Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opties 's kop lc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44711 - opties 's kop lc
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 20-8-2007 22:35 Print reply
Posts: 5327
het lijkt of dit kopje beetje rot is rond de waterkanalen..? en je kunt ook nog wel met een iets kleinere oring weg zo te zien, dan heb je zowizo geen problemen..
 
tune tweak fiddle bang bummer
driver004 20-8-2007 22:35 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
en gewoon een koppakking? is dat niks?

(of heeft die o-ring een speciale reden ofzo)


nope ik vind dat gewoon kut werken kun je ook maar 1x gebruiken
+je hebt geen koppakingen in deze maat..
+kan niet omdat dan me squis verneukt is (zit nu al 1 pakking onder ) dan moet ik zonder rijden en dan is me squis nog veel te veel

dus dat valt af

ik morgen naar van houts mischien weten die een oplossing

@ de schout
is niet rot dacht ik ook meteen aan dus met hammertje overal ff geklopt maar niks geen scheurtjes oid..
en ring is best al dicht op verbradings kamer
deze foto is dat duidelijker te zien (ooh hier was die nog heel )
http://i117.photobuc...river004/jespul1.jpg
maar kan in priciepe wel maar ga tog liever voor losse verbrandings kamer of hele ander kop..
want het blijft een spijltje

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 20-8-2007 om 22:42 uur.
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
khpoppema 20-8-2007 22:50 Print reply

Posts: 3199
die ring dicht op de verbrandingskamer?

vind ik niet, mag wel minstens 1.5 tot 2 mm hebben, maar hier zie ik 5 mm.

wat is je boring?


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 20-8-2007 22:53 Print reply

Posts: 13700
http://i117.photobuc...iver004/IMG_1394.jpg

O-ring is enigste scheiding tussen verbrandingskamer en kvs kanaaltje aan de zijkant ?
 
driver004 20-8-2007 22:57 Print reply

Posts: 3418
rob jah en plakkaat vloeibare pakking

@khoppama (OID)
klopt me boring is erges vlak bij 53mm oid
weet niet zeker
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Vuile Beunkoe 20-8-2007 23:04 Print reply

Posts: 6114
dan vraag je om problemen he... door die druk vervormd je rubber gewoon.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
driver004 20-8-2007 23:06 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
dan vraag je om problemen he... door die druk vervormd je rubber gewoon.


jah hoe anders?
een andere cillinder heeft ook gewoon oring dus hoe moet je het dan maken volgens jou?

die o ring nu 2mm opschuiven dan hebje spijl van 3mm

 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 20-8-2007 23:07 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
rob jah en plakkaat vloeibare pakking

@khoppama (OID)
klopt me boring is erges vlak bij 53mm oid
weet niet zeker


Vloeibare werkt vrijwel nooit in koppaking, is druk te hoog. Verder zal dat het zijn waardoor die steeds knapt denks. Ene kant verbrandingskamer, andere kant meteen kvs.
 
De Schout 20-8-2007 23:08 Print reply
Posts: 5327
op 53mm moet je je oring er makkelijk in kunnen houden lijkt me. zijn mensen di emet oring @ ori kop rijden met 55 boring.. bruggetjes tussen koelkanaal en oring lijken totaal weg geslagen bij jouw kop..?
 
tune tweak fiddle bang bummer
driver004 20-8-2007 23:08 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Vloeibare werkt vrijwel nooit in koppaking, is druk te hoog. Verder zal dat het zijn waardoor die steeds knapt denks. Ene kant verbrandingskamer, andere kant meteen kvs.


tja hij lekt nooit ofsow
maar water kon niet tegen de ring aan omdat er nog vloeibare pakking zat (dikkelaag)
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Vuile Beunkoe 20-8-2007 23:09 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


jah hoe anders?
een andere cillinder heeft ook gewoon oring dus hoe moet je het dan maken volgens jou?

die o ring nu 2mm opschuiven dan hebje spijl van 3mm



druk van k weet niet hoe hoog in je cil, rubber ring, en dan kvs. Gevolg, rubber vervormd , en kvs + cil staan in open verbinding. Spijltje zal je zoiezo moeten hebben, deze kop kan je dus imo wegflikkeren.

tenzij je een normale pakking monteert, en je kop rondom afdraait dat die er netjes omheen valt.

edit

op foto van JH zie ik nog wel spijltjes? En op jou foto niet?

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 20-8-2007 om 23:10 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
driver004 20-8-2007 23:12 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
op 53mm moet je je oring er makkelijk in kunnen houden lijkt me. zijn mensen di emet oring @ ori kop rijden met 55 boring.. bruggetjes tussen koelkanaal en oring lijken totaal weg geslagen bij jouw kop..?


ja klopt ik haalde kop eraf lagen de spijltjes in me koelkanaal van me cil

maar die 55mm met wat voor setup? extreem getuned oid?

mijn setup voor de duidelijk heid

mbx 80 blok

ge3 cillinder behoorlijk getuned boring ong 90cc
opmaat kop
28 pwk
zelfmaak spruit (precies gericht @ inlaat/boosters)
cr80 membraam
opmaat pijp
hpi
ding heeft echt veel kompressie en dikke terugslag

ik kreeg hem alleen niet aan geduwd in ze 3/4 moest met 2 man 1 erop 2de duwen..


@hell jah daar was die nog heel..
lees topic ofsow

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 20-8-2007 om 23:13 uur.
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Vuile Beunkoe 20-8-2007 23:18 Print reply

Posts: 6114
niet boos worden :/

dat was gewoon niet echt duidelijk.

mgoed, je had dus of een slechte kwaliteit kop, of te hoge compressieverhouding.

edit

mogelijke oplossing, beetje uitdraaien de kop, nieuwe alu ring erin persen, en weer oring groef erin? Maar dat is net zo veel werk als uitdraaien voor een nieuwe binnenkop...

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 20-8-2007 om 23:21 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
driver004 20-8-2007 23:24 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
niet boos worden :/

dat was gewoon niet echt duidelijk.

mgoed, je had dus of een slechte kwaliteit kop, of te hoge compressieverhouding.

edit

mogelijke oplossing, beetje uitdraaien de kop, nieuwe alu ring erin persen, en weer oring groef erin? Maar dat is net zo veel werk als uitdraaien voor een nieuwe binnenkop...

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 20-8-2007 om 23:21 uur.

idd
maar morgen ga ik eens informeren bij van houts
die zullen best wel een oplossing hebben

dus deze kop kan bij de souveniers @ kamer of worden hergebruikt als donor voor kop met losse verbrand kamer..
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
John Huijben 21-8-2007 15:30 Print reply

Posts: 2433
Ziet er niet zo best uit.
Dit is een andere mbx kop die ik heb uitgedraaid voor een 110 malossi.
zit dezelfde oring in dan bij jou, met nog n grotere boring ook



die is wel heel gebleven, dus mischien dat er bij jou iets anders aan de hand is.
neemt niet weg dat zon kop eigenlijk net iets te krap is.
wat mischien wel een idee is, is om met een normale koppakking te rijden.
Om de squish goed te krijgen kun je dan je kop in de koppakking laten vallen.
Dit heb ik eens bij een NSR50 kop toegepast



squish is dan ook goed, en je kop blijft steviger op deze manier.
zo is ook geen vloeibare pakking nodig om de buitenrand af te dichten.
wel moet zon koppakking vervangen worden als je de kop demonteerd, en n O-ring kun je nogal ns hergebruiken , kosten geen zak ook.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 5748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved