om de luchtweerstand, dat is de grootste weerstand! Stel mijn tsx gaat 90 met 120kilo, dan gaat ie ook 90 (misschien 91) met 80 kilo, en dat betekend alles eraf mollen echt alles, behalve cilinder blok+frame. En als jullie me niet geloven ga ik wel een superlangeformule maken om te laten zien dat je niet (echt) door gewicht afgeremd wordt.

Oh ja, en minder gewicht betekend wel sneller remmen, maar voordat je daar iets van gaat merken, moet je er voor 30kilo aan onderdelen af strippen!


Rolweerstand = m*g*Rw(coef)
luchtweerstand = 0.5 * cw * A * p * v^2
dit zijn de formules om de rijweerstand uit te rekenen

massa heeft op topsnelheid dus bijna geen invloed


[This message is edited by Rudy on 2-7-2002 21:46]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 5-7-2002?21:17 Print reply
Posts: 10000
nee maar massa scheelt wel weer in de bochten en afgeveerde massa enzo...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Siepie Wokkel 6-7-2002?02:35 Print reply
Posts: 3888
gewoon je tank weggeefen
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
honda mb5 6-7-2002?02:43 Print reply

Posts: 688
Quote:
Originally posted by: Siepie Wokkel?

het voordeel van een lichtere fiets, is wel dat hij wenbaarder is, net als een puchje zeg maar, daar kun je lekker mee smijten enzo


nou dan is het toch lekekr simpel
dan flikker je gewoon je nsr blok onder een puch en dan verzin je wat om je kappen er op vast te maken en klaarrrrrr
 
Martijn 7-7-2002?18:40 Print reply
Posts: 10000
probleem is dat poeg frame geen nsr blok houdt denk ik....verder als je hem 'aerodynamireert' dan is het wel een cool project...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 7-7-2002?18:44 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Honda MBX80?

betere aerodinamica met andere en lichtere kuipdelen, dat scheelt ook wel wat = minder luchtweerstand. vering inkorten en een achterspoiler maken... lichtere velgen en alle overige metalen onderdelen er af halen en/of vervangen door lichtere materialen... een polyester tank maken
spoiler geeft meer weerstand!
 
Martijn 9-7-2002?23:56 Print reply
Posts: 10000
duh...daarom heet het ook spoiler...

spoil=verspillen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
speedymark 10-7-2002?01:30 Print reply
Posts: 605
spoiler zorgt alleen voor downforce = wegligging = alleen voor auto's, of je moet een spoiler met een positief gewelfde vleugel hebben (zoals bij n vliegtuig) dan word je brommer een beetje opgetild, en dan heb je minder druk op je achterwiel, en dan kun je beter.....




















GUMMEN GUMMEN GUMMEN GUMMEN GUMMEN!!!!!
 
GUMMEN RULEZZZZZ

Dit topic is 1306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved