Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Proma 80cc uitlaat tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44697 - Proma 80cc uitlaat tunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1214 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 20-8-2007 16:22 Print topicpost
Posts: 7168
hallo, ik heb een 110cc getunede malossi met fluitpoorten een afgedraaide kop 24mm carb 4 klepper en afgedraaid vliegwiel.
Ik ga hiervoor nog een andere uitlaat kopen maar heb nu een proma 80 die ik graag iets wil tunen.
weet iemand wat er makkelijk aan deze uitlaat te doen is zonder berekeningen (zal wel niet he)
ik bedoel helpt het om bijv ergens een stuk af te zagen:P

ik hoor het wel mvg, Niek
 

christianos 20-8-2007 16:27 Print reply

Posts: 20445
Demper-uitlaat-poort een paar milimeter ophogen en de flens-spoelers iets flowen.





..



...



...

...



...





Nee joh gekkie, er is niks aan een uitlaat te tunen.., een uitlaat is zoals hij iets, en wil je kwaliteit, gooi dan die Proma in de prullenbak en probeer een homoet 110 ofzo

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 20-8-2007 om 16:28 uur.
 
Sypie_Honda 20-8-2007 16:28 Print reply

Posts: 13830
door hem bij de belly wat in te korten zal hij hoogtoeriger worden.

maar als die uitlaat nog helemaal goed en mooi is zou ik er niet aan gaan lassen en slijpen.

en uitlaten zijn erg dun, heb je er wel de juiste lasserij voor? (TIG)

 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Niek de Wildt 20-8-2007 16:31 Print reply
Posts: 7168
jah ik ga ook een homoet kopen en jah ik heb las apparatuur en neej ik ga er nix aandoen tenzij ik het gedeelte waar de demper en uitlaat samen kwamen kon afzagen:P
mzzl, niek
 
christianos 20-8-2007 16:48 Print reply

Posts: 20445
even offtopic, hoever heb je je vliegwiel afgedraaid? Honda vliegwielen kunnen daaar niet zo heel goed tegen namelijk..
 
Niek de Wildt 20-8-2007 16:58 Print reply
Posts: 7168
ik heb hem ongv 100 gram afgedraaid van 1100 naar 1kilo en dat aan de buitenkant (kortom hij krijgt het er eigenlijk makkelijker door)
want aan de buitenkant zijn centrifugale krachten het meest en de stevigheid komt vanaf de binnenkant en randen (die ik hep laten zitten)

ik raad het je ook aan het is wel handig voor gasreactie (hpi 60% vermogen door gewicht, 40% door timing)

zorg wel dat je hem op de binnenkant inklemt want anders is ie niet goed geballanceerd

suc6

 
Niek de Wildt 20-8-2007 17:00 Print reply
Posts: 7168
MAAR voor de slimmere mensen onder ons, ik zag op het proforum dus een hele discussie over de stinger wie weet of het nut heeft bij mijn setup en mijn uitlaat er een stuk vanaf te zagen/bij te plakken.

ik heb namelijk een kogelkraan opmaat gemaakt die er dan 10cm aan toevoegd, dit wou ik er dus van afzagen, maar misgien heeft het positive invloed op mijn vermogen.

ik hoor het graag
 
christianos 20-8-2007 17:14 Print reply

Posts: 20445
geloof me, het is totaal waardeloos op een Proma
 
John Huijben 20-8-2007 17:22 Print reply

Posts: 2433
idd, een andere stinger merk je wel behoorlijk als je n goede uitlaat hebt.
met zon proma niet, lekker de originele baggerdemper laten zitten.
proma heeft ook n tailpipe hoor, die geperforeerde pijp in de demper dient als tailpipe.
vind t zelf maar bagger uitlaten, geperste rotzooi.
maar vaak rijd t nog zo heel verkeerd.
homoet 110 ben ik ook niet kapot van, beter dan de meeste, maar nog niet super.
je kunt bestaande uitlaten wel aanpassen, maar bij n proma word dat lastig.

als je meer wilt weten over uitlaten aanpassen kun je hier even kijken

http://www.2stroke-t..._Expansieuitlaat.pdf

kijk maar ns op pagina 28
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Niek de Wildt 20-8-2007 17:42 Print reply
Posts: 7168
john ik begrijp je reply niet helemaal, maar wat ik er uit op maak is singer niet korter/langer maken dan orgineel??
 
John Huijben 20-8-2007 18:02 Print reply

Posts: 2433
Quote:
een andere stinger merk je wel behoorlijk als je n goede uitlaat hebt.
met zon proma niet


welk gedeelte van de zin snap je niet?

zou er niets aan doen nee
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
BenjaminDG 20-8-2007 18:06 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
door hem bij de belly wat in te korten zal hij hoogtoeriger worden.

maar als die uitlaat nog helemaal goed en mooi is zou ik er niet aan gaan lassen en slijpen.

en uitlaten zijn erg dun, heb je er wel de juiste lasserij voor? (TIG)


Ja neem maar TIG want ik had een gat in mun uitlaat ( waar de beugel was, beugel was afgescheurd ) en we hadden niet het geduld om te wachten op gadflessen dus effkes met bagetten en een paar plaatjes en voila een uitlaat naar de kloten


Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 20-8-2007 om 18:07 uur.
 
Vlaanderen vrij!
John Huijben 21-8-2007 22:40 Print reply

Posts: 2433
tis is niet perse nodig
co2 lukt t ook wel hoor
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Ariej 22-8-2007 1:30 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
tis is niet perse nodig
co2 lukt t ook wel hoor



ja c02 kan ook wel.. maar dan moet je er wel een beetje handig mee zijn. ik vond het zelf wel moeilijk
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken

Dit topic is 1214 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved