Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Valse lucht via olietoevoerslang

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44699 - Valse lucht via olietoevoerslang
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JW-MB 20-8-2007 17:46 Print topicpost
Posts: 43
Ik gebruik voor mijn honda 80 cc gewoon mengsmering benzine. Nu heb ik het toevoerslangetje naar de oliepomp niet aangesloten, deze hangt gewoon los en is open. De perskant is wel aangesloten op het spruitstuk. Ik heb het idee dat de oliepomp nu extra lucht toedient in het spruitstuk. Kan ik de toevoer beter afsluiten met een plug of zal dit niets uitmaken ?
 
JW-MB

sibren 20-8-2007 17:54 Print reply
Posts: 191
gewoon een slangetje eraan doen met een schroefje of iets dergelijks erin, zodat ie goed afsluit

 
John Huijben 20-8-2007 17:59 Print reply

Posts: 2433
jup, slangetje loshalen en afdoppen bij het spruitstuk.

beste is om je hele oliepomp weg te halen en dat gat af te doppen.
die oliepomp kun je namelijk toch nooit meer gebruiken.
zon pomp word gesmeerd met de olie die erdoorheen gaat, 2 take olie dus.

aangezien je zonder 2 takt olie, maar met mengsmering gereden hebt is je pompdrooggelopen, en heeft ie een aantal kilometers zonder smering gedraaid.
daar kunnen ze niet tegen.
wat er dan gebeurd is dat de pomp vanbinnen gaat lekken, en de opbrengst (hoeveelheid olie die verpompt word) niet meer nauwkeurig, onregelmatig, of gewoon te weinig is. als er nog olie verpompt word.
waardeloos dus.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
JW-MB 22-8-2007 21:30 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
jup, slangetje loshalen en afdoppen bij het spruitstuk.

beste is om je hele oliepomp weg te halen en dat gat af te doppen.
die oliepomp kun je namelijk toch nooit meer gebruiken.
zon pomp word gesmeerd met de olie die erdoorheen gaat, 2 take olie dus.

aangezien je zonder 2 takt olie, maar met mengsmering gereden hebt is je pompdrooggelopen, en heeft ie een aantal kilometers zonder smering gedraaid.
daar kunnen ze niet tegen.
wat er dan gebeurd is dat de pomp vanbinnen gaat lekken, en de opbrengst (hoeveelheid olie die verpompt word) niet meer nauwkeurig, onregelmatig, of gewoon te weinig is. als er nog olie verpompt word.
waardeloos dus.


Zal het nog schelen of de slang open of afgesloten is. Ik heb het idee dat zolang hij open is, via de oliepomp extra lucht toevoerd naar het spruitstuk.

 
JW-MB

Dit topic is 761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved