Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vraag over tzr opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1181 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44609 - vraag over tzr opvoeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

patrick tzr rijder 14-8-2007 21:35 Print topicpost
Posts: 273
hoi

ik heb een tzr die ik wil op voeren van 70 naar 80/90 km/h.
nou hoorde ik iemand zeggen. dat ik mijn prop er uit moet halen en een sproeier van 112 er in moet doen met vertanding 12/48. mar toen ik verder ging kijken zag ik dat iemand het had over lucht afstellen. als je een grotere sproeier er in doet moet je ook je lucht(toevoer) afstellen????. weet iemand hoe dat zit en hoe dat moet.

bedankt!
 
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.

crossgek - Forum en Sales Moderator 14-8-2007 21:36 Print reply

Posts: 10560
112 lijkt mij beetje groot

en met sproeier stel je benzine/lucht verhouding af
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
MTRudolf 14-8-2007 21:36 Print reply

Posts: 2464
ja als je een nieuwe setup krijgt moet je hem natuurlijk ook weer op nieuw afstellen


kijk even in de FAQ van je caberateur afstellen
 
Elco 14-8-2007 21:36 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick tzr rijder
hoi

ik heb een tzr die ik wil op voeren van 70 naar 80/90 km/h.
nou hoorde ik iemand zeggen. dat ik mijn prop er uit moet halen en een sproeier van 112 er in moet doen met vertanding 12/48. mar toen ik verder ging kijken zag ik dat iemand het had over lucht afstellen. als je een grotere sproeier er in doet moet je ook je lucht(toevoer) afstellen????. weet iemand hoe dat zit en hoe dat moet.

bedankt!



vanavond nog gedaan, eerst sproeier als die dan goed loopt maar mischien met ietsje dip, slag je open, als die hoger stationair gaat lopen, is het goed, heel simpel, volgende keer kan je door in je oude topic he, die ging ook al over verder opvoeren

 
rik hulkenberg 14-8-2007 21:40 Print reply

Posts: 10029
als ik jou was zou ik eerst de prop er uit (laten) halen.
verbruik ligt dan lager en is beter voor je blok.
 
patrick tzr rijder 14-8-2007 21:41 Print reply
Posts: 273
ja dat snap ik! nee nou snap ik het hoe je het af moest stellen das een makkie ik sapte er al niks van

 
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.
Elco 14-8-2007 21:41 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als ik jou was zou ik eerst de prop er uit (laten) halen.
verbruik ligt dan lager en is beter voor je blok.



Wtf gast, ik snap jou niet, prop eruit, afstellen, andermengsel lucht benzine. meer zuipen, dus hoezo is prop eruit halen beter voor je blok, dat wil die toch ook

Ros de complete prop eruit, en dan sproeier 112, wedden dat je erg goed in de richting zit, dan ga je rijden, als je dan kijkt naar bougie zwart is te rijk, wit te arm,

Stuk rijden, als die goed loopt niets aan doen, ff stuk rijden met choke stukje open, rijd die dan beter, grotere sproeier,

Is de sproeier te groot, gaat die vaak bwoapen, en spetteren uit de uitlaat en stotteren en loopt niet goed, stottert voor de powerband etc

Dit bericht is gewijzigd door Derbi_Elco op 14-8-2007 om 21:44 uur.
 
patrick tzr rijder 14-8-2007 21:44 Print reply
Posts: 273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als ik jou was zou ik eerst de prop er uit (laten) halen.
verbruik ligt dan lager en is beter voor je blok.




ja mar als je je prop er uit haalt moet je hem toch gelijk goed afstellen grotere sproeier (andere vertanding) ofnie. anders loopt die toch niet goed. of ga je dan alleen je vermogn omhoog halen??
 
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.
rik hulkenberg 14-8-2007 21:45 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]



Wtf gast, ik snap jou niet, prop eruit, afstellen, andermengsel lucht benzine. meer zuipen, dus hoezo is prop eruit halen beter voor je blok, dat wil die toch ook

dan moet de zuiger harder werken om de uitlaat gassen er uit te blazen en het kost meer kracht
edit heb het zelf gehad met mijn mb orginele snelle uitlaat er onder gedaan en van sproeier 95 naar 85 gegaan met 18mm keihin

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 14-8-2007 om 21:46 uur.
 
patrick tzr rijder 14-8-2007 21:45 Print reply
Posts: 273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
112 lijkt mij beetje groot

en met sproeier stel je benzine/lucht verhouding af


nou wat denk jij dan wat voor sproeier maat het ongeveer is met 11/48 en 12/48.
 
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.
Elco 14-8-2007 21:45 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick tzr rijder
[...]




ja mar als je je prop er uit haalt moet je hem toch gelijk goed afstellen grotere sproeier (andere vertanding) ofnie. anders loopt die toch niet goed. of ga je dan alleen je vermogn omhoog halen??



Vertanding is niet nodig, je moet niet eerst prop eruit halen rijden met oude sproeier en dan neiuwe sproeier erin doen,

Prop eruit, sproeier erin, en rijden/ testen. heb je geen vrienden die er verstand van hebben die je kunnen helpen??

Is altijd handig


OOHJA<

SRPOEIER HEEFT NIETS MET TWV TE MAKEN.

En 112 liep die perfect mee, met 50 cc en 16 mm originele uitlaat, dat is me broer aan geraden door een van de beste brommermonteuren van nederland

Dit bericht is gewijzigd door Derbi_Elco op 14-8-2007 om 21:47 uur.
 
DRDMitch 14-8-2007 21:49 Print reply

Posts: 328
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]

En 112 liep die perfect mee, met 50 cc en 16 mm originele uitlaat, dat is me broer aan geraden door een van de beste brommermonteuren van nederland

Dit bericht is gewijzigd door Derbi_Elco op 14-8-2007 om 21:47 uur.


Is voor elke brommer anders, geeneen brommer is hetzelfde.
 
TroyLeeDesigns
jd boer 15-8-2007 7:35 Print reply

Posts: 6005
daar heb je gelijk in , maar ik heb al meerdere tzretjs ontgrenst , en die zaten allemaal rond de 112 a 115 kwa sproeier
 
rs1sprintuhr
tuony 15-8-2007 10:20 Print reply

Posts: 297
beter neem je 10 maten groter dan wat er nu inzit.(sproeier)
dan zit je meestal wel in de richting.

Dit bericht is gewijzigd door tuony op 15-8-2007 om 10:39 uur.
 
Poekoe!
jd boer 15-8-2007 11:03 Print reply

Posts: 6005
ja dat is dus wat ik zeg pak een 112 a 115 die moet je hebben op een ontgrensde tzr
 
rs1sprintuhr
patrick tzr rijder 15-8-2007 20:02 Print reply
Posts: 273
nou ik heb het gedaan prop is er uit en met 11 tands voor haalde ik de 94 en ik reed nog niet volgas ik ging dan wel plat liggen. mar ik heb alleen mijn prop eruit gehaald en geen andere sproeier er in gedaan. toen ik ging rijden haper die erg als die 100 meter gelopen had en wou bijna niet meer trekke. toen heb ik bij mijn gaberateur de lucht verhouding afgesteld ik heb hem verder dicht gedraaid waardoor hij stationair harder liep nou loopt die als een trein en trekt als een Beer.
 
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.

Dit topic is 2752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved