Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mt te langzaam..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1161 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44643 - Mt te langzaam..
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2434 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch-driver xl 16-8-2007 21:40 Print topicpost
Posts: 300
Hoi,


Ik heb een honda mt blok die echt langzaam is.


Setup:
70cc imitatie -> nieuw
18mm keihin
sproeier 110, -> morgen nog iets groter proberen
powerfilter
std honda mb uitlaat

Vertanding: 16 - 54

Hij gaat gewoon te langzaam.., ongeveer 50 km/h. Waar kan dat aan liggen




 

crossgek - Forum en Sales Moderator 16-8-2007 21:50 Print reply

Posts: 10560
ten eerste heb je imo een debiel lichte vertanding

ten tweede knijpt de uitlaat aardig wat wss

ten derde : zorg voor een goede compressie
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
puch-driver xl 16-8-2007 21:56 Print reply
Posts: 300
Maar je kunt ook niet zeggen dat duie snel optrekt,, en dat zou die eigenlijk wel moeten doen toch..?
 
-simon- 16-8-2007 21:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
Maar je kunt ook niet zeggen dat duie snel optrekt,, en dat zou die eigenlijk wel moeten doen toch..?


als je 70cc met ori pijp hebt begrenst hij gewoon heel erg.
zoek een snelle pijp en hij zal al beter trekken. ma je moet hem wel ff opnieuw afstellen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-8-2007 22:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
Maar je kunt ook niet zeggen dat duie snel optrekt,, en dat zou die eigenlijk wel moeten doen toch..?


met orri uitlaat heb je wss kracht onderin
daar werkt een import nou net niet

en met een te korte vertanding trek je niet snel op , kun je namelijke geen gebruik maken van je powerband. (hij is er al door voor je fatsoenlijke snelheidwinst gemaakt hebt)

en grote kans dat je een te lage compressie verhouding hebt (hebben bijna alle mt/mb's ) en dat kost je ook vermogen onderin

mijn advies:
koop achtertandwiel 43 ofzo
zorg dat je compressie verhouding minimaal 1:10 is
koop een fatsoenlijke uitlaat

en kijk dan verder
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
sabar 16-8-2007 22:14 Print reply
Posts: 320
Mijn setup:
70 cc imitatie
20 mm mikunie
sproeier 125
schuimfilter
dikke uitlaat bocht
12-45 (van de week 12-45)

Ropt als een beer, andere sproeier maakt geen kloten uit dat is alleen voor de afstelling als je bougie koffie bruin is is het goed afgesteld. Als ik jou was zou ik een andere vertanding nemen (12-45) of in die buurt, en een ander uitlaatje erop gooien (Y)Dan moet die wel blazen
 
MTRudolf 16-8-2007 22:18 Print reply

Posts: 2464
mijn mb heeft dezelfde setup alleem dan met een 20 mikuni en rijd ongeveer 85

ik zou toch voor een ander tandwielachter gaan ookal zit daar een ander wiel in zorg gewoon dat je daar iets op vind ...



laat adners ff je compressi meten bij bromboer weet je het meteen
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-8-2007 22:21 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
Mijn setup:
70 cc imitatie
20 mm mikunie
sproeier 125
schuimfilter
dikke uitlaat bocht
12-45 (van de week 12-45)

Ropt als een beer, andere sproeier maakt geen kloten uit dat is alleen voor de afstelling als je bougie koffie bruin is is het goed afgesteld. Als ik jou was zou ik een andere vertanding nemen (12-45) of in die buurt, en een ander uitlaatje erop gooien (Y)Dan moet die wel blazen


omg
12 45 is een nog lichtere vertanding en helemaal idioot licht

ik reedt met 70 import/
16 dellorto
sproeier 85
schuimfilter
techno uitlaat
met 15/38 (zelfs een tijd met 17/38 gereden maar dan kon ik bij het stoplicht niet meekomen met senda's van kameraden )

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-8-2007 om 22:23 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Ariej 16-8-2007 22:29 Print reply

Posts: 3685
ik zou beginnen met een ander uitlaatje..

compressie zou goed genoeg moeten zijn met een nieuwe cilinder neem ik aan..
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-8-2007 22:30 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
ik zou beginnen met een ander uitlaatje..

compressie zou goed genoeg moeten zijn met een nieuwe cilinder neem ik aan..


met de leeftijd veranderd de compressieverhouding niet noemenswaardig
(de cilinder zal uitslijten dus boring groter dus grotere cilinderhoud en dus zal de verhouding iets lager komen , maar dit is te verwaarlozen)

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-8-2007 om 22:32 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
MTRudolf 16-8-2007 22:31 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
ik zou beginnen met een ander uitlaatje..

compressie zou goed genoeg moeten zijn met een nieuwe cilinder neem ik aan..



waarom dat ??


er rijden zoveel mb'5 met 70 immi en die dingen rijden ook allemaal 80 dus het is heus niet dat als je een andere uitlaat koopt dat hij ineens niet meer 50 km/u loopt



je bougie is gewoon koffiebruin??
gewoon ff ander achterwiel erin met tandwiel 43 en dan voor 14 kijk dan wat hij doet

dan moet hij makkelijk minimaal 75 lope
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-8-2007 22:33 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]



waarom dat ??


er rijden zoveel mb'5 met 70 immi en die dingen rijden ook allemaal 80 dus het is heus niet dat als je een andere uitlaat koopt dat hij ineens niet meer 50 km/u loopt



je bougie is gewoon koffiebruin??
gewoon ff ander achterwiel erin met tandwiel 43 en dan voor 14 kijk dan wat hij doet

dan moet hij makkelijk minimaal 75 lope


een orriginele uitlaat knijpt gigantisch natuurlijk
vergelijkbaar met een prop
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Rive-MBX 16-8-2007 22:47 Print reply

Posts: 764
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


een orriginele uitlaat knijpt gigantisch natuurlijk
vergelijkbaar met een prop


mar is die uitlaat niet al onbegrenst want die heb je ook namelijk gwoon standaart ontgrensde uitlaat, maar welke heeft hij?
 
*zucht*
Ariej 16-8-2007 22:57 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


met de leeftijd veranderd de compressieverhouding niet noemenswaardig
(de cilinder zal uitslijten dus boring groter dus grotere cilinderhoud en dus zal de verhouding iets lager komen , maar dit is te verwaarlozen)

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-8-2007 om 22:32 uur.



ja cilinder slijt ook maar miniem, maar ik doelde naar de zuigerveren. (die je nieuw krijgt bij een clinder)


ja als deze jongen hier een originele uitlaatheeft zonder prop zou hij harder moeten gaan als 50..

puch-driver xl: heb je het gevoel dat je nog een versnelling over hebt als je op topsnelheid rijd? zo ja, dan zou ik een zwaardere tandwielverhouding proberen
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Shifty 17-8-2007 0:06 Print reply

Posts: 1113
Vergeet ook niet dat je met de juiste afstelling veel vermogen kunt winnen.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
puch-driver xl 17-8-2007 15:50 Print reply
Posts: 300
De bougie is nog ietsies grijs achtig, en hij stotterde gisteren ook net voor de powerband. Dus moet een iets grotere sproeier proberen.

Is een orginele uitlaat te ontgrenzen dan? En voor een ander tandwiel probeer ik al te kijken (achter)



 

Dit topic is 2434 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved