Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nieuwe binnenpoten of opnieuw laten richten???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #44765 - Nieuwe binnenpoten of opnieuw laten...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommercrazy 24-8-2007 8:47 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
Ong 90 graden is dit

____/








lijkt me sterk dat dat ooit nog stevig blijft

Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 24-8-2007 om 8:46 uur.

Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 24-8-2007 om 8:46 uur.


Gewoon wat verhitten en terug buigen

 
Vuile Beunkoe 24-8-2007 9:17 Print reply

Posts: 6114
ja hoor :')

Ik zou op zoek gaan naar een setje nieuwe poten, desnoods een nieuw vorkje.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
gerwin88 24-8-2007 9:18 Print reply

Posts: 5197
ik zou liever mn geld in de zak houden en een ander (van een ouder typ oid) voorvorkje opzoeken en deze pas maken.

 
VW rider for live
Pau1 24-8-2007 10:00 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
ja hoor :')

Ik zou op zoek gaan naar een setje nieuwe poten, desnoods een nieuw vorkje.

Poten zijn zoals gezegd niet te vinden (wel originele van derbi, maar die kosten 265 euro per stuk), dus ga denk idd maar op zoek naar 2ehands voork
 
nix 24-8-2007 15:14 Print reply
Posts: 253
Moest ik jou zijn zou ik een 2dehands vork kopen. Je originele laten rechtbuigen heeft altijd zijn gevolgen. Zoals je al zei, kleine scheurtjes die ontstaan door het terugbuigen, en als je brommer buiten slaapt, kan het zijn dat je binnen de kortste keren roest op de plaats krijgt waar hij terug is gebogen.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
Almer 24-8-2007 16:00 Print reply

Posts: 3325
Heeft een Paioli andere eigenschappen dan een Marzocchi?
Anders zou ik die erin zetten... 't Is toch gewoon een kwestie van dezelfde diameter poten, dat je ze gewoon door je kroonplaat steekt en vastdraait?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
benellifan 24-8-2007 17:29 Print reply
Posts: 1553
ik zou ze gewoon laten richten bij nico bakker in heerhugowaard hebben er veel ervaring mee en als het niet kan zeggen ze het ook gewoon eerlijk.

MVG Frans
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Harold 24-8-2007 17:41 Print reply

Posts: 1052
Zijn heel goed te richten hoor, ook wel zelf te doen als je een stevige werkbank/ bankschroef hebt en een grote vlakke tafel om hem overheen te rollen (om te kijken of hij weer recht is).
Ik heb het een paar keergedaan, en met een beetje gedult kun je ze weer kaarsrecht krijgen.

iigv niet warmstoken lijkt mij, want het zit een hardchromen laag overheen, lijkt me niet dat het daar tegen kan.

Die oude crossmotors die telescoop poten hebben zijn ook heel snel krom. Die draaien vaak de poten naar een paar wedstrijden om zodat ze weer terug buigen. Die knappen zomaar niet af na een paar keer buigen.

lijkt me iigv het proberen waard, als dat nu echt niet lukt kun je nog is naar een andere kijken.
 
Pau1 24-8-2007 18:36 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Heeft een Paioli andere eigenschappen dan een Marzocchi?
Anders zou ik die erin zetten... 't Is toch gewoon een kwestie van dezelfde diameter poten, dat je ze gewoon door je kroonplaat steekt en vastdraait?

Ja, maar die diameter van paioli en marzocchi is dus verschillend
 
Gradje 24-8-2007 19:01 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pau1
[...]

Ja, maar die diameter van paioli en marzocchi is dus verschillend


Misschien dan ook meteen die kroonplaten van een paioli nemen.
Ik weet niet of dit een optie is qua prijs, maar dat zou dan de oplossing kunnen zijn.
 
Pau1 24-8-2007 19:13 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]


Misschien dan ook meteen die kroonplaten van een paioli nemen.
Ik weet niet of dit een optie is qua prijs, maar dat zou dan de oplossing kunnen zijn.

Doe ik ook, want anders zou het ook niet passen
 
Pau1 24-8-2007 19:22 Print reply

Posts: 418
Heb een voorvork op het oog (advertentie waar erik mee aan kwam zetten http://www.marktplaa...Im1fRN33B9WLOlA%253D
Vraagprijs is 150 euro, ik krijg een complete vork met kroonplaten, enz. Wat zou een redelijk prijs zijn??


Dit bericht is gewijzigd door Pau1 op 24-8-2007 om 19:25 uur.
 
Gradje 24-8-2007 20:12 Print reply

Posts: 1181
http://motor-brommer...XQE%3D&fta_ind=6

Past deze voorvork wel in je kroonplaten? Deze is dikker dan de Paioli.



Dit bericht is gewijzigd door Gradje op 24-8-2007 om 20:13 uur.
 
Pau1 24-8-2007 21:53 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
http://motor-brommer...XQE%3D&fta_ind=6

Past deze voorvork wel in je kroonplaten? Deze is dikker dan de Paioli.



Dit bericht is gewijzigd door Gradje op 24-8-2007 om 20:13 uur.

Nee, tuulrijk niet , als de paioli niet past, dan deze zeker niet.
btw, die is al verkocht
 
Bart-Derbi 24-8-2007 21:55 Print reply

Posts: 6497
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
Marcel RS50 heeft een Sebac eringebeunt, en zn oude misschien nog wel over.


 

Dit topic is 5658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved