Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen 19,5mm Dell @ Puch Maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44666 - Afstellen 19,5mm Dell @ Puch Maxi
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ciedric 17-8-2007 21:15 Print topicpost

Posts: 88
Heb even wat vraagjes, tips, weetjes i.v.m. m'n afstelling van mijn 19,5mm Dell.

Toen ik hem kocht, zo erop gezet met sproeier 82 zonder luchtfilter, ding ging als een gek heen en weer, geen probleempjes niks. Gaskabel was alleen wat te kort

http://www.youtube.com/watch?v=VAUmyKG0ZQU

Inmiddels had ik er ook een schuimfiltertje opgezet en hierdoor trok hij vanuit stilstand wat minder en gaf een smoorend geluidje. Naaldje een tandje terug gezet en het was iets minder. Vervolgens sproeier 80 gemonteerd.

Had wat trouble met een "goed" afgedraaide kop. 50cc RGD HD afgedraaid naar 43,5mm startte slecht en na nog geen 4 km een dikke warmlopert. Vervolgens mij oude 70cc K-Star HD kop (45mm) er weer op gezet, liep hem in één keer aan.

Hij rijdt wel aardig maar als hij warm is en dat wordt hij heel snel dan slaat hij bij stilstand af en krijg ik hem zeer moeilijk aan (rennend + volgas)

Nu denk ik dat hij te veel (valse) lucht krijgt wat extra hitte veroorzaakt. Pakkingen heb ik al te vaak vervangen en gedaan.

Setup:
65MK
70cc K-Star HC kop 45mm
19,5mm Dell
Schuimfilter (ori een TNT geweest) moet geen problemen opleveren
Proma Warrior
Sproeier 80, gasnaaldstand, tweede van boven
2-klauws koppeling
15-45
luchtstelschroef helemaal in 1,5 slagen uit (slag is 360 graden) hierna reageerde hij een stuk beter op het gas.





Bougie, vonkt. Nadat iemand mijn ontsteking goed had afgesteld heb ik er niet meer aangezeten en ook niet meer zoveel kilometers gedraaid.

Nu denk ik zelf aan valse lucht:
Inlaatpakking (spruit/cilinder) Ik moet zo'n 12/15mm vierkante pakking aanpassen, heeft voorheen nooit problemen geleverd.
Voetpakking is droog, geen valse lucht lijkt mij
Carb die scheef staat, moet geen probleem leveren toch?

Zoals ik al zei tips en weetjes zijn welkom, sleutelen kan en doe ik zelf wel

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 17-8-2007 om 21:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 17-8-2007 om 21:18 uur.
 

oenoehoofd 17-8-2007 21:16 Print reply

Posts: 17851
Ga je pakkingen na, en koop een fatsoenlijke filter.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Ciedric 17-8-2007 21:18 Print reply

Posts: 88
Pakkingen al te vaak aangepast, vernieuwd, etc. Filter moet geen probleem geven.
 
oenoehoofd 17-8-2007 21:19 Print reply

Posts: 17851
Ziet er anders behoorlijk beun uit.

Wat doet hij als je hem op choke gooit? Loop ie dan beter of kutter? En wat is je bougie kleur nu?
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Royal Club 17-8-2007 21:20 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ciedric
Pakkingen al te vaak aangepast, vernieuwd, etc. Filter moet geen probleem geven.


onderbouw dat laatste eens
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Hardstyle 17-8-2007 21:26 Print reply

Posts: 1077
Na je warmloper niet moete honen oid of had je geen schade?

en idd, die filter is beun
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Ciedric 17-8-2007 21:26 Print reply

Posts: 88
Bougie is ook niet echt betrouwbaar met nog geen 4 km met deze carb te rijden.

De vorige eigenaar reed met:
Puch Maxi 2-speed
65MK
afgedraaide kop
19,5mm Dell
Sproeier 82 geen filter
Proma GP
14-38

Dat reed zo'n 75 en trok echt rete hard op, iig sneller dan een snelle scoot

Filter is van oorsprong zo'n grote TNT schuimfilter geweest, hiervan heb ik het schuim van gebruikt zodat ik mijn zijkapje er zonder aanpassingen nog op kan krijgen. Kreidlers rijden ook rond met een Twin Air zo direct op de carb net zoals wat ik nu heb.

Tis btw een kabelchoke, hij gaat uit als ik er aan trek weet niet of jullie daar wat aan hebben. Als ik mijn voet op de uitlaat uit gaat hij ook gewoon uit, weet niet wat dat zegt over valse lucht oid

Ook ontdekte ik wat slijtage sporen aan de gasschuif



Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 17-8-2007 om 21:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 17-8-2007 om 21:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 17-8-2007 om 22:58 uur.
 
ikkejw 18-8-2007 1:40 Print reply

Posts: 9886
Zit er wel olie in je schuimfilter?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Ice Ap rs50 18-8-2007 1:41 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
Zit er wel olie in je schuimfilter?


als het er IN zit, komt het ook niet goed en zonder moet ook prima lukken alleen filtert niet zo best en niet waterbestendig
 
GTI - GTD - BMW
ikkejw 18-8-2007 1:43 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


als het er IN zit, komt het ook niet goed en zonder moet ook prima lukken alleen filtert niet zo best en niet waterbestendig



Met filterolie is het nog steeds niet waterbestendig hoor

Maar het filter wel veel beter en je sproeier kan meteen ook veel kleiner.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Ice Ap rs50 18-8-2007 1:45 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



Met filterolie is het nog steeds niet waterbestendig hoor

Maar het filter wel veel beter en je sproeier kan meteen ook veel kleiner.


lijkt me dat ie niet zo'n beun filter er gewoon moet opsteken. en ja ok spatwaterbestendig dan.

het klinkt wel als valse lucht

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 18-8-2007 om 1:45 uur.
 
GTI - GTD - BMW
ikkejw 18-8-2007 1:47 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


lijkt me dat ie niet zo'n beun filter er gewoon moet opsteken. en ja ok spatwaterbestendig dan.



Filter moet kunnen zo, lijkt misschien beun met die tiewrap maar het filtert goed.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
poedeltje 18-8-2007 2:01 Print reply
Posts: 85
filter is zekker goed zo, ken iemand met een spongebobspons erop en rijdt perfect dus
 
.
VluggeJaapie 18-8-2007 2:02 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ciedric
Bougie is ook niet echt betrouwbaar met nog geen 4 km met deze carb te rijden.

De vorige eigenaar reed met:
Puch Maxi 2-speed
65MK
afgedraaide kop
19,5mm Dell
Sproeier 82 geen filter
Proma GP
14-38

Dat reed zo'n 75 en trok echt rete hard op, iig sneller dan een snelle scoot

Filter is van oorsprong zo'n grote TNT schuimfilter geweest, hiervan heb ik het schuim van gebruikt zodat ik mijn zijkapje er zonder aanpassingen nog op kan krijgen. Kreidlers rijden ook rond met een Twin Air zo direct op de carb net zoals wat ik nu heb.

Tis btw een kabelchoke, hij gaat uit als ik er aan trek weet niet of jullie daar wat aan hebben. Als ik mijn voet op de uitlaat uit gaat hij ook gewoon uit, weet niet wat dat zegt over valse lucht oid

Ook ontdekte ik wat slijtage sporen aan de gasschuif

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 17-8-2007 om 21:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 17-8-2007 om 21:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 17-8-2007 om 22:58 uur.


appels en peren kan je niet vergelijken
 
Auto RBW :)
Ciedric 18-8-2007 13:27 Print reply

Posts: 88
Ik ga zo alweer nieuwe koppakkingen halen, tevens even kijken of ze 20mm inlaatpakkingen hebben voor een maxi maar dat betwijfel ik.

Vervolgens ga ik sproeier 82 monteren en even rondrijden zonder filter. Zo reed ik namelijk ook op het filmpje. Gaskabeltje was alleen te lang.

Het gaat eigenlijk zo kut sinds ik met een ander kopje bent bezig geweest. Nu zit het andere kopje er weer op en dit lijkt beter te gaan. Ik rijd met een alu voetpakking (std van mk 65) en hij voelt er droog omheen, geen valse lucht enzo lijkt mij.

Die schade on de gasschuif heb ik waarschijnlijk zelf gemaakt met verkeerd monteren en schoonmaken. Toch lijkt het mij niet dat dit problemen moet leveren.

Nou heb de kop gedemonteerd en ontdekte wederom dit:

Ik gebruik 70cc pakkingen omdat ze hier geen 65cc verkopen. Heb de oude mk koppaking maar weer schoongemaakt en gemonteerd, niet echt verstandig maar ik waag het er op.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 18-8-2007 om 13:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 18-8-2007 om 19:37 uur.
 
mtlover 19-8-2007 0:36 Print reply

Posts: 2372
Te strak aangehaald?

Edit: Knip anders es een goede pakking van een sinaasappelpak..

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 19-8-2007 om 0:37 uur.
 

Dit topic is 6943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved