Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuigerveer honda mt8

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44706 - Zuigerveer honda mt8
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henny 20-8-2007 19:35 Print topicpost

Posts: 456
Zit hier met een probleempje wat al een paar keer voorgekomen is.

Heb een Mt5 met mt8 blok, had daarop een orginele 80cc waarvan 2 keer het zuigerveertje brak onder het rijden.
Na deze cilinder vervangen te hebben voor een 125cc athena en ik daarmee enkel een paar keer in de straat heb gereden, hij weer vreemdt ging doen en bij nader inzien weer! het zuigerveertje kapot is bij de slotjes.

Heeft iemand hier een goede verklaring voor?

Ben niet van plan constant nieuwe veren te halen.
Wat het mischien kan zijn maar ik niet zeker weet, het bovenste ophang punt van de cilinder zit niet vast.
Kan dit een oorzaak zijn?
Mischien mensen met ervaring.?

Grt. Alex

Dit bericht is gewijzigd door Henny op 20-8-2007 om 19:36 uur.
 
H uit de Moek Serie

honda fryslan 20-8-2007 19:48 Print reply

Posts: 1914
goed inrijden mischien?
genoeg smering?
lijkt me niet dat het door die ophanging komt..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
johannsr 20-8-2007 20:01 Print reply

Posts: 210
doe je de zuigerveren er wel op de goede manier op? met openingen om die puntjes?
 
Yamaha's verwelken, Rieju's vergaan, maar HONDA zal altijd bestaan
al.bundy 20-8-2007 20:15 Print reply

Posts: 93
kijkeven als je de zuiger door je cilinder haalt of de slotjes niet in een poort oid happen, want dat kost idd veren,zet met een markeerstift even een streepje bovenop je zuiger daar waar de slotjes zitten,dan kan je dat in elk geval uitsluiten,succes!
 
no ma'am !!
Henny 20-8-2007 22:22 Print reply

Posts: 456
Het is niet de eerste keer dat ik cilinder monteer
De zuiger hoort er toch op 1 manier in, met het pijltje naar de uitlaat.
Dus lijkt me als je het ook netjes monteert en laat warm draaien steeds er weinig mis kan gaan.
Smering had hij overigens ook niet te weinig.

Vind het erg vreemd
 
H uit de Moek Serie
Ferenczv 20-8-2007 22:25 Print reply
Posts: 100
Neem aan dat de smering goed is...
Maar dat het steeds hetzelfde is bij verschillende cilinders, misschien is je krukas niet helemaal goed meer.
Kleine kromming kan veel schade aanrichten, ff uitballnceren / uitlijnen.

Controleer dat eens, lijkt me het meest logische
 
Vehikel 20-8-2007 22:31 Print reply

Posts: 2903
Heb je er wel opgelet dat de zuigerveren er niet op z'n kop erop zitten? Ik weet niet zeker of het kan bij een Mb, iig kan je het zien aan de uitsparing aan de uiteinden van de zuigerveren, die uitsparing moet over het puntje in de zuiger komen.
Maar is het niet slim om die ophangpunt gewoon vast te zetten om alles uit te sluiten?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
- Han - 20-8-2007 22:36 Print reply

Posts: 9667
ff om terug te komen op dat de bovenste punt niet vast zit

gewoon een nieuw gat boren. En dan zit die weeer met 3 punten vast.

Pas nog gehad dat een carter aan het scheuren was omdat die met 2 punten vast zat
 
<10.000 posts

Dit topic is 659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved