Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nsr lichter maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 960 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4477 - Nsr lichter maken
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 28-6-2002?22:40 Print reply
Posts: 7079
alleen een frame,blok,wielen,stuur,remmen,

alle andere troep eraf
 
Siepie Wokkel 29-6-2002?13:38 Print reply
Posts: 3888
verlagen, en betere aerodinamica scheelt ook veel volgens moi
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
dick1 29-6-2002?13:44 Print reply
Posts: 971
sym:
dunne bandjes helpt bestwel...

en voor dat je gaat rijden ff scheiten, scheeld ook weer 12,23 kilo
 
FastCrosser 29-6-2002?14:03 Print reply
Posts: 473
Jongens, minder gewicht maakt geen drol uit! Het gaat om de luchtweerstand, dat is de grootste weerstand! Stel mijn tsx gaat 90 met 120kilo, dan gaat ie ook 90 (misschien 91) met 80 kilo, en dat betekend alles eraf mollen echt alles, behalve cilinder blok+frame. En als jullie me niet geloven ga ik wel een superlangeformule maken om te laten zien dat je niet (echt) door gewicht afgeremd wordt.

Oh ja, en minder gewicht betekend wel sneller remmen, maar voordat je daar iets van gaat merken, moet je er voor 30kilo aan onderdelen af strippen!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Sneks 29-6-2002?14:11 Print reply
Posts: 2499
Ek = 1/2 * m * v * v dus minder massa => minder kinetische energie dus je staat sneller stil

F = m * a dus minder massa => minder kracht nodig voor dezelfde versnelling of met dezelfde voorwaarts gerichte kracht accelereer je harder.

Maar wil je die massa vermindering merken, moet er best veel af (in beide formules zit de neemt de kracht en energie rechtlijnig toe met de massa). Dus moet je gaan werken met bv andere (lichtere) voorvork, allu frame, andere (lichtere, dunnere) kappen, lichtere velgen of gewoon het achterste gedeelte (onder het duo zitje) eraf zagen (doen ze ook bij mito's vaak). Blok is niet veel lichter te maken.

[This message is edited by Hans F. on 29-6-2002 14:17]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 29-6-2002?15:00 Print reply

Posts: 13825
balansas (is het eigenlijk schadelijk om zonder te rijden?? ), oliepompie, kickstart+mechanisme scheelt bij elkaar net 500 gram denk ik... dus ietsjes is wel haalbaar..
 
Superfunk 29-6-2002?15:17 Print reply

Posts: 1442
Je kunt bepaalde beugels van je frame af slijpen,zoals die aan de achterkant aan beiden kanten zit.(onder je achterkappen iets uit steken.)
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Martijn 29-6-2002?23:05 Print reply
Posts: 10000
die hards......


frame is zwaar....vervang door carbonframe ofzo...of door aluminium....gewoon laten maken door je contacten.....

velgen...stelen op assen...(nee geen bezemstelen op je wiel assen.....je moet het van iemand ontvreemden op het tt circuit )

nou...ben zelf niet zwaar....

wielen izjn denk ik belangrijk...grote wielen komen moeilijker in beweging en tot stilstand....skoeters hebben kleine wieltjes enzo..dus je kunt er kleinere wielen op zetten...heeft ook nadelen ivm opvangen van klappen..

lichtmetalen ventieldoppen.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Maikelhooghart 30-6-2002?11:08 Print reply
Posts: 38
Hoeveel zou ik kunnen verlagen , en hoe doe ik dat het beste (makkelijkste)
en wat en hoe kan ik airodinamischer maken???
scheelt ket of mn onderste kappen de standaard kappen zijn of de dichte?
 
2-FAST-4-U
CrossMaster 30-6-2002?11:22 Print reply
Posts: 729
maak er trappers aan op een kaal frame met velge en ga in je nakie erop fietse
 
Maikelhooghart 30-6-2002?11:36 Print reply
Posts: 38
neej ik weet het , het LIJKT overdreven maar het kan wel heel makkelijk zijn.
zo kan je bijvoorbeeld zonder een al te hoge boete te krijgen toch net iets harder rijden
Dus meer snelheid uit je vermogen halen!!!!
Dan rij je net wat lekkerder rond in Utrecht enzo.
 
2-FAST-4-U
Pingu 30-6-2002?18:14 Print reply
Posts: 1842
ja vind ik ook, maar wat haal je eraf wat je niet nodig hebt he.... ja kuipen
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
ronaldv56 30-6-2002?21:40 Print reply
Posts: 369
Met een kaasschaaf je frame lichter maken

Of een afstandsbediening bouwen zodat je erzelf naasst kunt fietsen, scheelt toch zo'n 70 kilo
 
vroem vroem vroem
Neonlampje 30-6-2002?21:49 Print reply

Posts: 14825
helium balonnetjes
 
Siepie Wokkel 30-6-2002?23:45 Print reply
Posts: 3888
het voordeel van een lichtere fiets, is wel dat hij wenbaarder is, net als een puchje zeg maar, daar kun je lekker mee smijten enzo
 
-=[Feel the power of Derbi]=-

Dit topic is 1307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved