Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mt te langzaam..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1194 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44643 - Mt te langzaam..
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2436 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bjorntjuh 17-8-2007 16:26 Print reply

Posts: 1496
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
De bougie is nog ietsies grijs achtig, en hij stotterde gisteren ook net voor de powerband. Dus moet een iets grotere sproeier proberen.

Is een orginele uitlaat te ontgrenzen dan? En voor een ander tandwiel probeer ik al te kijken (achter)





ja is zeker te ontgrenzen, is bij mij ook gebeurd, openlassen
 
het lekkerste onder zon
puch-driver xl 17-8-2007 16:27 Print reply
Posts: 300
open lassen


uh,, moet je um perse doormidde flexen zegmaar en daar weer aan elkaar lassen daarna? ?

 
puch-driver xl 17-8-2007 18:34 Print reply
Posts: 300
Iemand?, want anders kan ik nog even bezig gaan. Kan er namelijk niet echt informatie over vinden.
 
Frysk 17-8-2007 19:00 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
[...]


ja is zeker te ontgrenzen, is bij mij ook gebeurd, openlassen



openslijpen en dan dichtlassen
 
giggitybyte
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-8-2007 19:17 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]



ja cilinder slijt ook maar miniem, maar ik doelde naar de zuigerveren. (die je nieuw krijgt bij een clinder)


ja als deze jongen hier een originele uitlaatheeft zonder prop zou hij harder moeten gaan als 50..

puch-driver xl: heb je het gevoel dat je nog een versnelling over hebt als je op topsnelheid rijd? zo ja, dan zou ik een zwaardere tandwielverhouding proberen


als je doelde op slijten van zuigerveren zegt dat dus helemaal niks over de compressieverhouding

en kunje alles nog zo goed nieuw en mooi hebben maar met een te grote ontbrandingsruimte heb je een waardeloze compressie verhouding
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
puch-driver xl 17-8-2007 19:22 Print reply
Posts: 300
IK snap dat die bedoeld open flexen en dichtlassen. Maar is er geen andere manier... Anders moetk weer lassen enzo
 
Scozzisa 17-8-2007 19:23 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
IK snap dat die bedoeld open flexen en dichtlassen. Maar is er geen andere manier... Anders moetk weer lassen enzo


ja.. voor een euro of 30/40 een 2e hands snel uitlaatje scoren?

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 17-8-2007 om 19:23 uur.
 
MTRudolf 17-8-2007 19:24 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
IK snap dat die bedoeld open flexen en dichtlassen. Maar is er geen andere manier... Anders moetk weer lassen enzo




naar mijn mening vind k het een beetje bullshit..

in ori mt uitlaatjes en mb uitlaatjes zit idd een kleine prop die je eruit kan halen maar dit zorgt alleen voor meer kabaal..

verder gebeurt er weinig..

ik zou voor je achtertandwiel gaan..

heb je geen ander wiel ofzo die je snel kan proberen??

en heb je je compressie al laten meten ??


ennuh je bougie grijs ??

stel hem dan is ff gewoon af da scheelt ook een hoop

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 17-8-2007 om 19:27 uur.
 
blub666 17-8-2007 19:26 Print reply

Posts: 90
ik heb dezelfde setup als jouw gehad maar dan met een 13-42 tandwielen en dan rijd hij +- 90 op autoteller, dus ik zal eerder een oplossing voor je tandwielen gaan zoeken
 
uhh, justum
puch-driver xl 17-8-2007 19:34 Print reply
Posts: 300
Uitlaatje scoren is geen probleem, maar alles moet aangepast worden omdat het dus een mt blok is onder een andere frame. Vandaar datk eerst andere oplossing probeer te zoeken.


Achtertandwiel, me kameraadje had nog een std tandwiel er voor. Maarja, standaard tandwiel is dus die 54..
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-8-2007 19:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]




naar mijn mening vind k het een beetje bullshit..

in ori mt uitlaatjes en mb uitlaatjes zit idd een kleine prop die je eruit kan halen maar dit zorgt alleen voor meer kabaal..

verder gebeurt er weinig..

ik zou voor je achtertandwiel gaan..

heb je geen ander wiel ofzo die je snel kan proberen??

en heb je je compressie al laten meten ??


ennuh je bougie grijs ??

stel hem dan is ff gewoon af da scheelt ook een hoop

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 17-8-2007 om 19:27 uur.


orrinele mt uitlaat heeft gewoon een binnendiameter van 10mm ofzo
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
MTRudolf 17-8-2007 19:36 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
Uitlaatje scoren is geen probleem, maar alles moet aangepast worden omdat het dus een mt blok is onder een andere frame. Vandaar datk eerst andere oplossing probeer te zoeken.


Achtertandwiel, me kameraadje had nog een std tandwiel er voor. Maarja, standaard tandwiel is dus die 54.. [/quote


waaronder heb je je blok zitten dan ??



 
puch-driver xl 17-8-2007 19:38 Print reply
Posts: 300
Een fantic cabellero Daarom is een achtertandwiel ook lastig omdat die dingen niet meer gemaakt worden en er nou niet echt bepaald veel onderdelen voor zijn.
 
MTRudolf 17-8-2007 19:42 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
Een fantic cabellero Daarom is een achtertandwiel ook lastig omdat die dingen niet meer gemaakt worden en er nou niet echt bepaald veel onderdelen voor zijn.



mm oke nu word het un ander verhaal :P

het frame is zowiezo groter zwaarder etc en verhoudingen zijn helemaal anders..

maar dan zouk hem eerst afstellen en idd kijken voor een andere uitlaat omdat je het op een crossmotor frame hebt zitten...zal hij toch wat meer vermogen moeten hebben om hem vooruit te krijgen..
 
puch-driver xl 17-8-2007 19:45 Print reply
Posts: 300
nja, crossmotor frame.. Die fantic caballero zijn standaard ook maar 50cc or.


Maar een tandwiel 45 of zo zou goed moeten zijn..?
 

Dit topic is 2436 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved