Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brandstoftank lek. Hoe repareren ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1369 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #44564 - Brandstoftank lek. Hoe repareren ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JW-MB 11-8-2007 22:04 Print topicpost
Posts: 43
Ik heb vorige week de tank van mijn Honda mb gestraald. Nu heb ik achterop de roest weggestraald, zijn er twee kleine gaatjes ontstaan. Hoe kan ik dit het beste repareren. Lassen lijkt me geen optie. Ik zit zelf te denken aan kneedbaar staal of een twee componentenlijm. Ik heb geen idee of de oplossingen brandstof bestendig zijn. Alle oplossingen zijn welkom.
 
JW-MB

Teunis 11-8-2007 22:05 Print reply

Posts: 1073
ik denk dat het beste is dichtsolderen,

hoe groot is het gat, maar als er gaten in vallen is het dan niet beter om een nieuwe tank te zoeken wss is hij over dun geworden
 
5MB5 11-8-2007 22:05 Print reply

Posts: 878
dat kun je het beste vertinnen of hardsolderen.
 
Jurgen 11-8-2007 22:16 Print reply

Posts: 1334
D'r is een FAQ voor. (toevallig een stukje in gelezen vanmiddag) iets met 3 flesjes vloeibare coating ofzo.
 
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even.
gerwin88 11-8-2007 22:24 Print reply

Posts: 5197
ik had dit ook met mt tank...
wat ik zelf goed vind werken:

-eerst ff tank laten luchten
-plekjes iets opschuren
-dan met de gasbrander de plekken warm maken, en de tin er in duwen.
heb het zelf ook een paar keer gedaan, en heeft bij mij nooit meer gelekt.
je drukt de tin iets naar binnen, waardoor het veel beter blijft zitten dan als je het er gewoon van buitenaf er tegenaan smeert.
 
VW rider for live
mcdronkz 11-8-2007 22:32 Print reply

Posts: 32777
Ik zou het toch even lassen, en daarna vertinnen.

http://www.rustbuste...n_enzo/Vertinnen.htm
 
gerwin88 11-8-2007 22:54 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Ik zou het toch even lassen, en daarna vertinnen.

http://www.rustbuste...n_enzo/Vertinnen.htm


jah, alleen als je het materiaal niet bij de hand hebt, kun je net zo goed een goede 2e handse op de kop zien te tikken, ben je net zo voordelig uit waarschijnlijk.
 
VW rider for live
MarTijn tzr 12-8-2007 0:19 Print reply

Posts: 6970
wat je ook kunt doen is vloeibaar metaal erop smeren
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
maxisport 12-8-2007 0:21 Print reply

Posts: 4206
tin werkt het best
epoxie zou ook kunnen
 
HONDA MTX-TREME 12-8-2007 14:04 Print reply

Posts: 1486
Met koper lassen, gewoon hard solderen.

Heb ik ook weleens gedaan met mtx-sh tank werkt prima zorg wel eerst dat er geen benzine enzo meer in je tank zit.
 
van de zaande 12-8-2007 17:15 Print reply

Posts: 43
met kneedbaarstaal van de bizon lukt het ook goed, heb er goede ervaringen mee
 
waarom? omdat het kan!
honda_freak 12-8-2007 17:41 Print reply

Posts: 7650
als er al gaten vallen in je tank zal er weinig vlees over zijn er omheen, geheid dat de gaten groter worden of in de buurt nieuwe ontstaan. Er zal ook roest aan de binnenkant van je tank zitten ondertussen. Die moet je ook kwijt raken anders heeft repareren van buiten geen zin, rot het zo weer van binnen uit door en roest in je tank is sowieso niet zo best.

Dus de beste optie is een nieuwe goede tank.

alle andere opties houden in dat je je tank van binnen zal moeten ontroesten en het beste is ook coaten.

De beste is dan lassen en vertinnen mits je dit kan/laten doen
Daarna komen epoxylijm en kneedbaar staal, zijn allebei benzinebestendig. Epoxy is wel makkelijker in de gaatjes te krijgen en weer netjes te krijgen mochten de gaten op zichtbare plekken zitten
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-8-2007 17:49 Print reply

Posts: 9841
op de bm hebben we nog een tank dichtgesmeerd met epoxy..ging prima.
hoe heet dat spul nou... van die 2componenten shit voor metaal van bison...
 
Too cool for school!
honda_freak 12-8-2007 17:54 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
op de bm hebben we nog een tank dichtgesmeerd met epoxy..ging prima.
hoe heet dat spul nou... van die 2componenten shit voor metaal van bison...


geef toe, was wel een beetje een noodoplossing kneedbaar staal van bizon, heb t boven liggen, werkt best, plakje afsnijden, samenkneden en opplakken, epoxylijm, zelfde verhaal, twee tubes in de juiste mengverhouding mengen, er op smeren en klaar.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Jozeff - Forum en Sales Moderator 12-8-2007 17:59 Print reply

Posts: 10835
waarom is lassen geen optie?

lijkt me ideaal aangezien tank toch nog helemaal gespoten moet worden
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mulder 12-8-2007 18:00 Print reply

Posts: 13701
ik heb het een x met polyster gerepareerd, zou je niet denken, maar het is nog steeds niet weer lek gegaan. Was wel echt een klein gaatje.
 

Dit topic is 9505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved