Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT met koppeling problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 730 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44607 - Yamaha DT met koppeling problemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yge 14-8-2007 18:12 Print topicpost
Posts: 16
Hallo allen.

Ik ben sinds kort in het bezit van een yamaha dt.
Motor heeft een 80cc cilinder en een 5-bak.
Ik ben afgelopen week begonnen met het restaureren van het ding en loop tegen een probleem aan.
Motor heb ik nageken en loopt als een zonnetje.
Wegrijden is mogelijk maar zodra hij ook maar een beetje toeren krijgt slipt hij door zijn koppeling.
Dit is het geval bij alle versnellingen.
Ik ben niet erg bekend met yamaha en mijn vraag is nu wat kan hier de oorzaak van zijn. Koppelingsplaten "zien" er goed uit (het zijn er 3).
Ook zou ik graag willen weten wat voor olie er in hoort.
Er zit op dit moment nieuwe olie in (ik vermoed atf ivm rode kleur)

mvg Yge
 
http://s1.darkpirates.nl/c.php?uid=18485

Teunis 14-8-2007 18:17 Print reply

Posts: 1073
10w40 olie moet erin.

ik zou eens kijken naar je wormwieltje. ontkoppelt ie goed
 
derbi racer 14-8-2007 18:24 Print reply

Posts: 1037
de fuking yamaha's hebbe er zo wat last van echt een kwaal

de hele koppling sooi reviceeren kerel
 
Teunis 14-8-2007 18:28 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
de fuking yamaha's hebbe er zo wat last van echt een kwaal

de hele koppling sooi reviceeren kerel


dat is kant en klare onzin wat je zegt.

als je m reviceerd en he stelt m niet of kut af dan slipt ie ook
tevens is het geen kwaal het is een gebrek kennis bij de meeste mensen.
als je het geheel netjes afstelt dan is het geen probleem.

bij de meeste mensen gaat het bij het wormwieltje fout ik zou hiernaar kijken.

je kan meten of je platen versleten zijn, ik weet alleen de afstand niet meer dus hier heb je nog niks aan
 
Vehikel 14-8-2007 18:32 Print reply

Posts: 2903
Dat probleem had ik ook met mijn Dt, waarschijnlijk heeft je motor te veel vermogen voor je koppeling. Dit is makkelijk te verhelpen: bij de 4 drukveertjes ff een ringetje toevoegen, zodat de veren meer samengeknepen worden. Het kan zijn dat er meerdere ringetjes toegevoegd moeten worden.
Let er wel op dat de ringetjes over het schroefdraad van de drukplaat valt, anders heeft het geen nut, maar dat spreekt eigenlijk voorzich.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
derbi racer 14-8-2007 18:38 Print reply

Posts: 1037
ej kerel ik heb zo veel ervaaring met die dingen ze zijn zowat allemaal kut de yamaha dt nieuw type met am6 zijn wel goed en motors ook

maar die ouere blokken van yamaha dt brommer altijd probleemen met koppeling als je vatsoenlijk wilt koppelen moet je gewoon reviceeren die koppelings pen trekt altijd krom dat grijp armpje gaat lam ga zo maar veder
 
Yge 14-8-2007 18:39 Print reply
Posts: 16
Koppeling ontkoppelt maximaal.
Ik heb al extra ringen toegevoegd maar dat mocht niet baten.
Ik zit nog het meest over de olie in.
Wat ik ook merk is dat hij al behoorlijk slipt als ik hem aanduw.

 
http://s1.darkpirates.nl/c.php?uid=18485
Teunis 14-8-2007 18:41 Print reply

Posts: 1073
heb je m niet te strak afgesteld??

heb je nog iets van een vrijdslag in je hendel???
 
Djeep 14-8-2007 18:41 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yge
Koppeling ontkoppelt maximaal.
Ik heb al extra ringen toegevoegd maar dat mocht niet baten.
Ik zit nog het meest over de olie in.
Wat ik ook merk is dat hij al behoorlijk slipt als ik hem aanduw.



Toch je platen maar vervangen, bij mij zagen ze er ook goed uit, maar slipte als een gek, ff platen vervangen en klaar
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Vehikel 14-8-2007 18:41 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
ej kerel ik heb zo veel ervaaring met die dingen ze zijn zowat allemaal kut de yamaha dt nieuw type met am6 zijn wel goed en motors ook

maar die ouere blokken van yamaha dt brommer altijd probleemen met koppeling als je vatsoenlijk wilt koppelen moet je gewoon reviceeren die koppelings pen trekt altijd krom dat grijp armpje gaat lam ga zo maar veder

Koppelingspen gaat krom? Weet je wel zeker dat het kogellagertje er dan wel tussen zit?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Yge 14-8-2007 18:49 Print reply
Posts: 16
Er zit genoeg speling op de hendel.
Ik vervang morgen de platen en de olie.
Ik laat wel weten of het gewerkt heeft.


 
http://s1.darkpirates.nl/c.php?uid=18485
Yge 14-8-2007 18:51 Print reply
Posts: 16
Er zit een nieuw wormwiel, stang en lager tussen dus dat kan het niet zijn
 
http://s1.darkpirates.nl/c.php?uid=18485
Scozzisa 14-8-2007 19:04 Print reply

Posts: 2077
zorg eens voor 4 platen

3 (dun)plaats is met 80cc wat aan de zwakke kant denk je niet?

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 14-8-2007 om 19:05 uur.
 
VluggeJaapie 14-8-2007 19:05 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
zorg eens voor 4 platen

3 (dun)plaats is met 80cc wat aan de zwakke kant denk je niet?

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 14-8-2007 om 19:05 uur.


als 4 plaats op een 50cc al te krap is
 
Auto RBW :)
Yge 14-8-2007 19:19 Print reply
Posts: 16
4 zal in dit geval misschien beter zijn.
Maar heb ik dan ook een nieuw koppellingshuis nodig?
Volgens mij passen er geen 4 in. Te krap.
 
http://s1.darkpirates.nl/c.php?uid=18485
chick 14-8-2007 19:44 Print reply

Posts: 417
ik had bij mijn dt een rs koppeling bewerkt en daar zitten nu ook 5 platen in dat reed al een stuk beter
 
lord of the bromfiets

Dit topic is 2443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved