Jelle rs50 |
21-8-2007 15:59 |
Posts: 521 |
Een 50cc laat je makkelijk 80 a 90 lopen. kijk trouwens ook eens of je gaskabel je gasnaald er wel helemaal uit trekt. ( was bij mij ook niet zo, veel vermogen verlies!) alle begrenzer zijn eruit, ook ej luchtfilter begrenzing?
|
|
|
|
TSX.maxi S....... |
21-8-2007 15:59 |
Posts: 511 |
wat is de standaart inlaat diameter van een ss50 dan. ik dacht zelf iets 17mm
|
|
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie |
|
Lucass50 |
21-8-2007 16:08 |
Posts: 80 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Een 50cc laat je makkelijk 80 a 90 lopen. kijk trouwens ook eens of je gaskabel je gasnaald er wel helemaal uit trekt. ( was bij mij ook niet zo, veel vermogen verlies!) alle begrenzer zijn eruit, ook ej luchtfilter begrenzing?
aan de gaskabel ligt het denk ik niet. maarhe goede tip, ik zal er op letten als ik hem los haal. luchtfilterbegrenzing? waar zit die ingebouwd dan? in je luchtfilter?
|
|
|
|
TSX.maxi S....... |
21-8-2007 16:15 |
Posts: 511 |
he lucas om ff te controleren of die bovenin komt moet je ff heel snel (als die uitstaat) volgas geven en als je hoort tikken opent die de hele gasschuif.
|
|
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie |
|
Lucass50 |
21-8-2007 16:17 |
Posts: 80 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
he lucas om ff te controleren of die bovenin komt moet je ff heel snel (als die uitstaat) volgas geven en als je hoort tikken opent die de hele gasschuif.
gecheckt, je hoort hem tikken. en gasschuif gaat helemaal open,
|
|
|
|
TSX.maxi S....... |
21-8-2007 16:18 |
Posts: 511 |
dus dat is zit goed en filter is denk ik niet begrenst want heb powerfilter gevalletje
die heeft er mischien nooit gezeten een begrenser
Dit bericht is gewijzigd door TSX.maxi S....... op 21-8-2007 om 16:21 uur.
|
|
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie |
|
Lucass50 |
21-8-2007 16:20 |
Posts: 80 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
dus dat is zit goed en filter is denk ik niet begrenst want heb powerfilter gevalletje
en hij zou het er heus wel afgehaald hebben toen hij die 18 mm erop zette
|
|
|
|
Scorp |
21-8-2007 17:07 |
Posts: 271 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
uitlaat maakt niet veel uit, geeft alleen takke herrie.( het is mooi geluid maarja de politie vind van niet)
wat je mischien kan doen is je achtertandwiel te verandere van 41 naar 45 ofzo. dan trek ff wat sneller op en komt die toch goed op toeren in ze 4 en dat die hem dan goed doortrekt.
en ze 4de versnelling is geen overdrive. alleen bij standaart brommer.
grotere uitlaat erop, ik had 't zelfde probleem.. snelle uitlaat erop gezet en hij haalt nu makkelijk de 70, en ik heb 16mm carbo..
had eerst ook 16mm met std uitlaat, ik kwam niet een aan de 60, niet met zware of lichte tvh.. probeer een snelle uitlaat en dan je carb ffe afstellen weer..
|
|
|
|
Lucass50 |
21-8-2007 17:35 |
Posts: 80 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scorp
[...]
grotere uitlaat erop, ik had 't zelfde probleem.. snelle uitlaat erop gezet en hij haalt nu makkelijk de 70, en ik heb 16mm carbo..
had eerst ook 16mm met std uitlaat, ik kwam niet een aan de 60, niet met zware of lichte tvh.. probeer een snelle uitlaat en dan je carb ffe afstellen weer..
danku, dus vertanding helpt volgens jou niet veel? wat voor uitlaat heb je er nu onder hangen dan? en wat is de beste uitlaat om eronder te hangen. bomber? v8? bovenlangs?
mvg Lucas,
|
|
|
|
benellifan |
21-8-2007 17:59 |
Posts: 1553 |
ik heb zelf een ss50 dus zal je even mijn ervaringen geven
cdi ontsteking is electronische ontsteking dus dat heb je al
Stel je kleppen af op inlaat 0.05mm en uitlaat 0.08mm
zorg voor de originele tandwielverhoudingen dit is 14 voor en 42 achter
Stel de ontsteking goed af doe er een goede bougie in
Stel de carburateur perfect af en met de originele uitlaat kan je de 85 op ori teller halen en je hebt weinig last van tegenwind
al heb je dan nog geen top van 85 klopt of 1 van de vorige dingen niet of je hebt iets aanlopen of er is iets mis met je blok
suc6 met het probleem
je hoeft niet te zoeken naar begrensers want dat is de ontsteking
Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 21-8-2007 om 18:01 uur.
Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 21-8-2007 om 18:08 uur.
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
TSX.maxi S....... |
21-8-2007 18:10 |
Posts: 511 |
lucas heeft contactpunt ontstekking en die is maximaal vervroegt
|
|
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie |
|
benellifan |
21-8-2007 18:12 |
Posts: 1553 |
wat voor vliegwiel heeft hij want de begrensing zit in het vliegwiel he
al heeft hij een verlatende zou een vervroegende veel verschil maken en die moet je niet vastzetten!!
alleen verlatende vliegwieltjes vastzetten
als ie contactpunten heeft heeft hij dus geen cdi ontsteking btw
uitlaat enz is ook het probleem niet bij 4takt speelt de uitlaat lang niet zon grote rol als bij een 2takt tevens kan de ori uitlaat ook op een 110cc blokje zonder prestatieverlies vergeleken met een motorsport uitlaat
Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 21-8-2007 om 18:12 uur.
Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 21-8-2007 om 18:13 uur.
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Lucass50 |
21-8-2007 19:33 |
Posts: 80 |
de brommer is naar johannes van 4stroke geweest
hij heeft de ontstekking max vervroegt
18mm carb gemonteerd en afgeslet ik ga ervan uit dat het goed is.
en hij had 12 tands gemonteerd maar dat gaf in ze 4 te veel toern later is er 13 opgekomen maar zelfde snelheid minder toeren.
hoe het met de ontstekking zit weet ik niet is gewoon orginele kontakt punt 6v volgens mij.
Wat is de voor een standaart kop de inlaat afmetingen.
dat wil ik graag weten omdat messchien de inlaat 12mm is en dan 18mm erachter geen zin heeft
Dit bericht is gewijzigd door Lucass50 op 21-8-2007 om 19:40 uur.
|
|
|
|
Vehikel |
21-8-2007 19:50 |
Posts: 2903 |
Als je echt sneller wil gaan, zou ik voor een vervroegend vliegwiel gaan, is zo gemonteerd en scheelt aanzienlijk.
Een andere uitlaat maakt niet zo veel uit hoor, dus daar zou ik sowieso niet in inversteren. Origineel werden de Hollandse Ss50's alleen op het vliegwiel begrenst.
Powerfilter moet goed zijn, mijn Ss werd er een stuk feller van
Ik zou kijken of er een bredere inlaat kanaal op kan, misschien wordt 'ie daar op geknepen.
Ik zou de kop ook niet bewerken, dat doet ook niet zo heel veel, mits je het professioneel laat doen op een flowbank natuurlijk.
Dan kan je beter een snelle nokkenas monteren, kost iets van 50 euro en is zo gemonteerd. Dat lijkt me een betere optie dan je kop bewerken.
Maar een Ss met jouw set-up moet zeker 80 kunnen lopen.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Lucass50 |
21-8-2007 20:10 |
Posts: 80 |
ik zouw echt niet weten wat voor vliegwiel erop zit alleen dat die max vervroegt.
(Moet je dan iets aanpassen aan je vliegwiel dat je dan de ontstekking ontgrenst)
ja ik verwacht ook veel meer hier van en het gek is ook 12 of 13 tands de sneheid is het zelfde.
in ze 4 wil die gewoon niet goed door trekken
vehikel:
wat bedoel je met kijken of er een breder inlaat kanaal op kan (bedoel je daarmee spruitstuk of iets in de kop)
johannes had over snel nokkas àE200.
kan ik het spruitstuk zo losdraaien zonder dat de pakking vervangen moet worden zit er nu 200km op??
Dit bericht is gewijzigd door Lucass50 op 21-8-2007 om 20:12 uur.
|
|
|
|