Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cilinderkop vervangen voor een hogedrukkop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #44571 - Cilinderkop vervangen voor een hoge...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

occ1s 12-8-2007 9:35 Print topicpost
Posts: 131
Hallo jongens, ik wil mijn normale 49 cc cilinderkop vervangen voor een hogedruk kop.
Hoe doe ik dit? Heb het in de faq proberen te zoeken, maar daar praten ze alleen over hele cilinders vervangen.
Moet ik de kop ook bewerken? Omdat mijn cilinder ook al een paar keer is uitgehond, dus mn zuiger is ook groter.

Alvast bedankt!
 

Mt50Racer 12-8-2007 9:36 Print reply

Posts: 128
gewoon oude pet eraf halen en deze erop zetten

4 moeren van de cilinderkop losdraaien en de bout die door de cilinderpet loopt.
koppakking eraf
nieuwe koppakking erop
hogedrukpet erop
4 mooeren kruislings aandraaien
bout door de cilinderkop er weer in
bougieoverzetten uit de oude cilinderkop
boudgiedop erop

rijden maar

Dit bericht is gewijzigd door Mt50Racer op 12-8-2007 om 9:38 uur.
 
nsrracer
-Bassie- 12-8-2007 9:37 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Hallo jongens, ik wil mijn normale 49 cc cilinderkop vervangen voor een hogedruk kop.
Hoe doe ik dit? Heb het in de faq proberen te zoeken, maar daar praten ze alleen over hele cilinders vervangen.
Moet ik de kop ook bewerken? Omdat mijn cilinder ook al een paar keer is uitgehond, dus mn zuiger is ook groter.

Alvast bedankt!


teneerste wat voor een brommer gaat het over?
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
occ1s 12-8-2007 9:38 Print reply
Posts: 131
Okay dus die stap dat ik mn carburateur eruit moet halen, is overbodig?! Ook hoef ik dus niet af te veilen mooi!
 
occ1s 12-8-2007 9:38 Print reply
Posts: 131
Een yamaha fs1

Er zitten net nieuwe koppakkingen op... net gister voor het eerst mee gereden xD.. met die nieuwe pakkingen dan...

Dit bericht is gewijzigd door occ1s op 12-8-2007 om 9:40 uur.
 
Mt50Racer 12-8-2007 9:39 Print reply

Posts: 128
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Een yamaha fs1


ow dat maakt et nog makkelijker

4 moeren van de cilinderkop losdraaien
cilinderkop erafhalen
koppakking eraf
nieuwe koppakking erop
hogedrukpet erop
4 mooeren kruislings aandraaien
bougieoverzetten uit de oude cilinderkop
boudgiedop erop


Dit bericht is gewijzigd door Mt50Racer op 12-8-2007 om 9:40 uur.
 
nsrracer
-Bassie- 12-8-2007 9:40 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Een yamaha fs1


het is een kwestie van 4 moeren los draaien.

kop er af

koppakking er af

nieuwe koppaking er tussen

andere kop er weer op.

moeren vast draaien

kijken of die beter loopt.

edit:

iemand was me voor.

bougie is makkleijker er uit te draaien voor dat je de kop er af haalt.



Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 12-8-2007 om 9:41 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
occ1s 12-8-2007 9:42 Print reply
Posts: 131
WoW.. dat was snel jongens ben weer blij. welke bougie past er het beste bij? een b8? en ik vrees dat ik daarvoor een bougie sleutel nodig ben toch :P?
 
Mt50Racer 12-8-2007 9:43 Print reply

Posts: 128
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
WoW.. dat was snel jongens ben weer blij. welke bougie past er het beste bij? een b8? en ik vrees dat ik daarvoor een bougie sleutel nodig ben toch :P?


ja

b8 is goed ik rijd zelf met een b9 mja ik heb een FS1 cilinder (65cc)
 
nsrracer
-Bassie- 12-8-2007 9:44 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
WoW.. dat was snel jongens ben weer blij. welke bougie past er het beste bij? een b8? en ik vrees dat ik daarvoor een bougie sleutel nodig ben toch :P?


jah en bij fs1 wil het nog wel eens lukken met gewoon steeksleutel 21.

en anders een pijpsleuteltje 21 met schoevendraaier.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
occ1s 12-8-2007 9:45 Print reply
Posts: 131
danku danku allemaal gelijk allemaal ff bestellen !
 
-Bassie- 12-8-2007 9:46 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
danku danku allemaal gelijk allemaal ff bestellen !


moet je nog bestellen dan??

en wat hoop je er van te krijgen??

beter zet je er een ander uitlaat je op of laat je kop opmaat draaien.

of je cilinder bewerken.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
occ1s 12-8-2007 9:47 Print reply
Posts: 131
maar een nieuwe koppakking lijkt me overbodig, nog geen 10 km oud... :(

Heb al nieuwe uitlaat... maar heb niks gehoord van kop opmaat draaien.. wat houd dat in?

Dit bericht is gewijzigd door occ1s op 12-8-2007 om 9:48 uur.
 
-Bassie- 12-8-2007 9:49 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
maar een nieuwe koppakking lijkt me overbodig, nog geen 10 km oud... :(


zeer zeker wel want een koppaking druk jij in als je je kop vast draait
dan doe je straks een andere kop die iets anders loopt en dan gaat ie daar lekken.

als je je kop opmaat laat draaien moeten hier eerst berekeningen voor gemaakt worden enzo.
hier voor kan je beter of de zoek fuctie gebruiken of vraag een tunners van dit forum.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 12-8-2007 om 9:50 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
occ1s 12-8-2007 9:50 Print reply
Posts: 131
okay sorry... lal...
Maar beweer jij dat dit weinig effect gaat hebben op mijn trekkracht/snelheid?!

Edit...: Wat houd dat kop opmaat draaien in?!

Dit bericht is gewijzigd door occ1s op 12-8-2007 om 10:03 uur.
 
-Bassie- 12-8-2007 9:51 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
okay sorry... lal...
Maar beweer jij dat dit weinig effect gaat hebben op mijn trekkracht/snelheid?!


ja
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 2029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved