Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen 19,5mm Dell @ Puch Maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1310 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44666 - Afstellen 19,5mm Dell @ Puch Maxi
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 19-8-2007 1:43 Print reply

Posts: 22355
wat huilen julie nou om die luchtfilter, alsof dat uitmaakt, Er zit gewoon niet een stukje plastic aan, verder is het niet verschillend, gaat je brommer echt niet van space ofzow
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Shifty 19-8-2007 12:08 Print reply

Posts: 1113
Agreed met Biet, of het goed filtert laten we even buiten beschouwing het gaat erom of hij goed loopt of niet. En met dat filter moet hij best goed willen lopen!

Met een andere kop met meer compressie is het trouwens verstandig een hogere hittegraad bougie te nemen, probeer met de 50cc HD kop eens een hittegraadje 8 bougie, dat zal zekers verschil moeten maken als je die niet al had... Hier ben ik ook eens de fout ingegaan met mn 70cc airsal op mn puchie, zelfde probleem. Met een std 50 kop liep het verrot, met een uitgedraaide 50cc kop (tot een 70cc kop) liep het redelijk ok. Maar pas toen ik er op aanraden van een kameraad een hittegraadje 8 bougie in pleurde, liep de 50cc kop een stuk sneller en trok ik menig man eruit
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Ciedric 19-8-2007 20:05 Print reply

Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
[...]


appels en peren kan je niet vergelijken



Waarom zou een Twin Air het wel doen en deze TNT niet??? Zit inmiddels al een slangeklem op ipv een tiewrap.

Zo'n filtertje dus




Bougie was zo:

 
VluggeJaapie 19-8-2007 20:12 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ciedric
[...]



Waarom zou een Twin Air het wel doen en deze TNT niet??? Zit inmiddels al een slangeklem op ipv een tiewrap.

Zo'n filtertje dus

afbeelding


Bougie was zo: afbeelding



denkje dat het dezelfd kwaliteit is ? tnt is meuk.
 
Auto RBW :)
Ice Ap rs50 19-8-2007 21:12 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
[...]


denkje dat het dezelfd kwaliteit is ? tnt is meuk.


ja maar in principe zou het moeten lopen of dat het nu goed filtert of niet
 
GTI - GTD - BMW
Ciedric 20-8-2007 12:23 Print reply

Posts: 88
Precies de vorige eigenaar reed zonder met sproeier 82 en met filter moest hij zelfs lager zitten dacht richting 78. Klinkt allemaal erg klein maarja ik ben dan ook een Bing carb gewend.

Ik reed trouwens al met een B8HS bougie.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 20-8-2007 om 12:23 uur.
 
Ciedric 21-8-2007 21:17 Print reply

Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Te strak aangehaald?

Edit: Knip anders es een goede pakking van een sinaasappelpak..

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 19-8-2007 om 0:37 uur.


Een zachte kopppaking?

Sproeiers die er btw inzitten:

82 hoofdsproeier
48 een conische sproeier ernaast
60 kleine lange sproeier daarnaast

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 21-8-2007 om 21:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 21-8-2007 om 21:19 uur.
 
Ciedric 29-8-2007 22:43 Print reply

Posts: 88
Kickje



65mk
19,5mm dell geen filter
82 hoofdsproeier
48 een conische sproeier ernaast
60 kleine lange sproeier daarnaast
Proma Warrior
2-klauws kopp

Na een tijdje toch maar weer aan de slag gegaan met m'n maxi. Het gedonder begon met het verwisselen van een 70cc hd kop voor een opmaat. Daarna heeft hij nooit meer goed gereden, warmlopers, etc.

Stationair liep hij niet, vervolgens een nieuwe kop- en inlaatpakking gedaan (tigste keer). Vervolgens liep hij prima. Heb een filmpje die komt er vanzelf wel op.

Puch gemaakt dacht ik, klein stukje rijden (wat een combi, 65mk, 19,5 dell, warrior) werd wel erg heet en na een tijdje lui, slecht optrekken, diep geluid. Eenmaal thuis dit wederom ontdekt:



Kaduuk



Zie vooral het vette rond om de bougie ring



Kopje

Toen maar m'n oude 50cc std kopje gemonteerd, puur om te testen ivm kromheid andere twee kopjes?! De (70cc) pakking met wat spuug gemonteerd, zo bleef hij wat hoger zitten (decompressie gaatje gelijk aan de cilinder). Starte zo, compressie zat, stationair een stuk teruggedraaid. Stuk gaan rijden, top 75 en dan hoorde ik wat klapperen geen idee wat. Aan het einde van het rechte stuk wilde het gas blijven hangen. Brommer uitgezet, gaskabel gerammeld, starten en weer helemaal rustig. De andere kant op toch weer bij stilstand een hangend gas, valse lucht?

De vraag was nu hoe komt de koppakking er vanaf



De brommer was super heet maar bleef keurig stationair lopen



Bougie icm 50cc std kop



Betreft het zeefje, welke kant hoort naar de carb te zitten en welke kant naar het tankje? Staat geen pijltje oid op.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 29-8-2007 om 23:52 uur.
 
Evilmex 29-8-2007 23:01 Print reply

Posts: 4458
Ipv steeds alles te vervangen kun je je beter afvragen wrmtie steeds zo warm word, heb je je ontsteking wel goed staan?
Als je even goed naar het zeefje kijkt kun je wel zien welke kan tie in moet staan.
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
Leen 29-8-2007 23:11 Print reply

Posts: 26877
vuil moet buiten het zeefje blijven, niet erin zitten.
zie je snel genoeg dus.
 
Ciedric 29-8-2007 23:51 Print reply

Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
Ipv steeds alles te vervangen kun je je beter afvragen wrmtie steeds zo warm word, heb je je ontsteking wel goed staan?
Als je even goed naar het zeefje kijkt kun je wel zien welke kan tie in moet staan.


Ontsteking staat goed (1,2mm vooronsteking, puntjes op 0,35mm). Ook geen vonkjes tussen de contactpunten.

Van het zeefje ik zie het echt niet Onderkant naar de carb

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 29-8-2007 om 23:52 uur.
 
Ciedric 30-8-2007 12:17 Print reply

Posts: 88
Update:

Net eventjes stationair laten draaien, ging prima, niet onregelmatig. Reageerd redelijk op het gas (sproeier/naald afstelling). Als ik mijn hand op het tuutje van m'n uitlaat legt blijft hij gewoon lopen, wel langzamer. Had ik voorheen nooit, hij ging dan uit (toen ik met de kopjes aan het rommelen was). Valse lucht?

Ook is het zo dat als ik eventjes heb gereden dat het gas blijft hangen oid. Ook valse lucht, had ik gisteren ook met die 50cc kop.

Het spruitstuk zit muur en muur vast op de carb, je kunt de carb niet kantelen als hij op het spruitstuk zit. Dan moet je hem echt met een blokje hout en een hamertje recht tikken.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 30-8-2007 om 12:22 uur.
 
Ciedric 2-9-2007 22:18 Print reply

Posts: 88
Zo nog eventjes een update wel zo netjes.

Hij loopt Wel met m'n 70cc hd kopje, die 65cc opmaat is nu zo lek als een mandje. Ik heb tussen de dikke alu voetpakking papieren pakkingen gedaan want hij begon toch bij de voet te lekken.

Een koppakking monteer ik nu met een beetje vloeibare pakking en dat werkt prima.

Het was wel zo dat het leek dat het gas wat bleef hangen ala valse lucht, tis natuurlijk wel een 2-takt die veel toeren blijft draaien. Na ff stil te staan (sec of 10-15) loopt hij echt heel mooi en rustig stationair.

Ik werd gebeld dus een minuutje of 5 pauze, daarna weer volgas d'r vandoor, merkte wel dat er weer wat lucht vandoor ging bij mijn kopje. Na een meter of 5 was het weg, merkte ook geen prestatie verlies.

http://nl.youtube.com/watch?v=ETcsYd2P4Ss




Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 2-9-2007 om 22:25 uur.
 

Dit topic is 6942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved