Elco |
21-8-2007 21:33 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: julleke
Men brommer heeft lange tijd stil gestaan(suzuki er21 met 70cc en sproeiermaat 7).Nu heb ik de vlotterbak en leidingen eens gekuist maar toch heb ik een probleem.Men brommer wil enkel starten als ik hem aanloop en minstens 2500 toeren haal(hard lopen). Ik moet men stationairschroef helemaal indraaien anders blijft hij niet lopen ook, hij zit nu stationair op 3500 anders valt hij dood.Brommer heeft weinig vermogen en valt regelmatig stil tijdens het rijden. Je kan hem wel direct weer aanduwen en even verderrijden. De bougiekleur is mooi bruin , er steekt momenteel een BH7s ngk in.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Mvg Grégory
is je bougie niet te lichte hittegraad. ik heb een brs9 in me derbi, en sproeier maat 7? begrijp ik niet, normaal heb je maten, 70 73 75 etc etc.
|
|
|
|
Streethonda |
22-8-2007 0:06 |
Posts: 2114 |
sproeier maat 7 zou niet goed zijn beter stop je er 70 in en je hebt het over 70cc dan kun je beter rond de 90 gaan zoeken, stel je brom ook beter af kijk wat hij doet en ga van daar uit verder
|
|
|
|
ikkejw |
22-8-2007 0:08 |
Posts: 9886 |
Sproeier 7 is oudere (Bing?) maat right?
Heb je nog wel goeie compressie? zuigerveren niet versleten?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
julleke |
22-8-2007 10:49 |
Posts: 15 |
Bij een een te hoge hittegraad heb ik het probleem dat de bougie snel "nat" wordt en dus kapot gaat. Wanneer ik er een bh8s insteek mag ik deze meestal na een week vervangen, wrs omdat hij zo slecht start en hij dan dikwijls eens verzopen staat. En van die sproeiermaat, er staat 78 op de sproeier, het laatste cijfer was wat vuil en had ik niet gezien
Mvg
Dit bericht is gewijzigd door julleke op 22-8-2007 om 14:15 uur.
|
|
|
|
julleke |
22-8-2007 13:11 |
Posts: 15 |
welke bougie raden jullie mij trouwens aan om te gebruiken?
(wat is trouwens het verschil tussen br7s en b7hs??)
|
|
|
|
Shifty |
22-8-2007 14:04 |
Posts: 1113 |
als hij erg lang stil heeft gestaan en wel goed reed, even je bougie vervangen.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
julleke |
22-8-2007 14:19 |
Posts: 15 |
Vroeger reed hij wel deftig maar starten heeft hij altijd al moeilijk gedaan. Heb eens wat research gedaan en kom tot de veronderstelling dat ik een best een bP7hs ngk zou steken. Welke sproeiermaat zou goed zijn en is deze huidige 78 wel te klein?(de kleur van de bougie is wel inorde) Ik hoor steeds een kleine plof als hij uitvalt tijdens het rijden en dan is de bougie een beetje vochtig als ik ze uitdraai.
kga vandaar de carb eens uitkuisen met remreiniger en kijken wat het geeft.
greets Grégory
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
22-8-2007 15:50 |
Posts: 10835 |
heeft zo'n ding niet nog contactpuntjes?
maak dat eerst eens in orde. goede afstelling van de puntjes merk je meteen op goed starten e stationair lopen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
julleke |
22-8-2007 18:56 |
Posts: 15 |
heb de carburator grondig gekuist maar zonder resultaat. Heb wel wat extra zaken opgemerkt. Als ik er de uitlaat van haal en ik hou men hand voor het gat, dan hangt het vol spetters met onverbrand mengsel(zwarte spetters). alsook is de uitlaat vrij vochtig. Tevens moet ik de bougie om de paar minuten reinigen met remreiniger anders wilt hij zelf niet aanslaan.
Eens hij weg is moet je hem boven de 4000 toeren houden anders valt hij stil.
(Iemand een goede site voor het afstellen van die soort ontstekingen)
De sproeiergrootte zal ik morgen vergroten maar dit zou toch het probleem niet mogen zijn aangezien hij juist in hoge toeren wanneer deze volledig openstaat blijft draaien en de bougie een mooie kleur heeft.
Dit bericht is gewijzigd door julleke op 22-8-2007 om 19:12 uur.
|
|
|
|
julleke |
22-8-2007 21:16 |
Posts: 15 |
ik denk dat ik de oorzaak heb. Het Zuigersegment was kapot, er ontbrak een stukje waardoor er wrs te weinig compressie was. Nu is er ook een stukje tussen de 2 ringen van de zuiger zelf afgebroken. Het zal dus een nieuwe zuiger worden. Nu is mijn vraag waarom mijn piston na +-300 km al stuk is.Kan dit te maken hebben met de warmte van het blok en dus de keuze van bougie? mss beter een 8 nemen en een grotere sproeier??
|
|
|
|
Bromvlieg |
23-8-2007 10:34 |
Posts: 782 |
Denk te arm afgesteld, en zo kapot gelopen.
bij standaard cilinder ngk bp6es of nikkon w20ep, bij overhitting kan je ook ngk bp7es of nikkon w22ep gebruiken.
bij ori carb mikuni 12 , hoofdsproeier 70, stat. sproeier 17.5, sproeiernaald 3d4-2, naaldsproeier E4
Ik heb een werkplaatshandboek liggen, dus als je iets wil weten vraag je me het maar.
Dit bericht is gewijzigd door Bromvlieg op 23-8-2007 om 11:05 uur.
|
|
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen |
|
julleke |
4-9-2007 12:16 |
Posts: 15 |
Heb gisteren nieuwe piston etc.gestoken. Vandaag een sproeier (90 ipv 78 op jullie aanraden) gaan halen maar tevergeefs. Ik denk dat de brommer weinig of geen benzine krijgt in de cylinder. De bougie staat na een hele tijd kicken en aanduwen amper vochtig maar de carburator en de slang naar de luchtfilter zijn wel nat alsook de vlotterbak is goed gevuld!!!! Bij het aanlopen begint hij pas mee te draaien wanneer ik -+ 4000 toeren haal en veel gas bijgeef+chocke maar zelf wil hij nog niet draaien.
Eerst dacht ik dat het de stationairsproeier was die nog vuil zou geweest zijn maar dit was niet.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
mvg
ps: ik zit met originele carb, 12mm denk ik
Dit bericht is gewijzigd door julleke op 4-9-2007 om 12:21 uur.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
4-9-2007 12:57 |
Posts: 10835 |
heb je de ontsteking inmiddels al nagekeken?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
julleke |
4-9-2007 13:23 |
Posts: 15 |
ik heb al een aantal posts en faqs gelezen maar er zijn er niet veel die me duidelijk uitleggen wat ik moet doen. Ik krijg er trouwens het vliegwiel(de bovenste ronde) niet af. Die vijs goed vast en ik kan er geen kracht opzetten aangezien het vliegwiel meedraait.
mss kan je me wat tips geven hoe ik tewerk kan gaan
Mvg
ps; ik heb er terug sproeier 78 ingestoken en de brommer draait maar terug enkel boven de 4000 toeren, wanneer ik hem laat zakken valt hij dood. Ik laat hem dus liever niet teveel draaien aangezien dit toerental voor een nieuwe zuiger nog niet echt optimaal is.
Dit bericht is gewijzigd door julleke op 4-9-2007 om 13:24 uur.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
4-9-2007 13:40 |
Posts: 10835 |
kun je door het vliegwiel kijken en zien of er contactpuntjes op zitten?
heb zelf nooit aan een er gewerkt dus weet niet zeker
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|