Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - scootertje terugvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44678 - scootertje terugvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2371 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbi-yzf 19-8-2007 1:13 Print topicpost

Posts: 524
hoi

ik heb een scootertje wat helemaal ontgrensd is en nu 65 loopt. maar ik wil hem ongeveer 50 laten lopen omdat ik er mee naar school moet en op die route nog al veel rollerbanken staan.

wat kan ik er het beste aan doen en wat kost het minste moeite?
 
Derbi-yzf

MarTijn tzr 19-8-2007 1:34 Print reply

Posts: 6970
een snorbrommer koopen of naar de bromboer gaan en zeggen ik wil een prop in de uitlaat endat ie daarnaar bok word afgestelt tjauwu
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Red-dragon 19-8-2007 1:41 Print reply

Posts: 1486
Een ring (prop) in de uitlaat (laten) lassen en die dan steeds een stukje groter boren totdat je de gewenste snelheid hebt. Wel even de carburateur opnieuw afstellen.
 
Fly like an Eagle...
Jelmer MX 19-8-2007 2:01 Print reply

Posts: 13514
of lichtere rolletjes..
 
OmafietS 19-8-2007 8:11 Print reply

Posts: 7472
begrensde uitlaat kopen/uitlaat weer laten begrenzen..

en drna wel weer laten afstellen natuurlijk
 
Masterix 19-8-2007 8:40 Print reply

Posts: 236
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-yzf
hoi

ik heb een scootertje wat helemaal ontgrensd is en nu 65 loopt. maar ik wil hem ongeveer 50 laten lopen omdat ik er mee naar school moet en op die route nog al veel rollerbanken staan.

wat kan ik er het beste aan doen en wat kost het minste moeite?

eigenlijk ff pijp los schroeven en ff kijken of er een ring.inzit...
of bij somige uitlate een piemeltje ....dat zou het ook kunne zijn
dat is een dun smal pijpje die vanaf je pijp loopt

het kan ook zijn dat je vario eruit lig want als je meestal de prop uit je pijp haal rijd tie bij mij al 70 @ de teller...zonder prop en met vario

dus als je vario eruit is...
gewoon die vario ring erweer in doen....
anders die ring van je uitlaat weer in je pijp slaan....die er meschien inzat....heb je die nie ..moet je naar de brommerboer gaan...




 
Roel DT50x 19-8-2007 10:22 Print reply

Posts: 465
vanaf 65 terugvoeren...
als ie nou 120 liep maar met 65 hoeft je volgens mij echt niet op de roller...
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`
derbi racer 19-8-2007 11:40 Print reply

Posts: 1037
alst goed is heb je wel een prop in je uitlaat. maar is de vario ring er uit
dan draaien ze 65

dus doe er weer een vario ring in dan draaien ze weer 50
 
derbi racer 19-8-2007 11:44 Print reply

Posts: 1037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
of lichtere rolletjes..



oja dit heeft helemaal niks met de rolletjes uit te staan
de rolletjes is alleen voor de eerste versnelling vanaf het begin van optrekken dus. lichter rolletjes trekt ie sneller op met meer toeren en zwaarden trekt ie langzaam op met weinig toeren dus niks kwa snelheid
 
-simon- 19-8-2007 11:48 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
[...]



oja dit heeft helemaal niks met de rolletjes uit te staan
de rolletjes is alleen voor de eerste versnelling vanaf het begin van optrekken dus. lichter rolletjes trekt ie sneller op met meer toeren en zwaarden trekt ie langzaam op met weinig toeren dus niks kwa snelheid


scheelt wel op snelheid. je koppeling is voor het begin en de rolletjes voor daarna. en met lichtere rolletjes maak je meer toeren maar minder snelheid.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
honda_freak 19-8-2007 11:58 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


scheelt wel op snelheid. je koppeling is voor het begin en de rolletjes voor daarna. en met lichtere rolletjes maak je meer toeren maar minder snelheid.


rolletjes zijn om een goede snelheid bij een goed toerengebied te komen, dat het nou wordt gebruikt om op te voeren is bijzaak..

maar ff ontopic, ik denk ook dat je varioring er uit ligt, ik zou daar eerst naar kijken, scheelt al een hoop en wss genoeg, scheelt al snel 5-10 km/h, dan kom je uit op 55/60, 60 was gedoogd tegenwoordig toch?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-8-2007 12:43 Print reply

Posts: 10560
ik zou hem niet gaan afvoeren met een varioring .
beter gewoon een prop met een kleiner gaatje erin doen.

dan draai je minder toeren en evenveel minder snelheid anders draai je minder snelheid met zelfde toeren


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
derbi-yzf 19-8-2007 12:58 Print reply

Posts: 524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
ik zou hem niet gaan afvoeren met een varioring .
beter gewoon een prop met een kleiner gaatje erin doen.

dan draai je minder toeren en evenveel minder snelheid anders draai je minder snelheid met zelfde toeren





haha nu weet ik dus nog niet echt wat ik moet doen. maar als ik hem helemaal origineel maak moet de varioring toch terug? als de prop er nog in zit

 
Derbi-yzf
Raze 21-8-2007 13:21 Print reply

Posts: 461
Je kan bij Leertouwer soest (neem aan dus ook wel andere brommerzaken) soort dop kopen die perfect in je uitlaat geduwt kan worden.
Je hoeft niet te lassen, alleen het gaatje totop de juiste grote te boren.



Dit bericht is gewijzigd door Raze op 21-8-2007 om 13:21 uur.
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul

Dit topic is 2371 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved