Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Max optrekken Min snelheid hoe ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1314 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44755 - Max optrekken Min snelheid hoe ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rugie 23-8-2007 16:48 Print topicpost

Posts: 511
Ik had wat vraagjes over een honda nsr.
Mijn honda heeft zn half jaar stil gestaan, maar na flink sparen kan ik er weer tegenaan.
Het belangrijkste wat ik nu wil veranderen is dat ik niet zo hard wil gaan ongveer 70/80, maar wel senl wil optrekken.
Ik heb echter geen ideen om de kracht van de motor vooral naar het optrekken te laten gaan behalve de tandwielen natuurlijk.
Kunnen jullie me helpen ?
Verzin er gerust een setup bij.De huidige setup is:
70cc mallossi(metero zuiger) standaard carb, Proma of techno uitlaat, voor de rest is alles standaard.
Nog een klein vraagje past een 50cc cilinderkop op een 70cc ?

Dank u
 

Viertakt 23-8-2007 16:49 Print reply

Posts: 3586
18mm carb er op gooien.
 
Viertakt uber alles.
driver004 23-8-2007 16:49 Print reply

Posts: 3418
50 kop gaat wel maar 70 is beter voor trekkracht oa

dan nog een 18 keihin erop en snelle uitlaat dat loopt die al een stuk harder
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Jelle rs50 23-8-2007 16:59 Print reply
Posts: 521
Hoezo snellere uitlaat? Je kunt beter een 50cc belg halen, 18mm, 13-45 als twv. Dan zit je zo rond de 75
 
driver004 23-8-2007 17:08 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Hoezo snellere uitlaat? Je kunt beter een 50cc belg halen, 18mm, 13-45 als twv. Dan zit je zo rond de 75


pff zon ge2 geval verliest van een mallosi

hij heeft al een mallosi dus waarom een ge2 halen?

gewoon 18 keihin erop en andere pijp klaar
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Viertakt 23-8-2007 17:11 Print reply

Posts: 3586
Zover ik weet is de Ge2 cilinder nogal laagtoerig tov de malossi, dus wint wint hij op het vlak wat TS wil qua koppel.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-8-2007 om 17:12 uur.
 
Viertakt uber alles.
driver004 23-8-2007 17:13 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Zover ik weet is de Ge2 cilinder nogal laagtoerig tov de malossi, dus wint wint hij op het vlak wat TS wil qua koppel.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-8-2007 om 17:12 uur.


jah een 70 mallosi met 18 keihin en ori uitlaat loopt ong. 80 en heeft een bult koppel
en dat wil hij dus

dus vergeet die snelle pijp!!
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Viertakt 23-8-2007 17:16 Print reply

Posts: 3586
Knijpt die ori pijp van de NSR hem dan niet verschrikkelijk?
 
Viertakt uber alles.
Rugie 23-8-2007 17:27 Print reply

Posts: 511
Ten eerste bedankt voor de reacties sowieso een grotere carb dus, maar hij loopt met deze setup al 100.Ik wil hem echt niet harder laten gaan juist minder hard en meer trekkracht.
Welke vertanding raden jullie me aan ?
 
S1lv3r 23-8-2007 17:51 Print reply

Posts: 5213
een lichtere
 
honda fryslan 23-8-2007 18:59 Print reply

Posts: 1914
13 tegen 42/45..
als je echt snel wilt optrekken koop je een hpi en een 24mm oko oid.. en een je cilinderkop even uitdraaien natuurlijk.. proma uitlaatje loopt goed.. anders koop je een 80cc proma
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
- Han - 23-8-2007 19:02 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
13 tegen 42/45..
als je echt snel wilt optrekken koop je een hpi en een 24mm oko oid.. en een je cilinderkop even uitdraaien natuurlijk.. proma uitlaatje loopt goed.. anders koop je een 80cc proma


hij wil juist zachter dan de 100, dus wat jij allemaal zegt valt allemaal af.

Ik zou hem iets lichter vertanden. Maar niet te licht anders maakt die steeds overtoeren
 
<10.000 posts
honda fryslan 23-8-2007 19:06 Print reply

Posts: 1914
onzin..

van een hpi loopt je brommer een beetje snelle op top maar dat is wel met tandwielen te veranderen.. met een 24mm trekt je brommer ook een stuk sneller(en dat is wat hij wil!!) en de cilinderkop uitdraaien is gewoon beter dus valt helemaal niet af!
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Vuile Beunkoe 23-8-2007 20:03 Print reply

Posts: 6114
ori mbx blok eronder
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
HondaHeus 23-8-2007 20:35 Print reply

Posts: 1489
80 Zal je niet halen, daar is de Malossi gewoonweg te snel voor.
Zet er een Ge2 met lichte vertanding op, of een slomere 70 (geen id zo welke..).

Ori carb op 70 Malossi is ook af te raden..18mm liep lekker bij mij.
 
master3rnie 23-8-2007 23:56 Print reply

Posts: 601
trekkracht moet je een kleine carb hebben..
zodat je benzine mengsel optimaal is in de lage toeren..
en dat hij dan snel oppakt..
als je de 12mm gewoon goed afsteld dan is het niet schadelijk voor de cilinder..
tandwielverhouding inderdaad kleinst voor en grootst achter..


 

Dit topic is 1791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved