Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - topsnelheid Honda ss50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44715 - topsnelheid Honda ss50
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelle rs50 21-8-2007 15:59 Print reply
Posts: 521
Een 50cc laat je makkelijk 80 a 90 lopen. kijk trouwens ook eens of je gaskabel je gasnaald er wel helemaal uit trekt. ( was bij mij ook niet zo, veel vermogen verlies!) alle begrenzer zijn eruit, ook ej luchtfilter begrenzing?
 
TSX.maxi S....... 21-8-2007 15:59 Print reply
Posts: 511
wat is de standaart inlaat diameter van een ss50 dan. ik dacht zelf iets 17mm
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
Lucass50 21-8-2007 16:08 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Een 50cc laat je makkelijk 80 a 90 lopen. kijk trouwens ook eens of je gaskabel je gasnaald er wel helemaal uit trekt. ( was bij mij ook niet zo, veel vermogen verlies!) alle begrenzer zijn eruit, ook ej luchtfilter begrenzing?


aan de gaskabel ligt het denk ik niet. maarhe goede tip, ik zal er op letten als ik hem los haal. luchtfilterbegrenzing? waar zit die ingebouwd dan? in je luchtfilter?
 
TSX.maxi S....... 21-8-2007 16:15 Print reply
Posts: 511
he lucas om ff te controleren of die bovenin komt moet je ff heel snel (als die uitstaat) volgas geven en als je hoort tikken opent die de hele gasschuif.

 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
Lucass50 21-8-2007 16:17 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
he lucas om ff te controleren of die bovenin komt moet je ff heel snel (als die uitstaat) volgas geven en als je hoort tikken opent die de hele gasschuif.




gecheckt, je hoort hem tikken. en gasschuif gaat helemaal open,
 
TSX.maxi S....... 21-8-2007 16:18 Print reply
Posts: 511
dus dat is zit goed en filter is denk ik niet begrenst want heb powerfilter gevalletje


die heeft er mischien nooit gezeten een begrenser

Dit bericht is gewijzigd door TSX.maxi S....... op 21-8-2007 om 16:21 uur.
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
Lucass50 21-8-2007 16:20 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
dus dat is zit goed en filter is denk ik niet begrenst want heb powerfilter gevalletje



en hij zou het er heus wel afgehaald hebben toen hij die 18 mm erop zette
 
Scorp 21-8-2007 17:07 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
uitlaat maakt niet veel uit, geeft alleen takke herrie.( het is mooi geluid maarja de politie vind van niet)

wat je mischien kan doen is je achtertandwiel te verandere van 41 naar 45 ofzo. dan trek ff wat sneller op en komt die toch goed op toeren in ze 4 en dat die hem dan goed doortrekt.

en ze 4de versnelling is geen overdrive. alleen bij standaart brommer.




grotere uitlaat erop, ik had 't zelfde probleem.. snelle uitlaat erop gezet en hij haalt nu makkelijk de 70, en ik heb 16mm carbo..
had eerst ook 16mm met std uitlaat, ik kwam niet een aan de 60, niet met zware of lichte tvh.. probeer een snelle uitlaat en dan je carb ffe afstellen weer..
 
Lucass50 21-8-2007 17:35 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scorp
[...]



grotere uitlaat erop, ik had 't zelfde probleem.. snelle uitlaat erop gezet en hij haalt nu makkelijk de 70, en ik heb 16mm carbo..
had eerst ook 16mm met std uitlaat, ik kwam niet een aan de 60, niet met zware of lichte tvh.. probeer een snelle uitlaat en dan je carb ffe afstellen weer..



danku, dus vertanding helpt volgens jou niet veel? wat voor uitlaat heb je er nu onder hangen dan? en wat is de beste uitlaat om eronder te hangen. bomber? v8? bovenlangs?

mvg Lucas,

 
benellifan 21-8-2007 17:59 Print reply
Posts: 1553
ik heb zelf een ss50 dus zal je even mijn ervaringen geven

cdi ontsteking is electronische ontsteking dus dat heb je al
Stel je kleppen af op inlaat 0.05mm en uitlaat 0.08mm
zorg voor de originele tandwielverhoudingen dit is 14 voor en 42 achter
Stel de ontsteking goed af doe er een goede bougie in
Stel de carburateur perfect af en met de originele uitlaat kan je de 85 op ori teller halen en je hebt weinig last van tegenwind
al heb je dan nog geen top van 85 klopt of 1 van de vorige dingen niet of je hebt iets aanlopen of er is iets mis met je blok

suc6 met het probleem

je hoeft niet te zoeken naar begrensers want dat is de ontsteking
Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 21-8-2007 om 18:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 21-8-2007 om 18:08 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
TSX.maxi S....... 21-8-2007 18:10 Print reply
Posts: 511
lucas heeft contactpunt ontstekking en die is maximaal vervroegt
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
benellifan 21-8-2007 18:12 Print reply
Posts: 1553
wat voor vliegwiel heeft hij want de begrensing zit in het vliegwiel he
al heeft hij een verlatende zou een vervroegende veel verschil maken en die moet je niet vastzetten!!
alleen verlatende vliegwieltjes vastzetten

als ie contactpunten heeft heeft hij dus geen cdi ontsteking btw

uitlaat enz is ook het probleem niet bij 4takt speelt de uitlaat lang niet zon grote rol als bij een 2takt tevens kan de ori uitlaat ook op een 110cc blokje zonder prestatieverlies vergeleken met een motorsport uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 21-8-2007 om 18:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 21-8-2007 om 18:13 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Lucass50 21-8-2007 19:33 Print reply

Posts: 80
de brommer is naar johannes van 4stroke geweest

hij heeft de ontstekking max vervroegt
18mm carb gemonteerd en afgeslet ik ga ervan uit dat het goed is.
en hij had 12 tands gemonteerd maar dat gaf in ze 4 te veel toern later is er 13 opgekomen maar zelfde snelheid minder toeren.

hoe het met de ontstekking zit weet ik niet is gewoon orginele kontakt punt 6v volgens mij.


Wat is de voor een standaart kop de inlaat afmetingen.
dat wil ik graag weten omdat messchien de inlaat 12mm is en dan 18mm erachter geen zin heeft


Dit bericht is gewijzigd door Lucass50 op 21-8-2007 om 19:40 uur.
 
Vehikel 21-8-2007 19:50 Print reply

Posts: 2903
Als je echt sneller wil gaan, zou ik voor een vervroegend vliegwiel gaan, is zo gemonteerd en scheelt aanzienlijk.
Een andere uitlaat maakt niet zo veel uit hoor, dus daar zou ik sowieso niet in inversteren. Origineel werden de Hollandse Ss50's alleen op het vliegwiel begrenst.
Powerfilter moet goed zijn, mijn Ss werd er een stuk feller van
Ik zou kijken of er een bredere inlaat kanaal op kan, misschien wordt 'ie daar op geknepen.

Ik zou de kop ook niet bewerken, dat doet ook niet zo heel veel, mits je het professioneel laat doen op een flowbank natuurlijk.
Dan kan je beter een snelle nokkenas monteren, kost iets van 50 euro en is zo gemonteerd. Dat lijkt me een betere optie dan je kop bewerken.

Maar een Ss met jouw set-up moet zeker 80 kunnen lopen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Lucass50 21-8-2007 20:10 Print reply

Posts: 80
ik zouw echt niet weten wat voor vliegwiel erop zit alleen dat die max vervroegt.
(Moet je dan iets aanpassen aan je vliegwiel dat je dan de ontstekking ontgrenst)

ja ik verwacht ook veel meer hier van en het gek is ook 12 of 13 tands de sneheid is het zelfde.
in ze 4 wil die gewoon niet goed door trekken

vehikel:
wat bedoel je met kijken of er een breder inlaat kanaal op kan (bedoel je daarmee spruitstuk of iets in de kop)
johannes had over snel nokkas àE200.

kan ik het spruitstuk zo losdraaien zonder dat de pakking vervangen moet worden zit er nu 200km op??

Dit bericht is gewijzigd door Lucass50 op 21-8-2007 om 20:12 uur.
 

Dit topic is 13501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved