Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - bezinekraan stuk?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44690 - bezinekraan stuk?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

becky 20-8-2007 9:15 Print topicpost

Posts: 115
Hallo,
aangezien ik dan ook totaal geen beetje verstand heb van brommers e.d. hoop ik dat ik hier wat slimmer wordt

dus even mijn probleem:

om te rijden moet je de kraan op fuel zetten... (logisch)

maar ik kan dus lange afstanden (50km ver) rijden terwijl dat ding op off staat. ik zag het pas toen ik hoorde dat ie een beetje erg veel lawaai maakte en even ging kijken wat ermee is.

daarnaast was een keer mijn benzine tank leeg, maar kon ik geen meter meer rijden op de reserve tank...

is dus nu die kraan stuk of hoord dat
alvast bedankt
 
- ik ga alles behalve snel, maar ik kom er wel -

TubeLess-90 20-8-2007 9:42 Print reply

Posts: 629
Ten eerste welkom op BF.. Veel plezier hier!

De systemen van zoon reserve systeem werken 'volgens' mij zo:

Als jij gaat tanken moet jij je kraan op reserve zetten en de tank gewoon vol gooien of net hoever jij wild. Als je dan gaat rijden zet je hem weer op ON... dus dat hij de gewone benzine gebruikt en als die op raakt kun je hem op Reserve zetten en zal hij daar de benzine uithalen. Want die heb jij dan vol getankt toen je hem op reserve had gezet.

Dat je 50KM kon rijden met een kraantje dat dicht staat kan ik me niet helemaal voorstellen. Er zal in iedergeval benzine door het kraantje zijn gekomen . Bij mijn Honda luisterd het redelijk nouw hoe ik het kraantje zet. net iets teveel omhoog betekend al dat hij benzine doorlaat, dus misschien stond hij nog wat open.

Misschien handig om ook even te zeggen welke brommer je hebt,

Gr
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
becky 20-8-2007 9:47 Print reply

Posts: 115
thnx voor je welkom
Ik heb een snorbrommertje: Tomos Quadro (A35-HDA volgens papieren)
hij stond toch echt op off... ben al vaker zo gereden.

tussen rotterdam en rozenburg is 25km/h, dus heen en terug is het 50km ongeveer
misschien dat de kraan niet goed afsluit?

en misschien stomme vraag, maar waarom is er een off schakelaar op? zie het nut niet zo van in

ow zo moet je de reserve tank vullen...
ben nog maar beginner he haha
 
- ik ga alles behalve snel, maar ik kom er wel -
-Bassie- 20-8-2007 10:00 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: becky
thnx voor je welkom
Ik heb een snorbrommertje: Tomos Quadro (A35-HDA volgens papieren)
hij stond toch echt op off... ben al vaker zo gereden.

tussen rotterdam en rozenburg is 25km/h, dus heen en terug is het 50km ongeveer
misschien dat de kraan niet goed afsluit?

en misschien stomme vraag, maar waarom is er een off schakelaar op? zie het nut niet zo van in

ow zo moet je de reserve tank vullen...
ben nog maar beginner he haha


je gaat tanken het maakt niks uit hoe je kraantje staat.

en ik ozu eens je kraantje vervangen of na kijken maar vervangen kost geen donder.

want als je kraantje niet goed is en hij laat gewoon altijd alles door dan rij je ook je reserve leeg.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
bikkeltje 20-8-2007 10:00 Print reply

Posts: 2380
vaak is reservetank gewoon in de normale tank. Als je kraantje gewoon open staat, gebruikt hij de benzine tot op zekere hoogte. De bodem van de tank wordt gebruikt als reserve tank. Zo weet je wanneer hij echt leeg is. Bij sommige brommers/scooters gaat er dan een lampje branden en die heeft dna geen reservetank.

En je moet anders ff je slangetje van je carburateur aftrekken en kijken of er benzine uit komt als hij dicht staat.
 
antonhonda 20-8-2007 10:01 Print reply

Posts: 3616
bij puch hoeft je niet op reserve te zetten
denk bij tomos ook niet
je hebt 2 filterjes aan ja kraantje eentje iets hoger (dat is on) als die niks meer heeft zet je hem op reserve die helemaal onder in de tank zit.
en als je de brommer stil zet bij huis ofzo dan moet die op off zodat hij niet verzuipt
en als je het slangetje er af trekt kun je zo zien of die goed af sluit bij off
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
becky 20-8-2007 10:10 Print reply

Posts: 115
welke slang is dat eigenlijk, die aan de voorkant van de blokje zeg maar?
ik heb helaas geen lampje of metertje voor benzine (zou soms wel handig geweest zijn...)
 
- ik ga alles behalve snel, maar ik kom er wel -
-Bassie- 20-8-2007 10:11 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
bij puch hoeft je niet op reserve te zetten
denk bij tomos ook niet
je hebt 2 filterjes aan ja kraantje eentje iets hoger (dat is on) als die niks meer heeft zet je hem op reserve die helemaal onder in de tank zit.
en als je de brommer stil zet bij huis ofzo dan moet die op off zodat hij niet verzuipt
en als je het slangetje er af trekt kun je zo zien of die goed af sluit bij off


wtf een brommer verzuipt egt niet als je kraantje open staat hoor.

m`n tomos staat altijd met open kraan starten lopen.

en als je er gewoon mee rijd moet ie op on staan en als hij dan uit valt dan moet je hemn op reserve zetten.

maar wss is jouw benzine kraan niet goed gebruikt en daar door naar de klote.

een tomos benzine kraantje kost iets van 6 euro nieuw.

rij je je tank leeg en dan gooi je dat anders kraaantje er op en ga je effe tanken.

met jerrycan werkt ook makkelijk.

@ ts:
dat als je je zei kapje er af haalt wss met een kruiskop schroef kan je die er naar boven af duwen.

dan zie je je kraantje en daar loopt een slangetje aan naar je carburateur.

als je deze effe er af trekt als de benzinekraan op uit staat en er komt wel benzine uit lopen dan is je kraan wss stuk.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 20-8-2007 om 10:13 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Leen 20-8-2007 10:13 Print reply

Posts: 26877
dat pijpje bovenop je kraan zal er wel af zijn, dan heb je dus geen reserve, maar rij je de tank op "on" al helemaal leeg.
 
becky 20-8-2007 10:14 Print reply

Posts: 115
ik heb altijd een jerrycannetje staan
ik zou niet weten hoe en wat is een tweedehandsje namelijk
woensdag maar even kijken of ik een ander kraantje kan krijgen.
maar die off functie is dus eigenlijk een beetje zinloos?

 
- ik ga alles behalve snel, maar ik kom er wel -
becky 20-8-2007 10:15 Print reply

Posts: 115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
dat pijpje bovenop je kraan zal er wel af zijn, dan heb je dus geen reserve, maar rij je de tank op "on" al helemaal leeg.

dat heb ik alleen 1 keer gedaan, toen dacht ik nog genoeg bezine te hebben voor naar mijn werk... moest ik even 5km lopen :P
 
- ik ga alles behalve snel, maar ik kom er wel -
Leen 20-8-2007 10:18 Print reply

Posts: 26877
gewoon ff een ander kraantje halen bij de brommerzaak, kost allemaal geen ruk voor tomos, en een reserve hebben is wel heel handig

Mn ouwe tomos had ook een rotte kraan, daar kwam op "off" ook nog gewoon benzine uit, erg irritant.
 
becky 20-8-2007 10:20 Print reply

Posts: 115
en nu de volgende vraag: hoe verwissel ik die benzinekraan :P
ben als de dood dat ik hem straks sloop
 
- ik ga alles behalve snel, maar ik kom er wel -
Leen 20-8-2007 10:21 Print reply

Posts: 26877
zit volgens mij gewoon een moer op.
steeksleuteltje op die moer zetten, en losdraaien.

(wel zorgen dat je tank dan leeg is, anders heb je een probleem)
 
Bromvlieg 20-8-2007 10:23 Print reply

Posts: 782
bij mijn vespa ciao zaten er 2 moeren op, dan moest je die van elkaar los draaien.
Wel zorgen dat je ze de goeie kant opdraait
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
Leen 20-8-2007 10:24 Print reply

Posts: 26877
ja tis zo'n wartelaansluiting, net als op waterleidingen ed.
 

Dit topic is 9947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved