Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #44666 - Afstellen 19,5mm Dell @ Puch Maxi
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 6962 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
BIET |
19-8-2007 1:43 |
Posts: 22355 |
wat huilen julie nou om die luchtfilter, alsof dat uitmaakt, Er zit gewoon niet een stukje plastic aan, verder is het niet verschillend, gaat je brommer echt niet van space ofzow
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Shifty |
19-8-2007 12:08 |
Posts: 1113 |
Agreed met Biet, of het goed filtert laten we even buiten beschouwing het gaat erom of hij goed loopt of niet. En met dat filter moet hij best goed willen lopen!
Met een andere kop met meer compressie is het trouwens verstandig een hogere hittegraad bougie te nemen, probeer met de 50cc HD kop eens een hittegraadje 8 bougie, dat zal zekers verschil moeten maken als je die niet al had... Hier ben ik ook eens de fout ingegaan met mn 70cc airsal op mn puchie, zelfde probleem. Met een std 50 kop liep het verrot, met een uitgedraaide 50cc kop (tot een 70cc kop) liep het redelijk ok. Maar pas toen ik er op aanraden van een kameraad een hittegraadje 8 bougie in pleurde, liep de 50cc kop een stuk sneller en trok ik menig man eruit
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Ciedric |
19-8-2007 20:05 |
Posts: 88 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
[...]
appels en peren kan je niet vergelijken
Waarom zou een Twin Air het wel doen en deze TNT niet??? Zit inmiddels al een slangeklem op ipv een tiewrap.
Zo'n filtertje dus
Bougie was zo:
|
|
|
|
VluggeJaapie |
19-8-2007 20:12 |
Posts: 1087 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ciedric
[...]
Waarom zou een Twin Air het wel doen en deze TNT niet??? Zit inmiddels al een slangeklem op ipv een tiewrap.
Zo'n filtertje dus
afbeelding
Bougie was zo: afbeelding
denkje dat het dezelfd kwaliteit is ? tnt is meuk.
|
|
Auto RBW :) |
|
Ice Ap rs50 |
19-8-2007 21:12 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
[...]
denkje dat het dezelfd kwaliteit is ? tnt is meuk.
ja maar in principe zou het moeten lopen of dat het nu goed filtert of niet
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ciedric |
20-8-2007 12:23 |
Posts: 88 |
Precies de vorige eigenaar reed zonder met sproeier 82 en met filter moest hij zelfs lager zitten dacht richting 78. Klinkt allemaal erg klein maarja ik ben dan ook een Bing carb gewend.
Ik reed trouwens al met een B8HS bougie.
Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 20-8-2007 om 12:23 uur.
|
|
|
|
Ciedric |
21-8-2007 21:17 |
Posts: 88 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Te strak aangehaald?
Edit: Knip anders es een goede pakking van een sinaasappelpak..
Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 19-8-2007 om 0:37 uur.
Een zachte kopppaking?
Sproeiers die er btw inzitten:
82 hoofdsproeier
48 een conische sproeier ernaast
60 kleine lange sproeier daarnaast
Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 21-8-2007 om 21:18 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 21-8-2007 om 21:19 uur.
|
|
|
|
Ciedric |
29-8-2007 22:43 |
Posts: 88 |
Kickje
65mk
19,5mm dell geen filter
82 hoofdsproeier
48 een conische sproeier ernaast
60 kleine lange sproeier daarnaast
Proma Warrior
2-klauws kopp
Na een tijdje toch maar weer aan de slag gegaan met m'n maxi. Het gedonder begon met het verwisselen van een 70cc hd kop voor een opmaat. Daarna heeft hij nooit meer goed gereden, warmlopers, etc.
Stationair liep hij niet, vervolgens een nieuwe kop- en inlaatpakking gedaan (tigste keer). Vervolgens liep hij prima. Heb een filmpje die komt er vanzelf wel op.
Puch gemaakt dacht ik, klein stukje rijden (wat een combi, 65mk, 19,5 dell, warrior) werd wel erg heet en na een tijdje lui, slecht optrekken, diep geluid. Eenmaal thuis dit wederom ontdekt:
Kaduuk
Zie vooral het vette rond om de bougie ring
Kopje
Toen maar m'n oude 50cc std kopje gemonteerd, puur om te testen ivm kromheid andere twee kopjes?! De (70cc) pakking met wat spuug gemonteerd, zo bleef hij wat hoger zitten (decompressie gaatje gelijk aan de cilinder). Starte zo, compressie zat, stationair een stuk teruggedraaid. Stuk gaan rijden, top 75 en dan hoorde ik wat klapperen geen idee wat. Aan het einde van het rechte stuk wilde het gas blijven hangen. Brommer uitgezet, gaskabel gerammeld, starten en weer helemaal rustig. De andere kant op toch weer bij stilstand een hangend gas, valse lucht?
De vraag was nu hoe komt de koppakking er vanaf
De brommer was super heet maar bleef keurig stationair lopen
Bougie icm 50cc std kop
Betreft het zeefje, welke kant hoort naar de carb te zitten en welke kant naar het tankje? Staat geen pijltje oid op.
Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 29-8-2007 om 23:52 uur.
|
|
|
|
Evilmex |
29-8-2007 23:01 |
Posts: 4458 |
Ipv steeds alles te vervangen kun je je beter afvragen wrmtie steeds zo warm word, heb je je ontsteking wel goed staan?
Als je even goed naar het zeefje kijkt kun je wel zien welke kan tie in moet staan.
|
|
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is? |
|
Leen |
29-8-2007 23:11 |
Posts: 26877 |
vuil moet buiten het zeefje blijven, niet erin zitten.
zie je snel genoeg dus.
|
|
|
|
Ciedric |
29-8-2007 23:51 |
Posts: 88 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
Ipv steeds alles te vervangen kun je je beter afvragen wrmtie steeds zo warm word, heb je je ontsteking wel goed staan?
Als je even goed naar het zeefje kijkt kun je wel zien welke kan tie in moet staan.
Ontsteking staat goed (1,2mm vooronsteking, puntjes op 0,35mm). Ook geen vonkjes tussen de contactpunten.
Van het zeefje ik zie het echt niet Onderkant naar de carb
Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 29-8-2007 om 23:52 uur.
|
|
|
|
Ciedric |
30-8-2007 12:17 |
Posts: 88 |
Update:
Net eventjes stationair laten draaien, ging prima, niet onregelmatig. Reageerd redelijk op het gas (sproeier/naald afstelling). Als ik mijn hand op het tuutje van m'n uitlaat legt blijft hij gewoon lopen, wel langzamer. Had ik voorheen nooit, hij ging dan uit (toen ik met de kopjes aan het rommelen was). Valse lucht?
Ook is het zo dat als ik eventjes heb gereden dat het gas blijft hangen oid. Ook valse lucht, had ik gisteren ook met die 50cc kop.
Het spruitstuk zit muur en muur vast op de carb, je kunt de carb niet kantelen als hij op het spruitstuk zit. Dan moet je hem echt met een blokje hout en een hamertje recht tikken.
Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 30-8-2007 om 12:22 uur.
|
|
|
|
Ciedric |
2-9-2007 22:18 |
Posts: 88 |
Zo nog eventjes een update wel zo netjes.
Hij loopt Wel met m'n 70cc hd kopje, die 65cc opmaat is nu zo lek als een mandje. Ik heb tussen de dikke alu voetpakking papieren pakkingen gedaan want hij begon toch bij de voet te lekken.
Een koppakking monteer ik nu met een beetje vloeibare pakking en dat werkt prima.
Het was wel zo dat het leek dat het gas wat bleef hangen ala valse lucht, tis natuurlijk wel een 2-takt die veel toeren blijft draaien. Na ff stil te staan (sec of 10-15) loopt hij echt heel mooi en rustig stationair.
Ik werd gebeld dus een minuutje of 5 pauze, daarna weer volgas d'r vandoor, merkte wel dat er weer wat lucht vandoor ging bij mijn kopje. Na een meter of 5 was het weg, merkte ook geen prestatie verlies.
http://nl.youtube.com/watch?v=ETcsYd2P4Ss
Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 2-9-2007 om 22:25 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 6962 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|