Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80 cc opvoeren advies ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44694 - 80 cc opvoeren advies ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JW-MB 20-8-2007 14:39 Print topicpost
Posts: 43
Ik heb van de week mijn MB met 80 cc Watergekoeld MBX blok getest. Ik kon niet wachten tot het project klaar was. Nu rijdt het wel aardig, maar ik heb het idee dat er meer in zit. Hij is uitgerust met de 80 cc standaard cilinder, en 18 mm carburateur, powerfilter en proma uitlaat. De topsnelheid zit zo rond de 80 km/h. Hij trekt wel aardig op in alle 6 de versnellingen. Toerental is zo'n 9000 toeren.

Ik zou graag wat meer trekkracht hebben zonder meteen een grotere cilinder te plaatsen. Vroeger draaide mijn MB met een 70 cc euro cilinder en 16 mm ook 85 km/h.

Zou een grotere carburateur helpen, zo ja hoe groot en welk merk. Andere tips zijn ook welkom.
 
JW-MB

MT5 supermotard 20-8-2007 14:45 Print reply
Posts: 159
24mm en andere tanwieverhouding
 
Royal Club 20-8-2007 14:46 Print reply

Posts: 60390
een 20mm mikuni ofzo voor hondas

of een 24keihin
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BIET 20-8-2007 14:47 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
een 20mm mikuni ofzo voor hondas

of een 24keihin

met en 20 ga je weinig verschil voelen.


@ts:
je kan overwegen de cil te (laten) bewerken, aangezien mbx80 cil std maar heel tam is.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 20-8-2007 om 14:48 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
De Schout 20-8-2007 14:48 Print reply
Posts: 5327
denk dat je zowizo in je cilinder moet gaan veilen/frezen wil je echt spectaculaire verschillen merken. uitlaatpoortjes van std mbx80 cilindertje zijn gewoon erg klein
 
tune tweak fiddle bang bummer
JW-MB 20-8-2007 15:04 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
denk dat je zowizo in je cilinder moet gaan veilen/frezen wil je echt spectaculaire verschillen merken. uitlaatpoortjes van std mbx80 cilindertje zijn gewoon erg klein

Zijn er ook 80cc cilinders welke wel verschil gaan maken ( andere merken ) en niet zo snel kapot gaan.
 
JW-MB
yamahadt1986 20-8-2007 15:11 Print reply
Posts: 1713
Je kan beter wat met de uitlaat gaan doen op internet moet je dan effe googlen dan vind je hoe wat voor uitlaat je moet maken.
je kan ook de bocht van de uitlaat wat korter maken dan krijg je meer trekkracht en meer toeren hoe korter hoe meer toeren.

MAAR een grote maar niet te kort maken want dat kan ook weer nietdan kan het zijn dat je dan in de hoogste versnelling terug gaat zakken.
het mooiste is dat je uitlaat 2 delich is (De bocht los van het expansie gedeelte.
en als je dat hebt is het mooiste dat je de uitlaat er omheen kan schuiven ( om de bocht dus ) dan kan je een beetje gaan testen en als je dan denk hij is nu het best moet je de bocht netjes afzagen en hem er goed aan laten lassen.

Veel succes.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
De Schout 20-8-2007 15:12 Print reply
Posts: 5327
zoek mtx80rII cilindertje, die zijn sneller en ori honda dus super betrouwbaar. weet alleen ff niet zeker of je voor deze cilinder je carterbegrenzing eruit moet halen maar k ben bang van wel.

edit: of gewoon je cilinderhemd af laten draaien natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 20-8-2007 om 15:13 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
yamahadt1986 20-8-2007 15:13 Print reply
Posts: 1713
ooohw ja nog wat je carbereteur niet groter maken dit is goed zo meschien als de brommer raar gaat stotteren gotere sproeier in doen.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
johannsr 20-8-2007 15:46 Print reply

Posts: 210
ik rij met 20mikuni en zelfde cilinder 110 bij 11000 toeren dus er zit wel meer in
 
Yamaha's verwelken, Rieju's vergaan, maar HONDA zal altijd bestaan
De Schout 20-8-2007 16:41 Print reply
Posts: 5327
11000 toeren met std onbewerkte cil en std onbewerkte zuiger gemonteerd met 1 voetpakking dat gaat er bij mij echt niet in...
 
tune tweak fiddle bang bummer
jeroenmtx 20-8-2007 16:54 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
[...]

Zijn er ook 80cc cilinders welke wel verschil gaan maken ( andere merken ) en niet zo snel kapot gaan.



ik heb een 80 blok met 110 cc malosie, 24 mm carb en de orginele uitlaat.
haalt 95 km/h maar is heel licht vertand.

als je een andere cilinder wil hale moet je een 110 nemen.
hebben onderin veel koppel. dan bij de 5000 stopt hij even. en daarna vliegt hij door de toeren heen en kan je meteen doorschakelen.

Dit bericht is gewijzigd door jeroenmtx op 20-8-2007 om 16:56 uur.
 
JW-MB 20-8-2007 17:25 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ooohw ja nog wat je carbereteur niet groter maken dit is goed zo meschien als de brommer raar gaat stotteren gotere sproeier in doen.

Stotteren doet hij niet. Als hij warm is trekt hij soepel door. Dus een 20 of 24 zal geen verschil maken.
 
JW-MB
johannsr 20-8-2007 19:42 Print reply

Posts: 210
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
11000 toeren met std onbewerkte cil en std onbewerkte zuiger gemonteerd met 1 voetpakking dat gaat er bij mij echt niet in...


de cilinder is echt niet bewerkt, behalve dat hij 2x is uitgehoond, ik haal het ook alleen in de 6e versnelling
 
Yamaha's verwelken, Rieju's vergaan, maar HONDA zal altijd bestaan
honda_2takt_power 20-8-2007 20:00 Print reply

Posts: 6744
ik hal op me nsr met 80cc mbx blok met 18mm ori en metrakit vooor nsr 50
105 bij 10,500 toeren is wel redelijk zwaar vertand

Dit bericht is gewijzigd door honda_2takt_power op 20-8-2007 om 20:00 uur.
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.

Dit topic is 881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved