Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki er21

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44732 - Suzuki er21
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

julleke 4-9-2007 14:04 Print reply
Posts: 15
er zitten contactpuntjes achter. Heb al een manier gevonden om vliegwiel te verwijderen. Kan je me mss een goede website geven waarmee ik men ontsteking kan afstellen. Ik krijg idd geen vonkje of dergelijke te zien wanneer ik kick met de spoelkop tegen de cylinderkop aan.

Dit bericht is gewijzigd door julleke op 4-9-2007 om 14:07 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-9-2007 14:08 Print reply

Posts: 10835
als je zoiets ziet zitten dan zijn het contactpunten:


boven en onder zijn spoelen, links zie je de contactpunten en rechts de condensator.

ik zou de punten en condensator vervangen als ik jou was.

afstellen gaat globaal volgens dit:
http://www.puchmaxi....teking_afstellen.php

maar bij suzuki zal het wel anders zijn, heb zo'n ding nooit van dichtbij gezien dus kan het niet zeggen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
julleke 4-9-2007 14:33 Print reply
Posts: 15
kan het niet zijn dat de bobijn stuk is( dat ding waar waar de bougiedop vandaan komt)? hier zit er precies maar weinig actie in. Geen vonkje te zien of niets bij het aankicken

Dit bericht is gewijzigd door julleke op 4-9-2007 om 14:43 uur.
 
julleke 4-9-2007 15:42 Print reply
Posts: 15
Hoe kan je testen dat je bobijn stuk is?
Kan ik er een opzetten van een suzuki fa50(suzie) waarvan ik zeker weet dat ze werkt. Opschrift begint op die van mijn ER met 3c alsook op het vliegwiel. (Mss is dit een indicatie)
Heb eens naar vliegwiel gekeken, ziet er allemaal nog zeer proper uit, juist dat de rand aan de binnenzijde van de schelp die je er moet afhalen wel stoffig is.
 
julleke 4-9-2007 17:30 Print reply
Posts: 15
ik heb me laten vertellen dat 1 van de 2 spoelen voor de lage toeren is en de andere dan voor de hoge. Kan het dan niet dat deze van de lage toeren da stuk is, aangezien de bougie niet vonkt bij aankicken.
 
- Han - 4-9-2007 17:35 Print reply

Posts: 9667
1 is voord e ontsteking, andere voor licht

(ofja bij mt, zal wel bij elke brommer zijn)
 
<10.000 posts
julleke 4-9-2007 17:42 Print reply
Posts: 15
Iemand enig idee waar ik de juiste onderdelen voor deze ER nog kan vinden(contactpuntjes, spoelen, condensator, bobine..)? bij mijn lokale brommerwinkel kunnen ze me alvast niet helpen.
heb al gelezen dat je sommige dingen van een push kan kopen en deze dan monteren!!!! om welke delen gaat dit dan?

Mvg
 
ikkejw 4-9-2007 17:44 Print reply

Posts: 9886
contactpunte spul is redelijk universeel.. cdi's enzo zijn vaak minder uitwisselbaar
 
Preserve nature - Always wear a helmet
julleke 4-9-2007 20:42 Print reply
Posts: 15
(ik heb geen cdi.)

Met een nieuwe bougiedop geeft hij terug vonkjes. Nu heb ik terug sproeier 78 staan en de gasnaald zo laag mogelijk in de vlotterkamer maar toch zit ik nog steeds met het idee dat de brommer verzopen staat en dus pas kan draaien eens boven de 4000. Er is vocht(benzine) in de slang naar de luchtfilter alsook is de carburator nat. Heb er eens de luchtfilter afgedaan en juist met de slang proberen starten, hier komen bij het aanlopen zo een paar doffe knallen uit een rookwolkjes.



(Ik kan toch moeilijk nog naar een kleinere sproeier gaan?? piston is 47mm en de originele slag)

Dit bericht is gewijzigd door julleke op 5-9-2007 om 11:17 uur.
 

Dit topic is 3480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved