Zit hier met een probleempje wat al een paar keer voorgekomen is.
Heb een Mt5 met mt8 blok, had daarop een orginele 80cc waarvan 2 keer het zuigerveertje brak onder het rijden.
Na deze cilinder vervangen te hebben voor een 125cc athena en ik daarmee enkel een paar keer in de straat heb gereden, hij weer vreemdt ging doen en bij nader inzien weer! het zuigerveertje kapot is bij de slotjes.
Heeft iemand hier een goede verklaring voor?
Ben niet van plan constant nieuwe veren te halen.
Wat het mischien kan zijn maar ik niet zeker weet, het bovenste ophang punt van de cilinder zit niet vast.
Kan dit een oorzaak zijn?
Mischien mensen met ervaring.?
Grt. Alex
Dit bericht is gewijzigd door Henny op 20-8-2007 om 19:36 uur.
kijkeven als je de zuiger door je cilinder haalt of de slotjes niet in een poort oid happen, want dat kost idd veren,zet met een markeerstift even een streepje bovenop je zuiger daar waar de slotjes zitten,dan kan je dat in elk geval uitsluiten,succes!
Het is niet de eerste keer dat ik cilinder monteer
De zuiger hoort er toch op 1 manier in, met het pijltje naar de uitlaat.
Dus lijkt me als je het ook netjes monteert en laat warm draaien steeds er weinig mis kan gaan.
Smering had hij overigens ook niet te weinig.
Neem aan dat de smering goed is...
Maar dat het steeds hetzelfde is bij verschillende cilinders, misschien is je krukas niet helemaal goed meer.
Kleine kromming kan veel schade aanrichten, ff uitballnceren / uitlijnen.
Heb je er wel opgelet dat de zuigerveren er niet op z'n kop erop zitten? Ik weet niet zeker of het kan bij een Mb, iig kan je het zien aan de uitsparing aan de uiteinden van de zuigerveren, die uitsparing moet over het puntje in de zuiger komen.
Maar is het niet slim om die ophangpunt gewoon vast te zetten om alles uit te sluiten?
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...