Teunis |
11-8-2007 22:05 |
Posts: 1073 |
ik denk dat het beste is dichtsolderen,
hoe groot is het gat, maar als er gaten in vallen is het dan niet beter om een nieuwe tank te zoeken wss is hij over dun geworden
|
|
|
|
5MB5 |
11-8-2007 22:05 |
Posts: 878 |
dat kun je het beste vertinnen of hardsolderen.
|
|
|
|
Jurgen |
11-8-2007 22:16 |
Posts: 1334 |
D'r is een FAQ voor. (toevallig een stukje in gelezen vanmiddag) iets met 3 flesjes vloeibare coating ofzo.
|
|
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even. |
|
gerwin88 |
11-8-2007 22:24 |
Posts: 5197 |
ik had dit ook met mt tank...
wat ik zelf goed vind werken:
-eerst ff tank laten luchten
-plekjes iets opschuren
-dan met de gasbrander de plekken warm maken, en de tin er in duwen.
heb het zelf ook een paar keer gedaan, en heeft bij mij nooit meer gelekt.
je drukt de tin iets naar binnen, waardoor het veel beter blijft zitten dan als je het er gewoon van buitenaf er tegenaan smeert.
|
|
VW rider for live |
|
mcdronkz |
11-8-2007 22:32 |
Posts: 32777 |
|
|
|
|
gerwin88 |
11-8-2007 22:54 |
Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Ik zou het toch even lassen, en daarna vertinnen.
http://www.rustbuste...n_enzo/Vertinnen.htm
jah, alleen als je het materiaal niet bij de hand hebt, kun je net zo goed een goede 2e handse op de kop zien te tikken, ben je net zo voordelig uit waarschijnlijk.
|
|
VW rider for live |
|
MarTijn tzr |
12-8-2007 0:19 |
Posts: 6970 |
wat je ook kunt doen is vloeibaar metaal erop smeren
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
maxisport |
12-8-2007 0:21 |
Posts: 4206 |
tin werkt het best
epoxie zou ook kunnen
|
|
|
|
HONDA MTX-TREME |
12-8-2007 14:04 |
Posts: 1486 |
Met koper lassen, gewoon hard solderen.
Heb ik ook weleens gedaan met mtx-sh tank werkt prima zorg wel eerst dat er geen benzine enzo meer in je tank zit.
|
|
|
|
van de zaande |
12-8-2007 17:15 |
Posts: 43 |
met kneedbaarstaal van de bizon lukt het ook goed, heb er goede ervaringen mee
|
|
waarom? omdat het kan! |
|
honda_freak |
12-8-2007 17:41 |
Posts: 7650 |
als er al gaten vallen in je tank zal er weinig vlees over zijn er omheen, geheid dat de gaten groter worden of in de buurt nieuwe ontstaan. Er zal ook roest aan de binnenkant van je tank zitten ondertussen. Die moet je ook kwijt raken anders heeft repareren van buiten geen zin, rot het zo weer van binnen uit door en roest in je tank is sowieso niet zo best.
Dus de beste optie is een nieuwe goede tank.
alle andere opties houden in dat je je tank van binnen zal moeten ontroesten en het beste is ook coaten.
De beste is dan lassen en vertinnen mits je dit kan/laten doen
Daarna komen epoxylijm en kneedbaar staal, zijn allebei benzinebestendig. Epoxy is wel makkelijker in de gaatjes te krijgen en weer netjes te krijgen mochten de gaten op zichtbare plekken zitten
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
12-8-2007 17:49 |
Posts: 9841 |
op de bm hebben we nog een tank dichtgesmeerd met epoxy..ging prima.
hoe heet dat spul nou... van die 2componenten shit voor metaal van bison...
|
|
Too cool for school! |
|
honda_freak |
12-8-2007 17:54 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
op de bm hebben we nog een tank dichtgesmeerd met epoxy..ging prima.
hoe heet dat spul nou... van die 2componenten shit voor metaal van bison...
geef toe, was wel een beetje een noodoplossing kneedbaar staal van bizon, heb t boven liggen, werkt best, plakje afsnijden, samenkneden en opplakken, epoxylijm, zelfde verhaal, twee tubes in de juiste mengverhouding mengen, er op smeren en klaar.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
12-8-2007 17:59 |
Posts: 10835 |
waarom is lassen geen optie?
lijkt me ideaal aangezien tank toch nog helemaal gespoten moet worden
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
mulder |
12-8-2007 18:00 |
Posts: 13701 |
ik heb het een x met polyster gerepareerd, zou je niet denken, maar het is nog steeds niet weer lek gegaan. Was wel echt een klein gaatje.
|
|
|
|