Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - versnellingsbak monteren mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #44551 - versnellingsbak monteren mtx-sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 11-8-2007 10:09 Print topicpost
Posts: 886
hallo,
ik had mijn blok gereviseerd(mtx-sh watergekoeld) en toen ik het blok weer in elkaar had zitten, zat er 0,0 beweging in de versnellingsbak. toen dacht ik dus dat ik miss iets verkeerd gemonteerd had, maar heb alles gecontroleerd en het zit gewoon goed. nu heb ik de linkercarter er dus weer afliggen en nou draait hij ook gewoon netjes.
toen ik het blok in elkaar had gezet, had ik overigens niet de carter verwarmd. dus met beetje wringen is hij er wel gewoon op gekomen. Ik had gewoon de blokbouten kruislinks steeds beetje aangedraaid dus geen lomp geweld gebruikt. dus mij lijkt dat het hier ook niet aan kan liggen. iemand een idee?
 

-Bassie- 11-8-2007 10:14 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
hallo,
ik had mijn blok gereviseerd(mtx-sh watergekoeld) en toen ik het blok weer in elkaar had zitten, zat er 0,0 beweging in de versnellingsbak. toen dacht ik dus dat ik miss iets verkeerd gemonteerd had, maar heb alles gecontroleerd en het zit gewoon goed. nu heb ik de linkercarter er dus weer afliggen en nou draait hij ook gewoon netjes.
toen ik het blok in elkaar had gezet, had ik overigens niet de carter verwarmd. dus met beetje wringen is hij er wel gewoon op gekomen. Ik had gewoon de blokbouten kruislinks steeds beetje aangedraaid dus geen lomp geweld gebruikt. dus mij lijkt dat het hier ook niet aan kan liggen. iemand een idee?


wat voor pakking heb je gebruikt??

want als er orineel een papieren tussen zit en jij doet vloeibaar.

dan krijg je dus dat je je versnellingen tussen 2 carters vastklemt
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
vooruitnietachteruit 11-8-2007 10:41 Print reply

Posts: 618
Als je bij de controle eruit kwam dat alles goed gemonteerd zit kan het ook het ontbreken van blokolie zijn. Zo'n droge versnellingsbak en koppeling kunnen heel raar doen als je er een beetje aan wilt draaien is mijn ervaring.
Als je er dan blokolie bij doet en het wil starten plakt de koppeling ineens niet meer en draait de versnellingsbak prima.

Als je er al blokolie bij had gedaan is deze post natuurlijk niet van toepassing
 
Sj_dt 11-8-2007 10:45 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


wat voor pakking heb je gebruikt??

want als er orineel een papieren tussen zit en jij doet vloeibaar.

dan krijg je dus dat je je versnellingen tussen 2 carters vastklemt


gewoon papieren pakking, met beetje vloeibare pakking voor de zekerheid
 
Sj_dt 11-8-2007 10:47 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
Als je bij de controle eruit kwam dat alles goed gemonteerd zit kan het ook het ontbreken van blokolie zijn. Zo'n droge versnellingsbak en koppeling kunnen heel raar doen als je er een beetje aan wilt draaien is mijn ervaring.
Als je er dan blokolie bij doet en het wil starten plakt de koppeling ineens niet meer en draait de versnellingsbak prima.

Als je er al blokolie bij had gedaan is deze post natuurlijk niet van toepassing


ik had er geen blokolie ingedaan, maar denk ook nie dat da het kan zijn. want nou ligt het uit elkaar en kan ik de versnellingsbak wel gewoon ronddraaien en als ik de carter eropdoe niet meer
 
ARWIN_honda 11-8-2007 10:51 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]


ik had er geen blokolie ingedaan, maar denk ook nie dat da het kan zijn. want nou ligt het uit elkaar en kan ik de versnellingsbak wel gewoon ronddraaien en als ik de carter eropdoe niet meer

dan klemmen ze tussen de carters in, heb je de assen goed in de lagers zitten?
 
Suzuki GSX-R600 K4
Sj_dt 11-8-2007 11:25 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

dan klemmen ze tussen de carters in, heb je de assen goed in de lagers zitten?


volgens mij wel, hoe kan ik da controleren?

volgens mij had ik trouwens ook de bak verkeerd om zitten. als ik van binneuit het blok op de schakelwals neerkijk, moet ik die dan met de klok mee of tegen de klok in kunnen draaien? Ik had hem zo zitten dat hij tegen de klok in kan draaien, maar zag dat hij volgens mij op de knowledge base andesom staat, maar ik weet natuurlijk ook niet in welke versnelling ze hem daar hebben. dus kan iemand mij vertellen welke kant die dan in moet kunnen draaien?
 
christianos 11-8-2007 11:25 Print reply

Posts: 20445
even met een ruberen hamer op de carters slaan als ze in mekaar zetten moet de truuk doen
 
Sj_dt 11-8-2007 11:41 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
even met een ruberen hamer op de carters slaan als ze in mekaar zetten moet de truuk doen


oke, maar hoe moet die schakelwals nou staan?
 
Menu2t 11-8-2007 12:02 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]


oke, maar hoe moet die schakelwals nou staan?


dat mag niet uitmaken, want door de schakelvorken, zet je de tandwielen dan ook in de goede versnelling. Opbouwen kan dus in iedere versnelling. Zelf doe ik meestal gewoon de vrij( neutraallicht lipje voor het gat). Ik ken je probleem wel, toen heb ik hem een keer opgebouwd in links(zoals faq artikel 124) en was het probleem over.
 
NSR Supersprint special!
Sj_dt 11-8-2007 12:31 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]


dat mag niet uitmaken, want door de schakelvorken, zet je de tandwielen dan ook in de goede versnelling. Opbouwen kan dus in iedere versnelling. Zelf doe ik meestal gewoon de vrij( neutraallicht lipje voor het gat). Ik ken je probleem wel, toen heb ik hem een keer opgebouwd in links(zoals faq artikel 124) en was het probleem over.


ja ik kwam er net zelf al achter dat dat geen ruk uit moet maken, want het maakt natuurlijk niet uit of je hem in zijn 5 of in zijn 1 in elkaar zet was stom van me. maar dan snap ik nog niet hoe het kan dat hij zo vast zat???
jij kent mijn probleem wel? nou ik eik niet:P zou je het willen uitleggen? en je hebt het opgebouwd in links? of bedoel je gewoon dat je het opgebouwd hebt aan de hand van faq artikelen
 
khpoppema 11-8-2007 13:34 Print reply

Posts: 3199
heb je alle exploded views erbij vanuit kb?

klopt alles, dus ook alle ringetjes enzo

heb je newe versnellingsbaklagers?

zitten die er wel goed in?
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.

Dit topic is 1520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved