Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80CC MBX Proma uitlaat VS origineel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44637 - 80CC MBX Proma uitlaat VS origineel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JW-MB 16-8-2007 18:02 Print topicpost
Posts: 43
Ik heb mijn 80 CC MBX blok vorzien van een Proma uitlaat. Heeft iemand enig iedee of dit verschil zal maken in trekkracht of topsnelheid. Volgens de verkoper kon de proma prima gebruikt worden tot 125 cc.

De setup is verder origineel gebleven originele cilinder en 18 mm carb. Tijdens de proefrit toen het blok nog onder de MBX zat met de originele uitlaat reed hij ongeveer 85 km en maakte hij rond de 8500 toeren per minuut.
 
JW-MB

S1lv3r 16-8-2007 18:05 Print reply

Posts: 5213
probeer het uit omfg ><
 
Menu2t 16-8-2007 18:47 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
probeer het uit omfg ><


ga uit van een 95/100kmpu met 11k en wat meer trekkracht. had zelf ook ori 80 met proma
 
NSR Supersprint special!
Knaapje 16-8-2007 18:58 Print reply
Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
probeer het uit omfg ><


Wat is dit nou weer voor een antwoord,



@ topicstarter, ik denk dat de Techno toch een wat betere uitlaat is voor zo'n cilinder. Meen dat Harry (Blukaap) ook zo'n cilinder had laten tunen in combinatie met een Techno NSR. En hiermee had hij hele leuke resultaten behaald. Dat ding was ook erg zuinig.

 
Valid 16-8-2007 23:18 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]


ga uit van een 95/100kmpu met 11k en wat meer trekkracht. had zelf ook ori 80 met proma


11k? je haalde zelf de 9.7k maar net en ik de 10.8k als het moet maar 11 lijkt me wel wat overdreven
 
mtx-motard 16-8-2007 23:27 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


11k? je haalde zelf de 9.7k maar net en ik de 10.8k als het moet maar 11 lijkt me wel wat overdreven


alsof je het verschil van 10.8 naar 11 k door hebt

proma is een leuke uitlaat, maar verwacht niet dat hij keihard blaast. wel iets harder als origineel, geluid ook.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Valid 16-8-2007 23:49 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


alsof je het verschil van 10.8 naar 11 k door hebt

proma is een leuke uitlaat, maar verwacht niet dat hij keihard blaast. wel iets harder als origineel, geluid ook.


nee, maar omdat renz (menu2t) zelf maar 9.5k haalt en we denken dat die van mij misschien wel getuned is, lijkt het me sterk dat iemand anders de 11 haalt
 
Shifty 17-8-2007 0:01 Print reply

Posts: 1113
Die verkoper had gelijk. De prestaties van een proma over het algemeen op een 80 tot 125cc mbx zijn redelijk goed.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Maximilliano 17-8-2007 1:19 Print reply
Posts: 666
Ik heb het zelf ook op mn MTX gehad, maar sinds ik die gianelli er op heb (bovenlangs wel, en zonder deuken e.d.) vind ik toch dat de gianelli lekkerder rijdt. terwijl de proma mooier geluid maakte. De proma heeft best wel kracht onderin, maar de gianelli heeft het ingeruild voor kracht bovenin.
 
HONDA MTX-TREME 17-8-2007 9:47 Print reply

Posts: 1486
Ik heb nu een 125cc crossmotoruitlaat op mijn 80cc ori getuned zitten, deze loopt echt 1252532x lekkerder als die 80cc proma.
Hij draait in zijn 6 ongeveer 11k, en loopt 105/110.
 
christianos 17-8-2007 9:52 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
probeer het uit omfg ><

he, dan kunnen we BF net zo goed sluiten denk je niet
 
De Schout 17-8-2007 10:46 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

he, dan kunnen we BF net zo goed sluiten denk je niet



nouja, als je je uitlaat er al onder hebt zitten lijkt t me ook niet heel nuttig om een topic aan te maken over hoe tie zou lopen

ben trouwens zelf niet zo te spreken over proma @ 80cc, vond em niet echt lekker lopen, onderin niet spectaculair en bovenin ook niet..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Shifty 17-8-2007 11:13 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Ik heb het zelf ook op mn MTX gehad, maar sinds ik die gianelli er op heb (bovenlangs wel, en zonder deuken e.d.) vind ik toch dat de gianelli lekkerder rijdt. terwijl de proma mooier geluid maakte. De proma heeft best wel kracht onderin, maar de gianelli heeft het ingeruild voor kracht bovenin.


Hier kan ik me ook wel in vinden. Ik heb eens de proma op mn 110 autisa gehad om te kijken wat beter reed, maar mn gianelli reed toch wat lekkerder en iets harder. Maja, over het algemeen vallen de prestaties niet tegen, maat van me heeft een proma op zn 125 mbx zitten en die jaagt mij er uit. Met de gianelli heb ik trouwens ook nog redelijk veel kracht onderin, meer dan genoeg in ieder geval. Ik ga alleen zowieso voor de gianelli, het is namelijk de enige bovenlangse 80cc uitlaat voor een mtx. Of je moet een 125cc crossmotor uitlaat nemen zoals honda-mtx-extreme al zegt. Deze presteren ook goed naar het schijnt, ik heb er zelf alleen nooit mee gereden.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

Dit topic is 2831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved