Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - topsnelheid Honda ss50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44715 - topsnelheid Honda ss50
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 13499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lucass50 21-8-2007 10:10 Print topicpost

Posts: 80
hallo,

khad een vraagje hoe ik mijn honda ss50 sneller kan laten lopen dan 60 kmh. en dat ik rechtop kan zitten tegen de wind in :P


Setup:

50 cc
voortandwiel: 13 en soms 12
18 mm carb.
orginele laag uitlaat.
ontsteking CDI: staat op zn vroegst.

kwil geen 70 cc erop doen. ook geen snelle nokkenassen.
als ik de 12 tands erop heb dan is ie super hoog in toeren bij de 60(logisch)maar als ik de 13 tands erop zet, dan is bijna hetzelfde als met de 12 tands alleen in zn 4 blijft hij bij de 50 hangen en als je plat gaat liggen gaat ie net iets harder. en met tegenwind moek terug naar 3 maar das weer veelste hoog kdenk zelf dat 4 een soort van overdrive is. maar 4de versnelling heeft helemaal geen power

kan iemand mij helpen. alvast bedankt voor jullie reactie.
 

rik hulkenberg 21-8-2007 10:34 Print reply

Posts: 10029
kan je er geen andere uitlaat op doen
edit lama is 4takt

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 21-8-2007 om 10:34 uur.
 
Bonomel 21-8-2007 10:44 Print reply

Posts: 1363
snellere cilinder kop mischien
 
BMW
Jelle rs50 21-8-2007 10:50 Print reply
Posts: 521
Cilinder laten bewerken.
 
Bonomel 21-8-2007 11:02 Print reply

Posts: 1363
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Cilinder laten bewerken.

heeft weinig zin bij een 4 takt
 
BMW
Suzuki-SLK Rijder 21-8-2007 11:05 Print reply

Posts: 3167
Helpt een dikkere uitlaat niet? Of post ik nou weer iets wat gequote gaat worden?
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Lucass50 21-8-2007 11:50 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Helpt een dikkere uitlaat niet? Of post ik nou weer iets wat gequote gaat worden?


ik denk dat je wel gelijk kan hebben, want als ik de inlaat verander(18mm carburateur) moeek ook denk ik de uitlaat veranderen. wat denken jullie? maar moet tog veel meer uit een 50cc blok te halen zijn dan dit?

 
TSX.maxi S....... 21-8-2007 12:35 Print reply
Posts: 511
uitlaat maakt niet veel uit, geeft alleen takke herrie.( het is mooi geluid maarja de politie vind van niet)

wat je mischien kan doen is je achtertandwiel te verandere van 41 naar 45 ofzo. dan trek ff wat sneller op en komt die toch goed op toeren in ze 4 en dat die hem dan goed doortrekt.

en ze 4de versnelling is geen overdrive. alleen bij standaart brommer.

 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
al.bundy 21-8-2007 12:48 Print reply

Posts: 93
andere uitlaat,grotere carb,4 kleps kop,of gewoon een takegawa blok a10k euro kopen:P
 
no ma'am !!
Almer 21-8-2007 13:40 Print reply

Posts: 3325
Hmmmm, laat je cilinder hohnen, nieuwe zuiger met een paar nieuwe veren, uitlaat en carb, en haal je begrenzers eruit
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Lucass50 21-8-2007 14:37 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Hmmmm, laat je cilinder hohnen, nieuwe zuiger met een paar nieuwe veren, uitlaat en carb, en haal je begrenzers eruit


dat vink nu allemaal nog te duur. kehb al een nieuwe carburateur. en waar zit nog meer een begrenzer dan. ik dacht alleen in de ontsteking

 
-Tom- 21-8-2007 14:45 Print reply

Posts: 4151
Weet je zeker dat er niet iets fout zt kwa sproeierbezetting? Een standaard SS50 met vastgezet vliegwiel moet al iets van 60 km/h lopen
 
FTS Member
dirtbag 21-8-2007 14:47 Print reply
Posts: 76
kijk of je de inlaat en uitlaat kanalen kunt bewerken, dus vergroten en/of polijsten. een 18 mm carb heeft volgens mij lang niet zoveel effect als het inlaat kanaal maar 12 is.
Ik weet hoe groot jou inlaat kanalen zijn, maar ik weet wel dat je daar wel wat op kunt verdienen, en het voordeel is, als je een beetje handig bent, kun je het zelf doen.

mvg

db

 
Dargor 21-8-2007 15:28 Print reply

Posts: 1771
Electriese ontseking een std ss word het meest begrenst op ontsteking ik weet het het kost 200 euro of meer
maar dan rijd je brommer wel +- 80 met 50cc.
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
THE CRAZY DOCTOR 21-8-2007 15:47 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirtbag
kijk of je de inlaat en uitlaat kanalen kunt bewerken, dus vergroten en/of polijsten. een 18 mm carb heeft volgens mij lang niet zoveel effect als het inlaat kanaal maar 12 is.
Ik weet hoe groot jou inlaat kanalen zijn, maar ik weet wel dat je daar wel wat op kunt verdienen, en het voordeel is, als je een beetje handig bent, kun je het zelf doen.

mvg

db


ik heb een dremel maar kun je een topic ofzo laten hoe ze uitleggen hoe je het beste kunt polijsten
 
Lucass50 21-8-2007 15:57 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirtbag
kijk of je de inlaat en uitlaat kanalen kunt bewerken, dus vergroten en/of polijsten. een 18 mm carb heeft volgens mij lang niet zoveel effect als het inlaat kanaal maar 12 is.
Ik weet hoe groot jou inlaat kanalen zijn, maar ik weet wel dat je daar wel wat op kunt verdienen, en het voordeel is, als je een beetje handig bent, kun je het zelf doen.

mvg

db



bedankt voor je tip. ik denk dat je daar ook snelheid uit kan halen, maar lijkt me wel erg moeilijk om te doen.


Electriese ontseking een std ss word het meest begrenst op ontsteking ik weet het het kost 200 euro of meer
maar dan rijd je brommer wel +- 80 met 50cc.


wat houd dit precies in elektrische ontsteking. is dat hetzelfde als cdi ontsteking. en hoe werkt dat? met bobine?


 

Dit topic is 13499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved